Hallo 31 oktober ben ik bevallen van een prachtdochter. 10 november is ze overleden door een ziekenhuisbacterie. Ik ben met 29 weken bevallen via spoed ks omdat ik hellp had. 12 mei heb ik onderzoeken staan in maastricht. Ik heb begrepen dat ik tijdens het onderzoek niet zwanger mag zijn. Ik vroeg me af wie ervaring heeft met dit onderzoek en hebben jullie de uitslag afgewacht met weer proberen zwanger te worden?
Geen ervaring maar wil je even condoleren.... Wat ontzettend erg om dat mee te moeten maken. Een ziekenhuisbacterie nog wel! Dat zegt iets over de hygiene.... Heel veel sterkte!
Heel erg veel sterkte Pluis. Ik heb verder geen ervaring ermee dus dat kan ik je helaas ook niet zeggen. Ook ik wilde je even veel sterkte wensen. Maar je zult voor dit soort vragen ook wel naar Maastricht kunnen bellen, toch?
Hoi Pluis, allereerst gecondoleerd, wat afschuwelijk om dit mee te maken. Ik heb zelf nooit in Maastricht meegedaan aan het prius onderzoek maar heb onderdelen in mijn eigen ziekenhuis laten doen. Je mag inderdaad niet zwanger zijn of in de maanden daarvoor zwanger zijn geweest omdat dit uitslagen beinvloedt. Hier op het forum zijn een flink aantal vrouwen die HELLP hebben gehad en er is een tijd lang een onderwerp geweest. Als je de zoekfunctie gebruikt met onderwerptitel HELLP prius vindt je het. Er staat veel info in en veel van de vrouwen zullen je vragen willen beantwoorden. Tot slot je laatste vraag: of je tijdens het wachten op de uitslag weer gaat proberen zwanger te worden ligt aan waarom je het onderzoek laat doen. Ik heb zelf gewacht omdat ik hoopte dat er een onderliggende oorzaak zou zijn die ze konden behandelen. Bij mij was dat niet het geval, en ik heb het gewoon weer geprobeerd. Wel in een hoog risico poli met strakke controles en aspirine voor mijn bloed.