Eventjes ego tussendoor: morgen opnieuw Hcg laten prikken en dan in de namiddag uitslag......ik ben nu al nerveus
@Mijntje Heb het al eerder gepost, maar doe het graag nog een keer, want het gaat zo veel beter nu! Dat soort oogklachten heb ik dus ook gehad. Daarnaast ook veel last van beweging (van mezelf en om me heen). Gynaecoloog (Erasmus en daar ook diverse vervolgonderzoeken gehad, o.a. dat uitgebreide bloedonderzoek van 20 buisjes of zo) zei geduld en rust, na 11 maanden toch bij een speciale oogarts geweest. Die gaf aan dat je lijf nu zoveel energie kwijt is aan gewoon functioneren en kijken kost ook veel energie. Ik bleek dus een kleine aangeboren oogafwijking te hebben, altijd zonder problemen mee kunnen leven, maar nu kon mijn lijf dat 'gebrek' niet meer compenseren. Heb nu een prismabril (gewone bril, speciale slijping van glazen) en ga met sprongen vooruit. Het is nog niet waar het zijn moet, maar het is inmiddels aardig acceptabel. Binnenkort weer terug voor evaluatie en evt. vervolgstappen. Misschien heb je nog iets aan deze info. Grtz! Oh en kom er net pas achter dat jij al aangegeven had deze klachten ook gehad te hebben... Sorry, ben niet zo actief hier, dus was kwijt wie het toen herkende...
@Watervrouwtje, heel erg bedankt voor je reactie! Ik wist het idd van jou, wel fijn om ook te lezen hoe het mogelijk is...wat de verklaring is zeg maar... FIjn dat het met jou zoveel beter gaat!!! Ook dankzij die oogarts en bril. Liefs Mijntje
Oh, en zie nu idd dat ik ook zijn naam heb opgeschreven..... pfff, het zullen wel de hormonen zijn maar ik was het helemaal vergeten... thanks!!! Liefs Mijntje
Goed nieuws! Hcg is keurig gestegen, dus het lijkt erop dat het (nog steeds) goed gaat. Vrijdag weer prikken. Ik kom al wel vroeg in de mallemolen terecht, gewoonlijk anders pas vanaf wk 25 of zo
@ juul gefeliciteerd! super nieuws, dan maar vroeg in de medische molen toch. Hier woensdag weer naar ZH... en daarna lekker op vakantie..
juul , goed nieuws altijd fijn om te horen . ben net gebeld door het erasmus , door mijn eclampsie in de vorige zwangerschap ben ik nu ingedeeld in de high care groep , eindelijk eindelijk krijg ik nu het gevoel serieus genomen te worden . ben echt heel blij dat ik nu om de 2 weel onder controle sta bij de gyn , zijn inmens veel ondezoeken want deze staan los van de onderzoeken van de baby dus ik denk iedere week naar het ziekenhuis vanaf nu maar ja t,is voor een goed doel ! liefs edith mama van mees*
Juul, wat een goed nieuws!! En ook ik heb goed nieuws, Woeha...heb gister ook positief getest. Had vannacht gelijk last van flaschbacks, zag mezelf weer aan allerlij snoeren, piepjes en lijnen liggen. Het gevoel van leegte bij thuiskomst passeerde ook de revu. Kortom heb dus geen oog dicht gedaan! Maarja eerst maar blijven plakken en dan zal ik me ook op moeten maken voor de bezoekjes aan het emc. Wie weet komen we elkaar daar nog eens tegen Edith. Je kan er namelijk gerust een uur voor uittrekken voordat je aan de beurt bent.
@ Sanja, gefeliciteerd!! grappig het wordt druk met zwangeren, maar dit keer allemaal zonder PE/HELLP. Ik mag morgen op controle, ben benieuwd. Hoop dat ik een lage polsslag heb, anders moet ik al aan de bloeddruk medicatie en dat wil ik nog niet....
@sanja, wat een goed nieuws, gefeliciteerd! En die flashbacks heb ik ook nog wel eens hoor, ik denk dat we het allemaal wel hebben. Ik heb een keertje gelezen dat een gynaecoloog HELLP beschreef als een situatie waarin mensen een post-traumatisch stress syndroom oplopen vanwege alles wat ze meemaken. Zo heftig voel ik het niet, maar het doet psychisch wel wat met je. @edith, fijn dat je in de high care kan. Ik was zo blij dat ik bij mijn eerste zwangerschap er al in mocht vanwege mijn familiehistorie! Het is niet zo dat ze iets kunnen doen tegen HELLP en PE, maar je wordt zo goed in de gaten gehouden dat ze eerder in kunnen grijpen, meer rust, eerder medicijnen en nog veel belangrijker, het overvalt je dan niet meer zo. Ik voelde me heel veilig, dat er goed op me gelet werd. Jeetje dames, beginnen we gewoon (ikke heel voorzichtig) een HELLP en PE zwangeren clubje? Weddenschappen afsluiten wie het het laatst krijgt
@ juul, zullen we maar weddenschappen houden dat niemand het krijgt. Gun iedereen eeen onbezorgde zwangerschap
Haha Juul, ik ben het met Miekje eens hoor we slaan gewoon allemaal een beurt over> geen gedoe dit keer Idd hebben we hier een behoorlijk groepje (risico)zwangere bij elkaar. 't is fijn om te lezen dat iedereen zo goed in de gaten wordt gehouden. Edith, hoe ver ben jij nou? ook nog in het begin toch? schreef jij nou dat je bij een vrouwelijke gyn was, niet bij dhr D.? Miekje, hoop met je mee, beter zo lang mogelijk wachten met de medicatie. maar aan de ander kant wat moet dat moet! Mijntje, hoe is het met jou en je oogklachten? Geeft niks hoor een vergissing kan, er schrijven hier zoveel dames mee en dan ook niet heel regelmatig. Vind het ook best verwarrend...Maar nu inmiddels wel zwanger dus!!! Straks langs de apotheek om mijn ascalletjes op te halen want mij is aangeraden om deze gelijk in te nemen. ga ik dus maar braaf doen. heeft iemand hier ervaring mee?
Hier vandaag controle gehad! Kneep hem wel even, omdat ik bij de vorige controle al verhoogde leverwaardes had. Dus vandaag weer prikken en al gebeld door ZH voor uitslag. alles is nu gelukkig helemaal normaal. Goede bloeddruk en normale pols, dus nog geen medicatie thank god!! Wat wel irritant is dat je geen vast persoons meer hebt in het Radboud. Was vandaag bij de VK geweest. VX weer bij de verloskundige. Nou, ja zolang het goed gaat is dat geen probleem. Maar heb er wel moeite mee, dat ik telkens een ander ga krijgen.
Heej Edith! Ik loop ook bij het erasmus en zit ook in de High Care groep.. Welke Gyn. heb jij? . Zal me gelijk even voorstellen: Ben Denise, ben 22 jaar en heb bij mijn eerste zwangerschap zware vroege PE gehad en is mijn zoontje dmv spoedks met 27wk en 3 dagen gehaald.. Helaas is Djaysen na 8 dagen couveuse overleden, omdat hij zware hersenbeschadiging had . Nu ben ik voor de 2de x zwanger en moet zeggen dat ik alles nogal heel erg spannend vind, en soms nogal angstig kan zijn voor herhaling, de bevalling e.d. Gelukkig word ik goed gecontroleerd (Pre Care studie ook) en heb ik een hele fijne gyn. die alles serieus neemt en me goed in de gaten houdt. Maar toch ben ik angstig soms.. gelukkig was mn bloeddruk met 12 wk gewoon netjes (120/80) en alle bloedonderzoeken waren ook netjes, dus ik begin in ieder geval goed
@ Sanja ik zit wel aan de Ascal 80mg, maar heb hier zelf om gevraagd op aanraden van mijn HA en tis goedegekeurd door de Gyn, kwam bij mij namelijk uit eerder bloedonderzoek dat ik een stollingsafwijking heb.
Hoi denice, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb ook hellp en pe gehad en met 24 weken moest ik bevallen, onze zoon heeft het ook niet gered Ik heb vandaag gebeld naar het emc, moest dat doen van m'n gyn bij de eerste tekenen van zwangerschap. en zou dan voor week 8 een afspraak moeten maken......Nou hij zit gewoon tot half mei vol, Maar dan ben ik al 12 weken en dat is al vrij laat voor een eerste afspraak vind ikzelf. Nu heb ik dus een afspraak met een assistent ofzo, heb geen idee wat die telefoonmiep er van maakte maar ben er niet blij mee. Ben dus eigenlijk ook wel benieuwd bij wie jullie, Edith en Denice onder behandeling zijn?