Hellp pre eclampsie eclampsie en Prius onderzoek

Discussie in 'Prematuur' gestart door catwomen1985, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Edith, wij gaan niet naar de herdenkingsmiddag. We hebben ook een bruiloft en weet zeker dat ik na zo'n herdenking geen kracht meer heb voor een bruiloft! we hebben wel het kaartje ingestuurd. Als we behoefte hebben kunnen we dan even langs het stiltecentrum.

Mijntje, balen zeg, opgenomen geweest. Hopelijk blijft het nog even goedgaan en kun je straks "gewoon" bevallen. Succes en we lezen het graag als het zover is.

Denize, 26 gaat ook al de goede kant op. Gebeurde het in jouw vorige zwangerschap ook zonder aanleiding of was er al meer mis. Zo had mijn ventje bij de 20 weken echo al een ernstige groeiachterstand.

juul, ik krijg eerst een gewone echo en hopelijk ziet alles er goed uit en is een guo niet nodig. Wil natuurlijk wel dat er heel goed gekeken wordt ga het dus nog eens aankaarten als ik volgende week weer voor controle moet. had begrepen dat er bij een guo wel naar de doorstroom wordt gekeken en aangezien dat de vorige keer niet goed was wil ik dat wel weten!

2. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Lieve dnzz wanneer is djaysen overleden? , ze herdenken nm de kindjes die het afgelopen half jaar zijn overleden , eigenlijk hoorde wij bij de vorige groep maar heb gebeld omdat we vorig jaar nov met vakantie waren . Anders heb ik nog wel een nummer voor je wat je kan bellen ter info maar dan zal ik je een pb sturen . ;)

Liefs Edith
    Mama van mees*

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Aha vandaaaaar, nee Djaysen is al bijna 2 jaar overleden :).

@ sanja
    Nee mijn bloeddruk deed al langer raar, ongv. met 23 weken had ik mijn eerste x 100 onderdruk.
    Tot nu toe is mijn bloeddruk netjes gebleven, dus hoop dat het zo blijft :)

4. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    @ mijntje balen zeg!! hopelijk gaan ze je dan snel inleiden.
    Nog een paar weekjes en je hebt je kleine frummel in je handen. Dan weet je waar je het voor hebt gedaan. laat je even weten als je bevallen bent.

Hier gaat het nog steeds goed. Maar op het werk ben ik telkens echt heel moe en heb ik duizelingen... Nog 2 weken werken en dan heb ik rust.

5. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden wat veel berichten!!
    ik wil iedereen succes wensen en dat genieten laat ik maar achterwege!! kan me voorstellen dat jullie daar helemaal gek van worden!
    Ik heb a.s maandag een afspraak bij de gyn en dan ook het bloedonderzoek...(trombofilie en nog wat meer) verwacht eigenlijk niet dat er iets uitkomt maar ja zal moeten afwachten want duurt wel een tijdje geloof ik voordat ik de uitslag heb.

6. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Hallo,
    Hallo dames,

Ik heb onderstaand stukje even uit het gezondheidstopic gekopieerd omdat ik het ook nog graag aan jullie ervaringsdeskundigen wil voorleggen.

Ik ben nu ruim 29 weken zwanger en heb last van een hoge bloeddruk. Mijn bloeddruk was afgelopen dinsdag 160/90 en afgelopen vrijdag 160/100. Er zijn geen eiwitten in de urine gevonden en het bloed was ook goed. Het kwam niet eens in de buurt van evt. foute waardes zei de gyn. Nu heb ik rust en medicijnen voorgeschreven gekregen (in hoeverre rust wil met een peuter)

Persoonlijk denk ik dat de bloeddruk door spanningen wordt veroorzaakt, onze eerste is met 28+6 geboren en ik zit nu weer rond die termijn. IK ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn bij een hoge bloeddruk zonder dat er eiwitten gevonden zijn. Is en kan dit alsnog in zwangerschapsvergiftiging uitmonden? Ik moet nu morgen weer de bloeddruk laten controleren, hoe snel moet de bloeddruk zakken na starten van medicatie en wat gebeurt er als dit niet lukt (ik heb aldomet gekregen) Graag jullie ervaringen!

7. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Hoi mama079,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook een hoge bloeddruk gehad zonder eiwitten in de urine, wel een dalend trombocyten aantal in mijn bloed. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in HELPP, zonder dat ik ooit eiwit in mijn urine heb gehad. Dus dit kan zeker uitmonden in iets anders dan alleen hoge bloeddruk, kan maar hoeft dus niet. ALs je je verder niet ziek voelt en goed onder controle blijft kan het dus ook gewoon bij hoge bloeddruk blijven (die misschien wel zakt met de medicatie).
    IN ieder geval veel sterkte!

Mijntje:
    vervelend zeg van je opname! ik hoop dat je snel je kindje in je armen hebt en niet ziek wordt. Sterkte!!

8. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ik heb m'n hele zwangerschap geen eiwitje gehad, zelfs geen hoge bloeddruk, maar wel een HELLP te pakken (toen had ik uiteraard wel een hoge bloeddruk en eiwitten.

Hou vooral de symptomen van je lichaam in de gaten, en twijfels > bellen.

9. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had tot 24 weken ook nergens last van, op donderdags was ik nog naar de verloskundige geweest, bloeddruk was zelfs nog 120/70
    en een halve week later had ik op eens een bloeddruk van 220/120 en toen ook opeens heel veel eitwitten en ook Hellp.
    Ik zou echt aan de bel trekken als je denkt dat je je niet goed voelt of wat dan ook!
    En ik kan me idd voorstellen dat je weinig aan rust toe komt met een peuter om je heen, maar zodra het kan probeer dan toch je rust te pakken!!
    Veel succes!!

10. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Bloeddruk was gelukkig gezakt naar 140/85 (handmatig) en 135/72 (automatisch). Had voor volgende week dinsdag al een reguliere controle staan en mag die nu gewoon afwachten. Hoef gelukkig dus tussentijds niet voor een extra bd controle terug te komen

11. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Fijn dat de bloeddruk gezakt is. Ik had wel hoge bloeddruk en een verstoord bloedbeeld. Ik heb ook een hellp gehad, zonder dat ik ooit eiwitten in de urine heb gehad...

12. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    lieve mijntje , fijn dat ze niet zo lang meer laten lopen . hoe is het nu met je ?
    mama 079 , ook ik had tot 32 weken geen eiwitten in de urine wel een stijgend urinezuur , en een licht stijgende bloedruk , toen escaleerde het compleet bij 33 weken 3 +en in de urine en een bloedruk 210/140 met medicatie , wel had ik het de gehele zwangerschap al erg zwaar lichamelijk en hield ik erg veel vocht vast waardoor ik al een aantal weken in een rolstoel zat , dus het kwam niet onverwacht .

laat je idd niet afschepen bij onrust gewoon naar de gynaecoloog gaan , jou lichaam verteld meer dan die stomme testjes :x

wel fijn dat je bloedruk gezakt is :)

liefs edith
    mama van mees*

13. Mijntje75

Mijntje75 Actief lid

21 mrt 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat super dat het nog steeds goed gaat! Probeer jezelf niet te oververmoeien he... hier helpt rust echt hoor.... Ik ben ook zo een type die maar door gaat maar neem nu echt veel rust... in het ziekenhuis dagen alleen op bed zitten was niet leuk... Heerlijk meid, nog 2 weekjes werken en dan lekker rustig aan doen!!!!!!! Sterkte he!

14. Mijntje75

Mijntje75 Actief lid

21 mrt 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Edith en de andere meiden!! Het gaat hier goed meiden, heb van het weekend goed rust gehouden en mn bloeeddruk is mooi gebleven. Was heeeel bang dat ze me vandaag weer zouden opnemen, maar ben net terug van controle bij gyn en had 140/85 weliswaar btje hoge bovendruk ( zat me natuurlijk ook weer op te fokken in die wachtkamer) maar prima onderdruk ..... ze vonden het allemaal weer goed gaan. Ben vandaag precies 36 weken zwanger van ons tweede meisje...

Aftellen wordt het nu echt... hou jullie op de hoogte en hoop dat het met julie allemaal heel erg goed gaat!!!!

Liefs Mijntje

15. Mijntje75

Mijntje75 Actief lid

21 mrt 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik vind het ook altijd zo moeilijk te bepalen wat nu door stress komt of niet... Bij mijn dochtertje heb ik pe gehad maar nu in deze zwangerschap voel ik me veel beter. Toch vorige week in het zkh gelegen met een bd van 160/100. Terwijl ik voordat ik naar het zkh ging thuis nog 120/80 had. 's Avonds had ik alweer 140/90 en de volgende dag 130/90. Ik ben ook een stress kikker en was heel bang dat de bloeddruk weer zo stijgen. Vandaag weer op poli geweest en goede bloeddruk, thuis is ie altijd bij mij een heel stuk lager..... dus ik vind het ook moeilijk. Toen ik niet zwanger was, was ik een keer bij de HA, die ging meten en het zweet brak me uit, had ook 140/100... thuis weer oke.. blijft moeilijk he zulke dingen..liefs mijntje

16. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL

@ mijntje helemaal fijn dat het zo goed gaat! Gaan ze je inleiden??
    super leuk nog een meid erbij!!had ik stiekem toch ook erg leuk gevonden. Hier wordt het een jongen.

Hier is de bloeddruk goed. Helaas ben ik alleen alweer enorm aan het spugen en houdt ik bijna niets binnen! Dit had ik bij mijn meisje al veel eerder. Dus deze zwangerschap verloopt al 10x makkelijker.

17. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hey meiden,

Hoe gaat het met jullie allen? Gefeliciteerd voor alle zwangeren en natuurlijkk de net bevallen mama's.

Ik heb een vraag eingelijk, wij hebben twee mooie meiden. van de eerste hellp gehad de tweede kreeg er geen kans voor, ze hebben net op tijd ingegrepen ik werd dikker en dikker kreeg magnesium en een ks. Dus eingelijk gewoon geen pe gehad.

Nu wensen wij ons nog heel graag een derde kindje, het is beslist niet zo dat wij niet compleet zijn. Want dat zijn we, en we zijn maar al te blij met twee kindjes. Vind daarom de gedachte ook best erg egoistische want stel je voor het gaat niet goed, ik laat mijn man en kinderen en natuurlijk mijn andere familie achter. best een moeilijk dillema, het is nu 9 mnd geleden dat ik bevallen ben met een tweede ks dus. Is dat zoiezo niet te vroeg? Wat ik mij afvroeg zijn er meerdere meiden met een soort gelijke ervaring?

Had nu even tijd voor mijzelf dus even lekker tijd voor lekker dingen van mij aftypen.

Groetjes

18. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    als je graag een 3e wil zal ik er gewoon voor gaan!! Je wordt toch bijzonder goed in de gaten gehouden. Mochten er klachten optreden, dan wordt er natuurlijk snel ingegrepen net als nr 2.
    Als bij ons deze 2e zwangerschap goed gaat, dan is nr 3 zeker nog bespreekbaar. Wordt het weer een Hellp, dan houden we het bij 2 kinderen.

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Goede berichten, dat het niet erger is geworden! En ik neem aan dat je lekker strak onder controle staat, hoop dat alles goed blijft gaan!

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Wat Miekeje zegt, gewoon er voor gaan! Je zult door de gyn goed in de gaten worden gehouden, en daardoor heb ik altijd het idee gehad dat ik zelf het loodje niet zou leggen, daarvoor zijn ze er op tijd bij. Een fijne en onbezorgde zwangerschap is natuurlijk wat anders ;)

Deel Deze Pagina