Hellp pre eclampsie eclampsie en Prius onderzoek

Discussie in 'Prematuur' gestart door catwomen1985, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Wat een heerlijk weekend weer. Hebben jullie ook zo van de zon kunnen genieten? Wij zijn lekker in het bos geweest en hebben in de speeltuin in de zon gezeten. Het gevolg is wel dat de kleine meid niet geslapen heeft dus de laatste uurtje van de dag zullen wel pittig zijn!!

En Juul, Kon jij je gedachten een beetje verzetten?

Ik moet morgen weer een paar uurtjes gaan werken. Ik ben benieuwd of ik mn aandacht er een beetje bij kan houden en ook best wel een beetje bang voor de reacties en vragen van de kinderen (Ben juf weet niet of ik dat al had vermeld) Dus op tijd naar bed vanavond ;)

Spannend Mijntje, ik duim voor je!

Sanja

2. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Hallo allemaal,

Even een korte reactie:)

Succes morgen Sanja, ben benieuwd hoe het gaat!

Mijntje75; spannend zeg! Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent en dat je een fijne en vooral gezonde zwangerschap tegemoet gaat.

mamalbf; het gesprek met mijn baas ging redelijk. We hebben afspraken gemaakt tav mijn werkhervatting en daar heb ik het maar bij gelaten. Ik heb het puur zakelijk en kort gehouden, dat is voor de enige manier om er mee om te gaan. Gelukkig liep het deze keer niet uit de hand en is mijn baas nu 1 maand op vakantie:D. Het enige jammere is dat ze een uur voor ze afgelopen week vertrok mij nog even moest vertellen dat ze de afspraken die we hadden gemaakt tav mijn salaris (ivm 2e ziektejaar en vangnet uwv) niet na komt. Erg irritant, daar kan ik de komende week dus weer achteraan:x.

Maar goed, het is super mooi weer vandaag dus daar word ik vanzelf vrolijk van!

Juul: hoe is het met je?

Groetjes en fijne avond!

3. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    hallo dames ik ben 1,5 jaar geleden beavllen met helpp bij 36 weken en vindt al jullie verhalen zo herkenbaar mag ik mee kletsen groetjes chantal en lars

4. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    welkom! leuk dat jullie mee komen kletsen.

5. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Mamalbf, gelukkig kan je er om lachen en gelukkig heeft opa dan alleen een zeurkind en jij niet. Dat maak ik een beetje op uit je verhaal, dat ze prima weet bij wie ze moet zijn en dat het dus niet echt een probleem voor jou oplevert, gelukkig maar. :)

Sanja, best begrijpelijk he dat je dochter een beetje lastig werd... Ze voelde natuurlijk dat er iets aan de hand was en als mensen dan ook nog makkelijker worden met de regels kan ik me voorstellen dat een kindje dan denkt hee, mooi! Dat wat gisteren mocht wil ik vandaag weer en morgen ook! ;)

Spannend, morgen weer aan het werk. Heel veel succes!

Juul, gelukkig viel het mee! Maar nu moet het misschien nog een plekje gaan krijgen voor je? Het is toch niet niks!

@speelgoed, nou vandaag kwamen opa en oma langs en omdat het kinderboekenweek was kregen de jongens allebei een (heel mooi!) boek. Hier gaat het dus eigenlijk net zo, hahaha! Gelukkig hebben ze allemaal wel leuke ideeën en krijgen de jongens fijn speelgoed. Een loopfiets, mooie boekjes... Eigenlijk is het juist ook wel heel leuk he!

Mijntje, ja ze slapen veel. En Levi helemaal want die sliep twee of drie maanden geleden nog de hele dag! Werd alleen rond iedere fles een uurtje wakker, verder niet! Mischa wilde altijd alleen bij mij op schoot slapen dus we konden ons geluk niet op met zo'n goede slaper, zeker omdat er maar 14 maanden tussen zit en ik dus nog een heel klein kindje had lopen! ;) Mischa is 21 maanden en ik denk dat hij de laatste tijd erg moe is doordat ze best veel op het programma hebben. Maandag gaan ze samen naar opa en oma, woensdag naar onze gastouder en donderdag gaat één kind naar andere opa en oma en het andere naar de gastouder, elke week om beurten. En dan gaat Mischa vaak op vrijdag nog naar de andere opa (gescheiden ouders dus drie paar) voor de gezelligheid. Dat is allemaal natuurlijk best heftig. Ook heeft hij in juli een koortsstuip gehad en bleek hij toen ook oorontsteking te hebben (daardoor had hij koorts maar er kwam ook een flinke hoektand door dus ik had de oorontsteking over het hoofd gezien). Vlak daarvoor begon hij met zo veel te slapen en het is daarna nooit meer minder geworden... Is wel makkelijk want het is wel fijn als ik even mijn handen vrij heb (ze slapen bijna altijd ook nog eens tegelijk, heerlijk!). Maar ik hou wel een beetje mijn vinger aan de pols want ik vind ook wel dat hij erg veel slaapt... De één zegt tegen me dat het normaal is en de ander vindt het veel...

Ch28, pfff wat een gedoe zeg! Dat je daar blijft werken... Maar je zal het wel of erg naar je zin hebben of weinig keus hebben... Het klinkt helemaal NIET fijn zoals je baas met je omgaat!

Chantal en Lars, welkom hier!

6. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou... Ik ben gesloopt.

Vandaag dus weer een paar uurtjes gewerkt. Van 9 tot 13.30. Het werk opzich en het emo gedeelte lukte allemaal prima. Was alleen om 11.30 al helemaal versleten...Voelde me een bejaarde (al weet ik niet echt hoe een bejaarde zich voelt!) Had ook echt een slechte nacht gehad mn dochter werd rond 11 uur wakker met koorts, zal je altijd zien. Ga je na bijna 4 maanden weer een keertje werken, loop je de halve nacht met een ziek moppie te zeulen.

Wat doen jullie eigenlijk met koorts? even aankijken of direct iets geven? Zou hier natuurlijk een nieuw toppic voor moeten openen maar leg de vraag stiekem hier even neer!!

Sanja

7. Mijntje75

Mijntje75 Actief lid

21 mrt 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat je gesloopt bent, best knap dat je alweer bent gaan werken,...bij mij heeft dat meer dan 1 jaar geduurd..

En wat betreft koorts, hoe oud is je dochtertje nu? Mijn dochtertje is nu ruim drie en half en ik heb zelden paracetamol gegeven, volgens mij maar 1 keer. Koorts heeft nl een functie, laatst heb ik daar weer een heel artikel over gelezen. Je zou trouwens wel van die kleine zetpilletjes van VSM ( voor kinderen hebben ze speciale lijn = homeopatisch) kunnen geven. En als het alweer beter gaat zou ik helemaal niks geven, alleen goed drinken ( koorts vraagt veel vocht van het lichaam) en veel rusten... Sterkte met je meissie

8. Mijntje75

Mijntje75 Actief lid

21 mrt 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavanmicha, zou me geen zorgen maken hoor over dat lange slapen... ze hebben het vaak echt nodig en zo te lezen hebben jouw kindjes ook best een druk programma, met slapen verwerken ze veel. Het dochtertje van mn vriendin sliep soms wel 3 uur achter elkaar, ze kreeg er de zenuwen van, ging tig keer kijken ... Als ik jou was zou ik er lekker van genieten...voor je het weet is het voorbij.. Mijn druktemaker heeft helaas nooit veel geslapen en als ze sliep moesten we ons als veertjes door het huis begeven anders was ze alweer wakker...

Groetjes Mijntje

9. Mijntje75

Mijntje75 Actief lid

21 mrt 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden,

Heb getest vandaag en niet zwanger... :(
    Zou ook wel raar zijn al naar 1 maand,...maar stiekum had ik er wel een beetje op gerekend... Ik dacht steeds als ik al die onderzoeken achter de rug heb kunnen we ervoor gaan, maar ja moet me nu nog even instellen dat het natuurlijk niet meteen raak had kunnen zijn..iemand nog tips :)

Lieve groetjes Mijntje

10. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijntje, mn dochter wordt vrijdag 2 :) Ik ben ook niet van de pilletjes hoor. Heb het volgens mij nog nooit gegeven. Vraag me gewoon af hoe anderen dat doen. 't is zo sneu he, voor die kleintjes als ze niet weten wat ze met zichzelf aanmoeten. Ze is de hele dag hangerig met lichte verhoging dus nog niks ernstig gelukkig!

Jammer van de test :( enne tips.. Ik zou voor over een week of 2 kaarsjes, lekkere hapjes, iets spannends etc in huis halen en het gewoon maar weer opnieuw proberen ;)

Sanja

11. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Mijntje, jammer zeg! Hihihi die tips van Sanja lijken mij prima, daar zou ik eens mee beginnen! Enne kan best hoor, de eerste ronde... Van Mischa was ik drie weken nadat ik met de pil gestopt was zwanger. Maar ja met dit soort dingen kun je beter nergens op rekenen. ;)

Sanja, kan me voorstellen dat je gesloopt was. Dat zou zelfs iemand die geen hellp gehad had zijn na zo'n nacht denk ik! Wel balen, hoe kan het toch he, precies nu. Ik was altijd heel makkelijk met paracetamolletjes. Maar toen Mischa een koortsstuip kreeg ben ik er heel voorzichtig mee geworden. De ambulance broeder vertelde dat sommige dokters juist paracetamol adviseren zodat de temperatuur laag blijft, en andere juist niet omdat als het uitgewerkt is de koorts juist opeens heel hard kan gaan stijgen en dat is wat een koortsstuip veroorzaakt: plotselinge stijging van temperatuur. Als je paracetamol wilt geven kun je dat het beste regelmatig om de zoveel uur blijven geven totdat de koorts ook echt gedaald is. Maar ja aan de andere kant is niet ieder kind gevoelig hiervoor en krijgt dus lang niet ieder kind koortsstuipen... Wij zijn gewoon erg geschrokken en nu dus heel voorzichtig. :)

12. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Mijntje; jammer zeg. Aan de tip van Sanja heb ook ik niets toe te voegen;).

Sanja, inderdaad knap dat je alweer hebt gewerkt. Ik ben nu pas (na 14 maanden) weer aan het werk en nog niet eens helemaal volledig. Je hebt dus al best een tijdje achter elkaar gewerkt, niet gek dat je dan moe bent hoor. Vooral niet na zo'n nacht.

Mamavanmischa; mijn dochtertje slaapt sinds ze een maand of 7 is ook veel. Tot een paar weken geleden wel 4 uur per dag, soms zelfs iets mee. En dan 's avonds weer om half 7 naar bed tot de volgende dag 7 uur. Sinds een week of 3 zit ze op 1 slaapje en dan haalt ze makkelijk de 2,5 / 3 uur. En een dag per week, vaak in het weekend, slaapt ze week gewoon 2 keer en dus zeker 4 uur per dag. Ik kan er ook wel genieten, de eerste maanden sliep zij echt heel erg slecht en huilde ze veel. Dus dit is heerlijk, zo'n vrolijke slaapkop!
    Mijn werkgever is inderdaad echt :$:x, ik vraag me ook vaak af de laatste tijd of ik daar wel wil blijven. Als ik niet hoefde te reintegreren wist ik het wel. Nu heb ik zelf het idee dat ik met een maand of 2, 3 echt wel weer volledig kan werken, dus kan ik het risico nemen met een nieuwe baan. Ik heb toch 2 maanden opzegtermijn en een sollicitatieprocedure is natuurlijk ook niet 1, 2 afgerond. Maar dan loop ik wel het risico dat als ik over 3 maanden niet volledig kan werken een nieuw baan heel erg moeilijk wordt. Maar ja, hoe groot is die kans?? Zo lastig. Vooral omdat ik een leuke vacature heb gezien en het me momenteel meer energie (negatieve) kost om te gaan werken dan het oplevert. Moeilijk, dus als iemand nog tips heeft???
    Trouwens wel eng, een koortsstuip. Ik ben ook altijd vrij makkelijk met een zetpilletje, maar schrik hier toch wel van.

Fijne dag allemaal.

13. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goh idd MvM dat is niet niks als je kind van die koortsstuipen heeft. Hier is de koorts gelukkig weer weg. gisteravond nog even een piek. ze werd om 11 uur wakker badend in het zweet natuurlijk met 39,5 dus toen heeft ze maar weer een poos tussen in gelegen. Het ligt vast aan de kiezen oid

ch28 Ik denk dat het in mijn situatie toch wat anders is. Ik heb natuurlijk na mijn bevalling niet de zorg voor een babytje gehad. En ben korter zwanger geweest. Denk wel dat dit meespeelt in het herstellen van je lichaam.

Sanja

14. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Dat zou inderdaad wel mee kunnen spelen. In ieder geval fijn dat de eerste dag gelukt is.

15. mamalbf

mamalbf Actief lid

30 sep 2009
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sanja, succes bij je nazorgonderzoeken!
    Gelukkig is je dochtertje nu weer wat in het gareel. Ach ja, het is te begrijpen dat ze zo deed. Maar ze brengen ook veel troost en lol, he?
    Gelukkig kunnen jullie van haar genieten buiten. Je doet het erg goed, je hebt veel veerkracht.
    Mijn zusje is ook juf (bij de kleuters). We waren gisteren samen bij een crematie en toen vertelde ze dat de kleuters hadden gevraagd waar ze heen moest en ze had dit eerlijk verteld. Ze vonden het maar eng, verbrand worden. Als je iets ergs meegemaakt hebt kunnen kinderen wel erg confronterend zijn.
    Gelukkig ging het werken goed, al was je flink moe. Ik hoor dit ook van mijn zusje, als je al moe begint is een dag erg zwaar.
    Wat betreft koorts, ik moet het afkloppen maar mijn dochtertje heeft maar 2 keer koorts gehad. Toen heeft ze een kuurtje gehad want ze was nog erg jong en was wel erg verkouden.

Juul, gelukkig viel de curretage mee. En dat je snel naar huis mocht is ook fijn, het lijkt me dat je zo snel mogelijk thuis wil zijn na zoiets. Zodat je jezelf kunt zijn.
    Ik had ook het plan ervoor te zorgen dat ze niet in het speelgoed zou zwemmen. Maar helaas, ze heeft toch een hele berg. Het probleem is dat je toch vaak iets ziet wat leuk is. Zaterdag speelde ze in een zandbak en daar was een heel lief meisje van 4 - 5. Ze had een kralensnoer om die ze op school had gemaakt. Het was heel vreemd, mijn dochtertje en zij mochten elkaar meteen en hebben uren samen gespeeld. Nu wil zij natuurlijk ook kralen, en die mag ze samen met mijn vader kopen want die haalt haar vandaag op van de opvang. Gisteren had ik een crematie en daar was ze erg lief, dat was de voorwaarde voor mij.

Mijntje, gelukkig dat je ontspannen zwanger kunt worden. Stress schijnt ook een rol te spelen bij het ontstaan van PE is mij verteld.
    Ik hoop dat je snel een positieve zwangerschapstest in handen hebt. Ben je deze maand definitief niet zwanger of kan het nog? Soms test je te vroeg zeggen ze.
    Mijn dochtertje gaat richting 3 1/2 (over een maand) maar die slaapt nog redelijk wat keren 's-middags. Vooral na het zwemmen of als ze de dag ervoor druk is geweest.
    Heeft Hoorn nog steeds zoveel problemen? (is toch vanwege de overleden baby?). Ach ja, als je op tijd in Purmerend kunt zijn.

CH28, gelukkig heb je geen ruzie gekregen tijdens het gesprek met je baas. Gelukkig is ze nu een maand weg, dan kun jij in een meer positieve sfeer verder gaan met je werk hervatten.
    Wat betreft die salarisafspraken: het is nu misschien ook beter dat je dat niet meer met haar bespreekt als dat mogelijk is.
    Ik kan alleen maar zeggen wat ik zou doen. Als je (bijna) functioneert als vanouds zou ik gaan solliciteren. Als dat nog ver weg is zeker niet. Je hebt daar toch wat vastigheid en zult je inkomen wel nodig hebben?
    Je hebt een moeilijke tijd gehad, als je bedrijfsarts hier begrip voor heeft moet je baas dat ook maar doen.

Chantal en Lars (Lars is neem ik aan de partner van Chantal?), welkom hier.

MamavanMischa, we vinden het inderdaad wel makkelijk dat ze bij ons niet zo zeurt. Als we in het bos gaan wandelen geniet ze van de kleinste dingen die ze vindt. Ze is helemaal niet ontevreden of zo.
    Maar als er iets te halen valt, dat weten ze heel snel.
    Ik ben ook altijd blij met mooie boekjes, en mijn dochtertje "leest" nu ook voortaan 's-avonds voor het slapen. Voorlezen gaat minder goed, ze trekt het boek steeds uit mijn hand. Vind ik prima, ze moet het doen zoals ze het fijn vindt en zelf kijken vindt ze fijner.
    Mijn dochtertje heeft ook een fiets - met zijwieltjes - van mijn ouders gekregen. Het zijn de bekende cadeaus, he?
    Wat erg dat Mischa een koortsstuip heeft gehad, dat was in de tijd dat je niet poste toch?

Groetjes,

Mamalbf

16. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Haha, ja dat weten ze snel genoeg! :) Leuk dat ze zelfs leest! Dat maakt niet zo veel uit he, samen lezen is gewoon leuk of je nou voorleest of samen kijkt. Mischa is vaak niet geduldig genoeg om een heel boekje voor te lezen en trekt het na een paar bladzijden uit mijn handen om een ander boekje te pakken... Maar niet altijd en laatste tijd heeft hij wat langere concentratie.

Ja, die koortsstuip was niet leuk. Misschien was dat nog wel naarder dan zijn vroeggeboorte! Het was heel eng om hem zo slap en stuipend met weggedraaide ogen in mijn armen te hebben. Ik ben er ook echt van geschrokken en zit nu op alle kleine dingetjes te letten. Zelfs oma heeft er last van. Maandag was hij door opa en oma opgehaald en viel hij in de auto in slaap. Hij schokt dan een beetje (net als jij en ik...) en zijn oogjes zijn soms niet helemaal dicht en daardoor zie je ze een beetje wegdraaien. En blijkbaar viel hij meteen diep in slaap want hij reageerde niet op haar. Toen zijn ze meteen omgekeerd om terug naar mij te komen zodat ik het kon zien. Toen ze hier waren was hij alweer wakker en zat vrolijk rond te kijken. :0) Was inderdaad in de tijd dat ik weinig postte. Als ik de jongens om me heen heb kan ik geen seconde achter de computer... Nu ben ik eigenlijk aan het werk, maar kan af en toe wel even gluren en reageren.

Groetjes!

17. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Weten jullie dit misschien? Mag je 'onder invloed zijn' van foliumzuur als je mee doet aan het onderzoek?

18. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Volgens mij is foliumzuur gewoon een vitamine... Dus ik denk het wel...

19. Mijntje75

Mijntje75 Actief lid

21 mrt 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij moest er toen 8 weken tussen zitten, ik slikte vit c en dat kan het wel beïnvloeden, moest toen daar dus mee stoppen.

20. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Hehe, tijd terug dat ik hier was.

Moet zeggen dat het nu erg goed gaat hier. Heb vandaag zelfs 3km hard gelopen, al moest dat wel heel erg uit mijn tenen komen (lees: tranen met tuiten na de finish).
    Volgend weekend is het 6m terug dat ik ben bevallen, best raar idee. Ik moet wel zeggen dat alles een beetje begint te 'vervagen', het is heel heftig geweest, zeker na het bloedverlies, maar begin er nu weer aardig bovenop te komen.

Als ik de verhalen hier lees, lijkt het bij de meesten van jullie een beetje naar de achtergrond te verschuiven, fijn.

Mijntje (toch?) fijn dat je het weer aandurft om zwanger te worden, succes. Heb je ook nog Alkmaar overwogen voor het zh, of haal je dat niet op tijd? Kan me voorstellen dat je liever niet naar Hoorn gaat, iets te negatief in het nieuws geweest dit jaar (kom zelf ook uit deze buurt, dus lees ook regionale dagbladen:))

Juul, wat vervelend dat je zwangerschap is uitgelopen op een miskraam, hopelijk loopt de volgende keer wel goed af.

Van de rest van jullie heb ik wel reacties gelezen, maar ben het al weer een beetje kwijt. Verwennen gebuert hier nog niet echt, dus daar kan ik niet over meepraten.

Spreek/ schrijf/ lees jullie gauw weer,

Liefs, Loesje

Deel Deze Pagina