Hellp pre eclampsie eclampsie en Prius onderzoek

Discussie in 'Prematuur' gestart door catwomen1985, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    hallo dames .
    Heb inmiddels mijn kaarten binnen voor de info dag in amersfoort van stichting hellp ... gaan er nog meer dames van ,t forum ?
    liefs edith
    mama van mees*

2. mamalbf

mamalbf Actief lid

30 sep 2009
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    MamavanMischa, wat dat lezen betreft: ik denk dat mijn dochtertje ook niet het geduld heeft voorgelezen te worden. Uberhaupt doet ze liever (wilde) spelletjes dan iets met boekjes.
    Knutselen vindt ze ook leuk (kralen rijgen, vingerverven, tekenen enzovoort).
    Een koortsstuip lijkt me heel eng. Ik kan me voorstellen dat je het enger vond dan de vroeggeboorte. Mischa was niet supervroeg geboren, toch? Dan hebben ze het wel in de hand. En hij was natuurlijk in het ziekenhuis, dat geeft toch een veilig gevoel.
    Ik vind het heel goed dat opa en oma terugkomen, beter 10 keer voor niets dan 1 keer te laat. "Had ik maar" vind ik bij kinderen echt erg.

Female81, wat betreft Foliumzuur. Ik bel altijd voor de zekerheid. Beter een telefoontje dan naar huis gestuurd worden na wekenlang (of maandenlang) wachttijd.
    Succes trouwens met alles!!!

Loesje13, fijn dat het zo goed gaat. Ik vind 3 km hardlopen heel knap, 6 maanden na de bevalling.
    Leuk dat je nog komt posten.

Edith, ik ga dit jaar niet. Ben vorig jaar overigens wel geweest.
    Ik heb er dit jaar geen behoefte aan. Ik heb geen zin om praatjes van artsen te horen, die heb ik vorig jaar ook al gehoord. En ik vind eerlijk gezegd dat je informatie moet krijgen in het ziekenhuis als je daar ligt, en dat heb ik nul komma nul gehad.
    Ik vind dit forum fijn en ben lid van de Stichting HELLP-syndroom, vind het fijn om de Inzicht te ontvangen. Ik waardeer het ook heel erg dat ze patienten proberen te waarschuwen voor de symptomen van PE / HELLP.
    Aan informatie van deskundigen heb ik geen behoefte meer na het PRIUS-onderzoek.
    Wat betreft de gevolgen voor de kinderen: dit bespreek ik altijd met de kinderarts in Belgie waar ik van tijd tot tijd met mijn dochtertje heenga (familie komt daar vandaan).

Groetjes,

Mamalbf

3. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Mamalbf, wat leuk knutselen!! Wil ik ook, dat Mischa dat leuk vindt, hahaha! (ahum, kunstacademie gedaan hier, hoezo proberen je eigen hobbies op je kind te projecteren. ;)) Hier ook meestal wilde spelletjes, Mischa en mama zitten altijd onder de blauwe plekken. Ik ben altijd de pineut, om één of andere reden moet hij altijd op mij klimmen. Bij papa doet hij dat niet.
    Nee na Mischa's geboorte (7 wk te vroeg, valt wel mee inderdaad) is het nooit echt spannend geweest. Inderdaad wel goed dat ze terug komen. Maar oma is soms wel een heel klein beetje overbezorgd in mijn ogen. Ach nou ja, compenseert ze mooi mijn moeder, die is juist niet zo snel bezorgd, is ook wel eens lastig. Iedereen is anders he. :)

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    @sanja, fijn dat het werken meeviel. Ik vond het ook fijn om weer te beginnen, ben na 16 wk weer aan de slag gegaan, en ondanks dat het zwaar was vond ik het fijn om even een HELLP-vrij en niet-ziek plekje te hebben, waar ik gewoon Juul was en niet diegene die ziek en zielig was.

@mamavanmischa, een beetje laat maar bah, wat eng zeg die kortsstuip. Nu alles goed, geen rare dingen meer geweest? En ben je er al wat geruster op?

@female81, ik weet niet of je foliumzuur mag slikken, ik zou er gewon even achteraan bellen voor de zekerheid.

@Loesje13, top zeg om weer zo'n stuk te rennen. Ik liep vroeger vee;l hard maar nu niet meer, weet altijd wel excuses te zoeken :) (Druk, het regent, L. heeft geen oppas, je kent het wel ;))

@edithrook, nee ik ga niet naar de HELLP dag, heb nooit zo'n behoefte gevoeld om verdere info te krijgen en lotgenoten heb ik al voldoende in de familie :D Is de dag ondertussen al geweest? Zo ja, hoe was het?

@mamalbf, ik wilde dat L. ook wilde knutselen. Maar haar aandachtsboog omspant ongeveer 10 seconden :D

Zo, en nu weer even ego: de curettage viel mee, bloeden is keurig gestopt, gelukkig maar. Want woensdag konden we ons weer melden in het ziekenhuis omdat L. werd opgenomen voor haar derde operatie, sluiting van het harde gehemelte. Mijn kleine heldin heeft het prima gedaan en mocht na 2 nachtjes alweer naar huis :D Ze had het morfine infuus aan gort getrapt en at als een bootwerker, dus dan kan de rest ook thuis genezen.

Moet wel zeggen, het is in hetzelfde gebouw als waar ze eerder is geopereerd, ik mijn laparascopie heb gehad en ook mijn curettage. Nu merk ik wel dat ik lichamelijk stress begin te krijgen als ik er ben. Met mijn hoofd gaat het goed, maar mijn hartslag versnelt, mijn spieren verkrampen....gek hoe je lichaam schijnbaar ook een soort van 'geheugen' heeft.

5. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

Female, Ik gebruik ook foliumzuur en ga binnenkort ook een onderzoek doen omtrent kansberekening. Ben dus ook wel benieuwd of dit mag.

Mijntje, heb je al iets aan de tips gehad?

Edith, wanneer is die infodag? Het is voor mij wel een eind weg en ik vraag me af of ik er iets aan ga hebben. Ben er inmiddels wel achter dat ik dus blijkbaar niet zo gezond was als ik dacht. Lees overal dat een goede conditie en een gezond voedingspatroon toch wel belangrijk is. Wil dus weer wat afvallen, probeer om de dag te lopen of te fietsen maar zoals Juul ook al schrijft komt het er vaak toch ook weer niet van!

Juul, Zit wat in denk ik die reactie van je lichaam. Dieren hebben dat ook toch.....hihi Fijn dat het met de kleine allemaal goed is gegaan. Pff wel heftig zeg, trek het al haast niet als mn moppie een griepje heeft!

mamalbf, leuk knutselen maar die rommel..pff. Ben wel op zoek naar kralen van die grote houten. Iemand een tip waar ik ze kan kopen? boekjes lezen is hier wel een hit. En ik vind het ook zo grappig als ze dan het boekje aan haar pop gaat vertellen. Op die momenten loopt mijn moederhart echt over van liefde.

Nou meiden fijn weekend nog,
    Sanja

6. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    hoi sanja .
    de infodag is op 6-11-2010 in amersfoort

liefs edith
    mama van mees*

7. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Ik ben gisteren naar de gynaecoloog geweest en ben gestart met Methyldopa (1x daags). Ik moet 3x per dag m'n bloeddruk meten (heb zelf een bloeddrukmeter) en alles bijhouden in een schriftje.
    Gisteren ook meteen bloed laten prikken en a.s. dinsdag heb ik een afspraak bij de internist. En nu maar hopen dat ik snel zwanger raak :D.

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Spannend!

9. mamalbf

mamalbf Actief lid

30 sep 2009
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik ben sinds een paar dagen terug uit Eurodisney. Het zoontje van mijn zusje (over 3 maanden 4) was echt helemaal weg van Buzz Lightyear. Hij heeft er nu 6, inclusief 1 van 70 euro (!!!) die kan praten en zijn vleugels uitslaan.
    Mijn dochtertje is al heel lang gek op Mickey - en Minnie Mouse. Ze is in haar nieuwe Minnie-jurkje (45 euro!!! het is niet goedkoop daar) met Minnie op de foto geweest, ze was er helemaal stil van. Ik ga ze inlijsten.

MamavanMischa, wat leuk dat je kunstacademie hebt gedaan. Vroeger wilde ik dat ook altijd. Zat op de lagere school en toen ik net op de middelbare school zat altijd op de vrije academie. Maar daarna werd het creatieve minder en ik heb daarom ook een andere studie gekozen.
    Maar een aantal maanden geleden kon ik met mijn dochtertje ook nog niet knutselen hoor. Ze had toen nog te kort concentratie.
    Grappig is dat, dat ze altijd mama moeten hebben. Mijn dochtertje en neefje deden dat ook in Eurodisney. Er waren rijen van 15 - 60 minuten en mijn zusje en ik werden continu beklommen of we moesten ze dragen. Mijn rugpijn is pas sinds vandaag wat minder.
    Wat betreft het verschil tussen de 2 oma's en jezelf. Ik maak me er niet druk over. Als mijn dochtertje maar geen gevaar loopt en plezier heeft vind ik het best. Als je werkt en niet los kunt laten heb je een groot probleem als mama.

Juul, ik vond het ook fijn weer te werken. Ook om wat jij zegt: de HELLP was daar niet zo'n issue als thuis. Ik vond het wel erg dat ik me moeilijker kon concentreren en dat ik vergeetachtig was. Maar mijn collega's waren altijd heel goed voor me, en zeiden zelfs dat zij het niet merkten.
    Ik wandel heel veel. We hebben ook 2 honden en daar wandelen we vaak samen mee. Ik wil eigenlijk ook vaker hardlopen nu (doe het wel). Maar als je moe bent ga je niet makkelijk.
    Ik zei het net al tegen MamavanMischa, bij mijn dochtertje is het ook nog niet zo lang dat ze echt kan knutselen. Ze zit nu ook in de 3+groep op het kinderdagverblijf. Het is ook niet voor niets dat ze bij 4 jaar naar school gaan.
    Fijn dat je hersteld bent van de curretage, het is niet niets. Het is wel te hopen dat je voorlopig niet te vaak in het ziekenhuis hoeft te zijn, gezien je er zo'n stress van krijgt. Wat ook wel normaal is, soms kan ik jaloers zijn op mensen die 123 een paar gezonde kinderen op de wereld zetten met hoogstens een zwangerschapskwaaltje.
    Gelukkig dat L. het zo goed maakt, oost best thuis best. Zeker voor kindjes. Wees maar blij met zo'n bikkeltje.

Sanja, mijn dochtertje heeft houten kralen. Ze heeft ze samen met mijn vader gekocht, in de hobbywinkel. Ik wist niet eens dat die bestond, terwijl ik er maar een paar kilometer vanaf woon. Maar ja, mijn vader heeft meer tijd voor dit soort dingen dan ik en vind het leuk dit met haar te doen.
    Kun je niets vinden op internet?
    Mijn dochtertje is ook superlief voor haar poppen en beren, geeft ze de fles en dekt ze 's-nachts toe.

Edithrook, ik hoor graag hoe de dag is geweest. Als er een verslag uitkomt koop ik dit ook zeker via de stichting (ben lid).
    Achteraf kan ik niet eens, moet werken zaterdag.
    Mooie naam trouwens, Mees. Het jongste kind van mijn nichtje heet ook zo. Ik vind Merel mooi voor een meisje, maar mijn familieleden niet dus het is een andere naam geworden.

Mooni, ik heb ook een bloeddrukmeter. Een Omron. Het bevalt me goed, als ik mijn bloeddruk wil weten kan ik hem meten. Hij is eigenlijk altijd goed, ik heb ook al een paar jaar Aprovel.
    Succes dinsdag bij de internist. Ik ben ook bij de internist, ik wil niet meer terug naar de huisarts. Toen ik het uitgelegd had mocht ik bij hem blijven. Heb jij nog eiwit in je urine of andere problemen?
    Ik hoop ook dat je snel zwanger wordt, zeker omdat er wel betere en prettigere middelen zijn dan Methyldopa, maar die mogen niet tijdens zwangerschap dus dan houdt het op.

Groetjes,

Mamalbf

10. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Ik heb geen eiwitten in de urine. Ik heb wel een Vitamine B12 tekort, daar krijg ik eens in de 2 maanden een injectie voor (dat is uit mijn bloedstollingsonderzoek gekomen). Ik slik nu 1x per dag Methyldopa, maar m'n bloeddruk is nog hoog, gemiddeld rond de 125/89. Vooral 's ochtends is ie hoog. Ik denk dus dat ik het vaker per dag moet gaan slikken. Even afwachten morgen...

11. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Hoihoi,

Sprak laatst een verpleegkundige die zelf ook HELPP en eclampsie heft gehad. Zij zei dat het (of soortgelijk) prius onderzoek ook in het AMC in Amsterdam en in het UMCG in Groningen wordt gedaan. Misschien iets voor als er nog mensen twijfelen over de afstand?
    Ook vertelde ze dat er wordt aangeraden om duursporten te doen ivm met een grotere kans op problemen met hart- en bloedvaten (weet niet meer precies wat ze zei.. Sorry).

Ik ga niet naar de helppdag toe, alhoewel ik wel weer begin te twijfelen om toch niet het onderzoek te doen... Keuzes, keuzes..:)

Verder over verschillende medicijnen, heb ik geen verstand van en knutselen met een kind van 6 maanden lijkt me ook geen succes ;) kan niet wachten tot ze wat ouder is, want dan gaan we wel knutselen en schatsen en, en, en, en (maar ben niet enthousiast hoor....:))

Tot gauw,

Liefs

12. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Zo, ben weer terug van de internist.
    Ik mag nu 3x p/dag Methyldopa slikken (1x helpt volgens hem niet).
    Ook krijg ik over 5 weken een 24-uurs bloeddrukmeting. En over 6 weken moet ik weer terugkomen.

13. mamalbf

mamalbf Actief lid

30 sep 2009
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Mooni, waarom ga jij eigenlijk naar de internist voor je hoge bloeddruk? Niet dat ik er iets mee te maken heb, hoor.
    Ik wil niet naar de huisarts voor mijn bloeddruk omdat ik daar geen vertrouwen in heb. Hij heeft na mijn zwangerschap echt niets voor mij gedaan en liet mij altijd aan de assistente over.
    Ik heb 2 keer een 24-uursbloeddrukmeting gehad. Gelukkig ben ik een makkelijke slaper, dus ik heb wel geslapen. Het is de meest betrouwbare methode voor bloeddrukmeting werd mij verteld.
    Succes over 6 weken! Probeer je van tevoren niet om zwanger te worden?
    De man van iemand die ik ken had ook een Vitamine B12-tekort, die had daar echt last van. Hij krijgt nu ook injecties.

Loesje, ik heb het gevraagd in het AMC (Amsterdam) en toen zeiden ze dat ze geen PRIUS-onderzoek of soortgelijke testen doen.
    Ik vind het apart dat jij dit gehoord heb, hoor er graag meer over!
    Ik vond het AMC geen fijn ziekenhuis wat betreft verloskunde. De nazorg was slecht, dit hebben ze ook toegegeven. Ze waren na ontslag vergeten bloed te prikken en urine te testen.
    Als het PRIUS-onderzoek in het AMC was geweest had ik het toch in Nijmegen (of Maastricht) gedaan denk ik.
    Leuk he? Plannen maken. Wat is trouwens schatsen?
    Mijn dochtertje is nu 3,5 jaar oud en dat is echt een leuke leeftijd.
    Maar alle leeftijden zijn leuk, ook net baby-af (dreumes). Dat heb jij nog in het verschiet.

Groetjes,

Mamalbf

14. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    :)Schatsen is een tikfoutje, ik bedoelde schaatsen!:) Ik kan er zef niets van, maar vind het wel erg leuk om te doen! Afgelopen winter was natuurlijk ideaal om te gaan, maar ja, hoogzwanger het ijs op leek me niet handig!
    3,5 is een leuke leeftijd trouwens! Dan kun je er inderdaad lekker veel mee. Ligt hier in het verschiet, maar kan er nu al naar uitkijken, hoewel iedere leeftijd iets leuks heeft. Vind dat gekeutel met r nu ook geweldig!

Ik zal eens even horen hoe het precies zit over dat onderzoek in het AMC. Kan wel even duren hoor, voor ik dat weet, maar ga het uitvogelen.

Mooni, ik hoop dat je nu beter bent gezet met de medicijnen, dat het nu effect heeft. Succes ermee.

15. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    @Mamalbf
    Ik ga naar de internist, omdat ik daar tijdens de laatste periode van m'n zwangerschap al onder controle was (toen ik in het ziekenhuis lag). Na de tijd had ik nog veel klachten en ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft me weer doorverwezen naar de internist.
    Wij zijn nu al WEL bezig om zwanger te raken :D. En m'n bloeddruk was vandaag netjes, 121/79 :).
    Ik heb trouwens een tijd terug bij Groningen geinformeerd of ze ook onderzoeken doen naar Hellp. Ze doen er wel onderzoek naar, maar niet zo uitgebreid als het Priusonderzoek.

16. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

ik zal even gauw mijn verhaal typen dat ik getypt hebt naar Maasstricht (daar doen ze wel prius onderzoek en Nijmegen) (daar ben ik geweest)

Geachte Inez,

Ik heb een heel lang verhaal ik zal proberen het een beetje in te binden.
    ik ben heel benieuwd naar uw mening

Ik ben in 2007 bevallen van een dochter
    helaas een ernstige vorm van pre eclampsie
    (zeer vermoedelijk ook zwangerschapsdiabetes)

prius in Nijmegen laten doen 17 % kans op herhaling mijn plasma volume was verlaagd en mijn cholesterol was iets aan de hoge kant kans op diabetes gravidarum en een soort knobbeltje in een van mijn hartkamers waardoor mijn hart sneller slaat en soms overslaat, dit hadden veel mensen en was dan eingelijk heel gewoon maar vervelend
    als ik zou gaan sporten zou het precentage zakken mischien wel tot 10 % eingelijk een kleine kans op herhaling dus, wij hebben gekozen een broertje of zusje voor te nemen.

in november 2009 zwanger helaas miskraam gehad in januarie ik was iets van 8 week in februarie terug zwanger en 28 september bevallen van een dochter Mayra helaas was mijn uitgerekende datum 5 november dus 6 week te vroeg ze moest in de couveuse aan de cpap ze had het rds syndroom iets wat allen bij prematuren voorkomt.
    ik had een ontregelde diabetes en moest 3 x kortwerkende insuline en een keer langwerkende insuline ik heb 2 keer een hele hoge suiker gehad van 29.4 en 32.3
    verder nooit echt boven de 14 heel zelden
    toen ik een week of 32 week begon ik veel vocht vast te houden bloeddruk was steeds keurig net als de eiwitten spoortje 1 plusje en een keer 2 plusjes dit zakte al gauw weer naar 1 en varieerde met een spoortje
    mijn bloeddruk is een keer flink te hoog geweest hij zat toen op 180/110 eind van de dag zat hij weer op 140/95 en savonds 130/90
    ik kreeg labetalol

Nu zijn we op nacontrolle geweest en is ons een zwangerschap ontraden wij begrijpen dit heel goed wat zet je op het spel? en je hebt twee gezonde kindjes?

Toch hebben wij eingelijk gezegt van 3 kindjes zouden we graag willen dit lijkt nu echt onmogelijk, mijn vraag is dan ook hoe kijkt u er tegen aan is er echt niks aan te doen? vind u ook dat mijn lichaam geen zwangerschap meer aan zou kunnen gezien het verleden? moeten wij gewoon accepteren dat wij het zo moeten laten en heerlijk gaan genieten van onze prachtige dochters (wat wij natuurlijk nu vollop doen?) maar u begrijpt vast wel wat ik bedoel, kortom heel wat vragen wat hier in onze ziekenhuis niet meer beantwoord kan worden omdat het gewoon ontraden wordt

ik heb trouwens twee keer een ks gehad de eerste is een beetje mis gegaan omdat ze er met haar schoudertje uitkwam daardoor moest de snee groter gemaakt worden en is er in de onderste ruptuur rechts een scheurtje gekomen, de tweede is prima gegaan veel en veel minder last en na twee dagen kon ik al weer kleine stukjes lopen de pe verdween meteen nadat ik was bevallen van onze eerste kreeg ik het terug naar 48 uur en in een veel ergere stadium dan het ervoor was.

Wij wonen zelf in de provincie Groningen en het is voor ons heel heel moeilijk het prius te gaan doen, of heeft dat geen nut (omdat wij die al eens hebben laten uitvoeren?) en zou het in een volgend zwangerschap niks verandert zijn? mischien als dat bij u kan het in het weekend zou kunnen? maar denk niet dat dat kan? wij hebben min of meer een eigen zaak en kunnen daarom heel heel moeilijk van maandag tot zaterdag vrij krijgen, maar toch diep in mijn hart zou ik nog eens heel graag weten wat de kansen zijn. in het umcg doen ze de prius niet zo uitgebreid geloof ik en vele mensen zijn dan ook niet echt tevreden.

Sorry voor de vele vragen en het lange verhaal

toch hoop ik dat ik iets van u mag terug mag horen

Met hele vriendelijke groetjes

Wat vinden jullie van het verhaal? of heb ik hem onder het verkeerde topic geplaatst :)?

17. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi wilma en alle anderen!

Over je brief inhoudelijk heb ik niet echt een mening hoor. Zou hem gewoon sturen als je dat wilt. Wat ik me dan afvraag is of wat ik me zou afvragen als ik jou was! Is wat je zou doen met een eventuele uitslag. Nu had je een relatief lage kans en heb je het uiteindelijk wel gekregen.
    Ik weet het namelijk bij mezelf ook niet. Bij welke uitslag ik er wel of niet voor kies.

@ Mooni, ben jij nu al zwanger (Moeilijk om allemaal bij te houden hoor) of is de methyldopa zoiezo nodig om de bloeddruk onder controle te houden? Ik denk dat ik dan ook over moet stappen.

@mamalbf, bedankt voor de tip van de kralen. Ben idd eens bij de hobbywinkel binnengelopen en heb ze gekocht. Loop er altijd voorbij. Ben helemaal niet crea dus ja had er ook niks te zoeken dacht ik!

Ik moet zelf volgende week weer naar het EMC en ben benieuwd wat me te wachten staat.

Liefs, Sanja

Zijn er nog meiden naar de themadag geweest? en hoe was het?

18. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

je hebt helemaal gelijk hoor, idd zo had ik het nog niet gezien wat als doe ik met de uitslag en wat zegt het eingelijk?
    wat als het hoger is of juist lager ....

heb jij ook pe gehad? met hoeveel weken?
    is er bij jou ook een kansberekening gemaakt op basis van een prius?

alvast heel veel succes bij het EMC

durf het je haast niet te vragen maar onder in je handtekening staat iets heel treurigs ben je je kindje verloren?

19. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    @ Sanja

Ik ben nog niet zwanger hoor (ik hoop het wel natuurlijk, maar kan nog niet testen ;)) maar we zijn wel bezig. Ik slikte eerst perindopril, maar daar mag je niet zwanger mee raken. Met methyldopa wel...

groetjes!

20. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh mooni ik duim voor je dat ie raak is! Ik slik nu enalapril. Klinkt een beetje hetzelfde en mag er ook niet zwanger mee worden.

@Wilma, Ik ben idd mijn kindje met 24 weken verloren aan PE en HEllP. Ik vraag me dus nu een beetje af of ik het prius zal doen. De wachttijden zijn lang en het wachten op de uitslag ook. En eigenlijk wil ik niet zo lang wachten...! Ik ga eerst maar eens volgende week afwachten en dan zien we wel verder.

Deel Deze Pagina