Tweelingen geboren vanaf 28 weken

Discussie in 'Prematuur' gestart door charly00, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charly00

charly00 Nieuw lid

5 okt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vroeg mij af of hier moeders zijn van baby's (tweelingen) die bij 28 weken geboren zijn. Hoe is het met de baby's gegaan en hoe gaat het nu?

2. adi

adi Niet meer actief

Ik ken veel tweelingen en drielingen die geboren zijn met 28 weken (en 26/27/29/30 weken). Vrijwel al deze kindjes hebben een redelijke start gehad, een behoorlijke zkh-periode en de meeste doen het prima.
    De meeste die ik ken zijn inmiddels slimme, ondernemende en gezonde peuters en kleuters.

Ik heb zelf een drieling geboren met 30 weken.

Waarom vraag je het? Heb je zelf een premature tweeling?

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hier zo'n drieling die met 29 weken geboren is ;). De twee met de moeizaamste start (lang extra zuurstof nodig, 1 een paar dagen beademing) doen het prima! Groei- en ontwikkelingsachterstand helemaal ingehaald, twee stevige dames die nu met 20mnd voorzichtig rondstappen en overal op klimmen. Onze zoon gaat wat minder hard en heeft erg lang heel veel gespuugd, sondevoeding gehad en nog steeds wekelijks fysio thuis, maar hij gaat nu wel goed vooruit.

Hoezo inderdaad je vraag? Heb je zelf een tweeling die met 28w geboren is of dreigt te worden?

4. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ons zoontje is met 28 weken geboren, heeft vrij moeilijke start gehad. Ademhalingsproblemen, ductus en een hersenbloedinkje bij geboorte.
    Nu is er niks meer van te zien, het is een supervrolijk kind die perfect meedoet met de ontwikkelingen zoals ze horen. Hij is wel iets te licht, maarja wie zegt dat dat met prematuur zijn te maken heeft;) Al met al doet hij het supergoed!
    Heb je zelf een kindje die met 28 weken geboren is?

5. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi Charly,

Ik heb je berichtje gelezen en je een pb gestuurd.
    Hoe gaat het nu?

Groetjes, Josie

6. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier een tweeling met 32 weken.
    Maar ik ken ook goede verhalen van tweelingen die geboren zijn met 28 weken en waar het heel goed mee gaat!

Op twinsite heb je allemaal moeders met tweelingen en ook die dus vroeggeboortes mee hebben gemaakt. Je kunt daar je verhaal kwijt en ook je vragen...........

Deel Deze Pagina