Vandaag weer echo gehad, het gaat nog steeds goed, groei ligt op schema, 9 wk 4 dg. Ik begion langzaam aan een beetje te hopen..... En een goed gesprek gehad met de gyn. Hij stelde voor, omdat ik altijd zo'n voorbeeldige patient ben die wel aan de bel trekt als er iets is, mij in het tweede rtimester in een soort van thuismonitoring te stoppen. Dan mag ik zelf mijn bloeddruk etc meten, en geef ik die via de PC aan het ZKH door. Hoef ik alleen langs te komen als er wat is, en voor een paar echo's! Oh dat lijkt me wel wat!
Nee, alleen mijn ouders weten het omdat ze een paar weken op vakantie zijn, en mijn baas weet het omdat ik veel afwezig ben ivm het ziekenhuis. Als het een MK wordt vertel ik het wel iedereen, heb ik de vorige keren ook gedaan, maar als iedereen het nu weet leven ze zo mee, moet ik iedereen op de hoogte houden. Dan is elke echo alsof ik rijexamen doe, moet ik daarna direct iedereen bellen Mijn man en ik hadden het er gisteren nog over, wanneer we het gaan vertellen. We zitten te denken aan een week of 13 of zo, dan heb ik ook de nekplooimeting al gehad.
Idd, dan ben je ook meteen met al die anderen bezig die je op de hoogte moet houden. Ik had vanochtend weer bloedverlies, helderrood.. Om 20 v 11 moet ik naar de gyn. Ben best wel zenuwachtig...
Jazeker, ik had een tophuisarts!! Nu helaas naar een andere over moeten stappen, omdat k verhuist ben, dus vind het allemaal maar vreemd nu.. Agg nu heb ik een hele lieve gyn.en ben zo blij dat ik deze keer wel serieus genomen wordt. (even tussendoor: mijn bloeddruk was afgelopen dinsdag 110/70, dus nog lager als voor mijn zwangerschap , ben ik wel heeeeeeeeel blij mee). Ja Djaysen is ook heel lief, mooiste kindje van de wereld heh , hij zal altijd mn eerste kleine kaboutertje zijn en de grote stoere broer van dit kindje, want een vechtertje wastie wel hoor!! Weet nog wel toen hij geboren was, iedereen zag alleen maar slangetjes en enge apparaten, maar ik zag echt alleen maar het mooiste kindje van de wereld leggen en o o o wat was ik trots. Ik heb mijn vriend heel vaak geprobeerd uit te leggen hoe ik me voelde nadat hij overleden was en zei dan vaak: Je voelt je na de geboorte compleet en volmaakt gelukkig en nu hij weg is, kan ik dat niet meer. Je bent moeder, maar kan geen moeder zijn. Moet ook zeggen dat ik voor het eerst sinds bijna 2 jaar weer de slappe lach heb gehad en dat kreeg ik toen ik zwanger was. Heerlijk was dat.
@ Sanja, sterkte! @ Edith, Duim met je mee voor de uitslag!! 3 weken lijkt me een eeuwigheid zeg. @ Mooni, heeeel veel succes! @Mamalbf Dankje voor je lieve berichtjes
Nou, ik ben weer terug uit het ziekenhuis. Ik heb meteen een echo gehad, maar er was niets te zien, volgens de gyn was ik dan nu 5 weken en is er dan ook nog niets te zien. Ik heb nog bloed af laten nemen en een zwangerschapstest gedaan, alleen die was negatief! Ik snap er helemaal niks van... De uitslag van het bloed is volgende week...
O jee wat een onzekerheid! Ik ben ook beginnen te bloeden met 4 wk en een paar dagen. Het enige waarmee ze aan kunnen tonen hoe het gaat is met een herhaalde Hcg meting in je bloed. Het verbaasd me dat je de uitslag pas volgende week hebt. Wat i8k steeds afsprak, en dit raad ik je ook aan, is te zorgen dat je 's ochtends bloed kan prikken en dan in de namiddag (meestal na 16:00 uur) een telefonisch uitslagconsult met de gyn. Ik heb 3 keer bloed laten prikken omdat je alleen aan de hand van de stijging van je HcG kunt zien of alles goed gaat. Op een echo is nu idd nog niets te zien. Ik zou dus gewoon even bellen met de poli, en zeggen dat je graag de uiitslag telefonisch krijgt, en dat je best beseft dat ze vanaf morgen een vakantierooster draaien maar dat je daar niet op kunt wachten. Ik weet niet hoe het zit met de neg zwangerschapstest, dat is raar want zelfs als je een MK hebt gehad zou je nu nog wel wat HcG moeten hebben.
Als je een vroege miskraam hebt, kan het hcg al wel weer snel uit je lichaam zijn. Ik heb het beide keren gehad. Twee dagen ofzo na het bloeden was ie weer omowit. Maar ik sluit me wel bij Juul aan. Ik zou iig vragen of je eerder uitslagen kan krijgen. Deze onzekerheid is killing...
Meiden jullie duimen draaien en hopen heeft geholpen. We zagen vandaaag een mooi kloppend hartje!!! Het was zo mooi. Kon en kan het nog steeds niet geloven. Ik ben volgens de meting nu 7+4 zwanger wat dus wel appart is want vorige week volgens meting 5+4 De gyn vond het dus wel een flink verschil en vreemd dat er vorige week nog geen hartje was. Maar goed Ik ben voorlopig een beetje opgelucht en over 2 weken weer terug om te kijken hoe het er dan voor staat! Mooni, ik weet even niet wat ik nu zeggen moet maar ik hoop voor jou ook op een wondertje Juul, fijn dat jij straks wat minder vaak voor controle hoeft, het is idd een periode waarin er niet zoveel gebeurt. Goed opjezelf letten is het enige dat je kan doen! Jij doet een combitest toch als ik het goed gelezen heb? Edith ik duim voor een goede uitslag en idd het wachten is slopend!
Oh dat wist ik niet, ik heb beide wat later gehad en dan duurt het wel heel lang.....hoop dat je snel de uitslag krijgt mooni!
Zo, wat een achtbaan zeg! Gefeliciteerd, ik ben super blij voor jullie! Trek je het nog een beetje of ben je nu helemaal KO van de emoties van de afgelopen tijd? Ik doe idd een combitest, hebben we ook bij ons dochtertje gedaan.
Bedankt dames , het is alweer bijna vrijdag , gaat best hard zo ... Jeeeeeeeeehhhh sanja fijn bericht Mooni bah al dat wachten ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt . Liefs edith Mama van mees *
Nou, ik heb vanmiddag meteen maar weer kruidvattesten gekocht (2 voor 5 euro) en bij mij is de uitslag weer positief!! Da's toch raar he? In het ziekenhuis negatief en thuis positief. Wat voor testen gebruiken ze in het ziekenhuis eigenlijk? Sanja, wat super voor jullie!
Ohw sorry. Ik dacht dat ok oke betekende... Waar is je meisje aan geopereerd dan? En gaat t nu goed met haar?
Ze heeft schisis, dus een hazelip, en dan helemaal door. Haar gehemelte is dus ook volledig doormidden. Met 6 maanden hebben ze haar lip dichtgemaakt en neus zo goed en zo kwaad als het ging gerepareerd, en daarna het zachte gehemelte (dus achterin de mond) en in oktober het harde gehemelte. Dat is allemaal wel goed gegaan lijkt het nu, en waarschijnlijk hoeft ze tot haar 4e geen operaties meer, dat is wel lekkker. Ze doet het prima hoor, raat redelijk (wel nasaal) en groeit als kool!