Mamlbf, met mijn zoontje gaat het prima. Het is een ondeugende en ondernemende peuter die over 2 weken alweer 3 wordt. Hij kletst me de oren van mijn hoofd, steeds beter verstaanbaar ook. En hij eet me arm, behalve aan avondeten (groenten). Ik heb de indruk dat hij weer in een groeispurtje zit. Hij begint nu ook echt verbanden te leggen en humor te ontwikkelen. Echt lachen is dat. Hoe gaat met jouw dochter? Het is hier inderdaad wat stil, ik hang momenteel veel op andere prematurentopics rond.
Wat betekent dat voor jou? Dat je misschien suikerziekte hebt of zo? Spannend hoor. En hoe vind je de uitslag van 16%? We zijn naar Bali geweest, dus dat was wel ver. We hadden zoiets van: moe word je toch van vakantie met een kleine, dan kan dit er ook npog wel bij En ik vind Bali echt super mooi, lekker weer, lekker eten en veel te zien, dus we hebben het gewoon gedaan. Ging boven verwachting goed!
Hai meiden, Hier weer eens een berichtje van mij.... Het gaat super goed met mij en ik durf een volgende zwangerschap aan.... dat is toch wel een heel proces voor me geweest. Uit het onderzoek in maastricht kwam <1% wel een verlaagd bloedplasma en licht schildklier afwijking. Die schildklier is alleen een verhoogde tsh en niet heel erg ofzo volgens mij Ha dus is laat het hier maar bij. WIl me niet weer druk maken.... ze heeft het overlegd met de gyn en als ik niks zou horen zou het ook niet behandeld hoeven worden... En heb niks meer gehoord... Ik heb ook het ""gevoel"" dat ik niet nog een keer hoge bloeddruk en alle vreselijk na klachten ga krijgen. Voel me eigenlijk heel erg sterk, zelden vermoeid nog en heb er echt zin in. Dus we gaan ervoor.... moet deze maand nog een uitstrijkje laten maken ( gewoon zo een oproep) en wil het dan volgende maand gaan proberen... Slik al maanden van die zwangerschaps vitaminen ....heeft iemand nog een tip om pe te voorkomen? Ik heb heel veel onderzoeken gelezen.... zal hier later een link plaatsen met uitkomsten. Oa zou het gebruik van Vit c en calcium het risico nog lager kunnen maken. Dus meiden...ik ga jullie op de hoogte houden... En @ mamalbf hoe komen ze dan aan die 16% ? Dan vraag ik me zo af he... Ook nav van mijn onderzoek... waren toch dus 2 dingen niet helemaal ok maar toch maar minder dan 1% kan op herhaling.... Op zich was dus bij jou.ook heel veel goed, is dat voornamelijk op je hoge bloeddruk gebaseerd die je nu nog heb?Ik bedoel die nu behandelt word? En de glucose meting is natuurlijk een een moment opname.... misschien is deze de volgende keer wel beter...hoop het voor je... Maar je loopt dus wel voor je hoge bloeddruk bij de internist? Fijn dat je iig het onderzoek achter de rug heb...ik ben altijd blij geweest dat ik het heb laten doen....Hoe voel je je er nu zelf onder? Meiden, ik hou jullie op de hoogte van mijn ontwikkelingen.. Zijn er verder andere meiden met uitslagen nav het onderzoek? Ben heel benieuwd.... ( of moet ik even goed gaan terug lezen.... ) Groetjes van Mijntje...
Ortho Instituut - Ziektebeeld Preëclampsie Meiden, hierbij nog de link met onderzoeken op PE te voorkomen....misschien heeft iemand hier wat aan...
Mamalbf, wat fijn dat je uitslag hebt gehad en dat je er iets aan hebt. Die glucose-waarde was zeker wel even schrikken? Wel lekker dan wat dat betreft dat je een afspraak hebt staan bij de internist, dat je (vrijwel meteen) er iets aan kunt doen, met een beetje geluk. Ik zou trouwens wel op iedereen willen reageren (klasse hoor mamalbf!!), maar weet soms niet zo goed wat te zeggen.... Ik schrijf hier idd ook wat minder, ben weer volledig aan het werk en daardoor heb ik ook iets meer de behoefte om het hele bevallingsgebeuren achter me te laten. Maar het is fijn om te weten dat als er iets is, dat je dat hier kwijt kunt, bij mensen die een beetje snappen wat je hebt meegemaakt. Oei!! Er stond nog meer! Mijntje, fijn dat je een nieuwe zwangerschap aandurft. Succes ermee, hoop voor je dat het snel lukt!
Hoi meiden, Helaas zijn er een hoop berichten weg, maar ik heb dit topic laten openen omdat ik denk dat er veel nuttige info in staat. Hoe is het met iedereen? Ben nu helemaal de draad een beetje kwijt, sorry... Er zijn zo veel meiden hier dat ik altijd even ieder's verhaal een beetje terug moest zoeken... Hier is het mooi weer en ik heb de jongens thuis vandaag, dus we gaan zo eerst eens boodschapjes doen als Levi wakker is. Groetjes!
Zo, er zijn echt wel veel berichten weg, wat irritant. Ik heb effe geen zin meer om alles weer op te schrijven, moet over een half uurtje richting ziekenhuis voor een curettage
Zo, en ik zie dat ik in de laatse maand ook veel gekletst had want ben nu ineens weer gewoon senior member......
Vervelend zeg dat naar het zkh moet... sterkte... Pfff, wat vervelend zeg dat er zoveel berichten weg zijn....zonde zeg..
He meiden, jammer zeg zat er net een beetje in. Ik moest me gewoon helemaal opnieuw aanmelden. Twijfelde er nog aan, vond het al zo lastig om zomaar in een langlopend topic mee te kletsen dus dacht eerst om het maar zo te laten. Maar goed toch maar opnieuw aangemeld. want ik heb toch wel behoeften aan een beetje kletsen en idd aan de info. Want jullie weten er echt veel van af en wellicht gaat dat mij in de toekomst nog helpen! @ Juul sterkte vandaag meid. Sanja
Hallo iedereen, Het is wel erg wat er gebeurd is. Maar ik heb zoveel aan deze site gehad dat ik het ze vergeef. Voor de nieuwelingen en dames die een tijdje weg zijn geweest is het het ergst. MamavanMischa, bij ons is het helemaal geen mooi weer. Het was vanmorgen al mistig en nu is het een beetje somber al is het niet koud. Woon vlakbij Amsterdam. Slaapt Mischa nog, ja zeker? Levi slaapt zeker nog 2 keer? Mijn dochtertje vindt boodschappen doen erg leuk, ze heeft ontdekt dat ze met zeuren iets kan krijgen. En aangezien mijn ouders vaak oppassen krijgt ze veel. De meest stomme dingen. We komen om in de cadeautjes uit verassingseieren, bladen van Prinses - Mickey Mouse - Dora (met bijbehorende cadeau's als kitcherige sieraden en stickers) etc. En het is huilen geblazen als we langs zo'n beest komen waar je geld in moet stoppen - wat ik dus niet iedere dag doe. Van mijn ouders mag dat altijd. Juul, je bent misschien al geholpen maar sterkte. Ik hoop dat de ingreep zelf een beetje meevalt. Het verwerken van je MK zal wel moeilijker zijn. Gaat met L. alles goed? Hoop dat ze niet te veel lijdt onder alles. CH28, Mijntje en Sanja. Ik weet jullie verhalen gelukkig nog. CH28, hoe ging het gesprek met je baas? Mijntje, jij ging toch voor een tweede? Sanja, jij had toch in november onderzoeken voor de nazorg? Groetjes, Mamalbf
Het mooie weer is hier ook niet lang gebleven, het is hier inderdaad ook bewolkt. Wij wonen tussen Amsterdam en Rotterdam in. Levi heeft 3,5 uur geslapen! Hij slaapt nu weer en Mischa ook. Inderdaad nog 2 slaapjes per dag en Mischa vaak ook, maar Mischa doet dat alleen thuis. Ze gaan drie dagen weg (opa's, oma's, gastouder) en daar slapen ze veeeel minder. Komen opa en oma ze thuis brengen: "en ze hebben zooooooo geslapen, Levi wel 1,5 uur en Mischa een uur!" Goh... Thuis slaapt Levi 2 keer minimaal 2,5 uur en Mischa 2 uur, soms dus ook twee keer.... Maar ja... Als ze thuis zijn moeten ze dat dus wel even inhalen. Oooh, wat erg dat ze zo veel krijgt, hahaha! Vind jij dat niet vervelend? Ik ben soms al bang dat ik teveel dingen koop, terwijl ik dat bijna nooit doe... Gelukkig doen de opa's en oma's dat ook niet. Ik zou niet willen dat de jongens er gewend aan raken dat ze altijd bij het boodschappen doen iets krijgen... Nu zit jij dus met een huilend kind als ze geen kadootje krijgt. Mischa heeft het nog niet door als er nieuw speelgoed is dus als ik iets nieuws koop leg ik het gewoon bij zijn speelgoed en wijs hem er de volgende dag op Wij kregen vroeger ook nooit zomaar kadootjes... Of ben ik nou heel ouderwets? Groetjes!
MamavanMischa, ik laat mijn dochtertje ook nog 's-middags slapen als ze moe is al is ze ruim 3 jaar en 4 maanden. Vooral als we 's-morgens gezwommen hebben. Op de opvang wil ze niet meer slapen, de kinderen van haar leeftijd blijven op en het ligt gevoelig als zij dan moet slapen. Wat betreft die cadeautjes, ik heb besloten er niet moeilijk over te doen. Meestal dan. Pas geleden waren we in de Efteling. Ik moest 's-middags de honden uitlaten, die waren daar in de kennel. Toen ik terugkwam had ze echt veel gekregen en ook flink dure dingen. Toen ze ook nog bijna een joekel van een lollie kreeg heb ik die afgepakt en haar naar buiten getrokken. Toen begrepen ze het wel. Sinds de HELLP maak ik me niet meer zo druk om dit soort dingen. Ik lach overigens wel in mijn vuistje soms, ze doet het vooral bij mijn vader (en in mindere mate bij mijn moeder want die is meer consequent). Hij begint zelf wel te merken dat veel geven leidt tot een zeurkind. Ik ben zelf vrij consequent, ze krijgt niet veel snoep al doe ik niet moeilijk over een koekje af en toe. Ze heeft een portemonneetje en daar stop ik wat geld in en dan geldt: op is op. Als we in de dierentuin zijn pak ik er een paar muntstukken uit om lekkers voor de dieren te trekken uit de automaten. Ze moet leren dat zij niet de enige is op de wereld. Ik geef zelden cadeau's. Toen ze jarig was hebben we alleen maar geld op de bank gezet, ze had al genoeg gekregen. Toen ik dit tegen mijn vriendin vertelde vond ze dit zielig. Bij haar struikel je letterlijk over het speelgoed. Groetjes, Mamalbf
Klopt mamalbf, half november weer terug naar het ziekenhuis voor vervolg onderzoek. Heb hier ook een meisje wat vreselijk verwend wordt door haar opa's en oma's. Vooral de afgelopen tijd rondom alle ellende van mijn zwangerschap, de bevalling en het verlies kon ze echt een potje breken. Het leek wel of ze in de gaten had dat er "wat te halen viel" Wilde ineens geen fruit meer, niet meer slapen in haar eigen bed en had de meest rare fratsen... Het gevolg was dat ze echt super drammerig en tegendraads werd. Gelukkig is het nu weer wat rustiger en is ze weer redelijk in het gareel Sanja
@allemaal, dank voor het aan me denken @curettage, dat viel me 100% mee! Ze hebben het onder plaatselijke verdoving gedaan en me mooi een spuit morfine in een ader gedaan, dus de pijn viel heel erg mee. En ik mocht twee uurtjes later al naar huis. Nu maar kijken hoe het verder gaat. @sanja, blij dat je je opnieuw hebt aangemeld! @kinderen cadeautjes geven. Wij zijn ook behoorlijk streng voor L., ze heeft genoeg speelgoed maar zwemt er niet in, en ze weet dat ze bij ons met zeuren niets voor elkaar krijgt. Bij opa en oma daarentegen Maar ja, daar zijn het opa en oma voor, en ze geven haar geen dingen die ik niet wil. En L. is er nu lekker een nachtje bij hun zodat ik bij kan komen dus ik mag niet klagen
@mamalbf, idd we zijn nu officieel ""bezig"" voor de tweede... en geen flauw idee het lang het gaat duren... Toen ik zwanger werd van mn dochtertje had ik namelijk een spiraaltje en ben toen toch zwanger geworden... dus ik weet niet hoe het bij mij normaal gaat. Verder voel ik me goed en sterk...ik heb veel angsten om weer pe te krijgen echt achter me gelaten en merk dat ik er echt aan toe ben. Ik ga er echt vanuit dat het gewoon goed gaat... minder dan 1% moet ik toch wel serieus nemen van mezelf... ( ondanks mijn kritiek en ervaringen mbt de medische wereld....want ik heb natuurlijk ook wel het eea meegemaakt...) Dus meiden, ik hou jullie op de hoogte....kan aankomende week al testen ( die heb ik al gehaald....) wel mega spannend..... Mn dochtertje is alleen de afgelopen weken mega vervelend...,..heel erg eingenwijs dus ik hoop dat dat snel beter gaat. @Juul, fijn dat het mee viel... ben blij voor je dat je dat achter de rug hebt.... @Sanja, fijn dat je je toch hebt aangemeld... ik heb ook heel veel aan dit forum gehad...eerlijk gezegd meer dan aan alle artsen bij elkaar... @mamavanmicha...wat slapen jouw kindjes nog veel zeg... welke leeftijd is micha nu? Mijn dochter is nu drie en half maar sliep echt vanaf haar derde verjaardag niet meer... en iedere ochtend al om 6 uur wakker...wat kan dat dan verschillen he.. vind het zelf altijd wel lekker als ze ff lekker pitten.. Meiden, fijn weekend allemaal en hou jullie op de hoogte...vind het zelf meeeeeeeeegaaaaaaaaaaaaaaaaa spannend! Oja, ik woon in Hoorn maar heb al besloten om me in het zkh van Purmerend onder behandeling te gaan... Hoorn heeft op dit moment veel problemen op die afdeling en dit geeft me toch een rustiger gevoel... Groetjes Mijntje
Heel verstandig! Ik ben ook onder behandeling in een ander ziekenhuis dan in mijn woonplaats. Je moet er gewoon eentje uitzoeken waar de zorg past bij hetgeen jij nodig hebt en je goed bij voelt!