Hoii dames, is het voor iedereen nog een beetje uit te houden met dit weer?? Heb zoveel mogelijk bij mijn mama in het zwembadje gezeten en gelukkig ook geen last van mijn bloeddruk of extreem vocht vasthouden. Voel me raar genoeg wel even best. Meneer friemel groeit nogsteeds goed en loopt nogsteeds voor krijg regelmatig opmerkingen of ik geen tweeling heb :x. Zaterdag wel bij de spoed gezeten, mijn buik bleef steeds zooo hard, dus CTG gehad (die was goed, Friemel beweegt heeeel veel), urine nagekeken (schoon) en bloeddruk opgemeten alleen die was de eerste 2x wat hoog, maar dat kwam door de zenuwen. Vandaag bij de controle weer netjes 130/80, dus mooi met dit stikweer... Begin nu alleen bang te worden voor de bevalling (heb vorige keer een spoedks gehad) en heb weer hier en daar wat horrorverhalen gehoord en ben bang dat ik niet sterk of wat dan ook genoeg ben voor de bevalling . Al met al ben ik bang het loodje te leggen ofzo , ben weer rijp voor de psych haha. Nou dames nog even succes vanavond en hoop dt het lekker afkoelt volgende dagen.
mamalbf: Mijn mama denkt ook dat zij pe heeft gehad. Ze heeft mijn zus van dichtbij meegemaakt en begon toen al vragen te stellen. Toen ik problemen kreeg was ze er eigenlijk van overtuigd dat zij dat bij ons alle 3 heeft gehad. Zij zegt wel dat zij heel veel vocht ophield en dat zij zo van die ongelooflijke dikke voeten had. Over haar bloeddruk weet ze niets dat werd toen niet gedaan denk ik zeg mag ik vragen waarom jij naar neonatologie gaat? en waar in Limburg. Misschien kan ik dat ook eens doen. mieke1979: Amaai negen maanden overgeven. Daar pas ik toch voor. Ik heb net geteld 4weken misselijk geweest en vond dat al lang genoeg. Het lijkt mij een vermoeiende maar ook boeiende job. Kan geloven dat je moe bent tegen de avond aan. Luister naar je lichaam. mijntje75: Ik heb op dit moment veel aan de verhalen hier op het forum. Jammer dat ik die niet eerder gevonden heb. Ik heb 4jaar met vragen rond gelopen en vond dat ik die nergens kon laten beantwoorden. Nu gewoon door jullie ervaringen te lezen ben ik al veel wijzer geworden. En kan ik mij beter plaatsen in mijn problematiek met pe. Alleen begin ik nu wel ook te beseffend dat ik geluk heb gehad en dat mijn ventje groot gelijk heeft dat hij schrik heeft. Hij heeft dat allemaal anders beleeft dan mij. En in mijn ogen was er eigenlijk niets aan de hand. Dikke duim dat je deze zwangerschap al aan 37weken zit en dat bewijst dat het niet bij elke zwangerschap fout moet lopen. Nu zou ik wel ook voor inleiding kiezen zeker nu alles nog goed gaat. Neem nu dat er de laaste weken nog iets fout loopt dan zou ik mij dat later niet kunnen vergeven dat ik niet eerder heb ingegrepen. Als ik mijn ventje zou kunnen overtuigen om toch voor een 2de te gaan dan zou ik met de gyne al bespreken of een kiezersnee een oplossing is op mijn te hoge bloeddruk tijdens bevalling. Dat is al 1 opstakel overwonnen. Sanja: Mercikes. Hoe is het met u? Dnze22: Dikke duim dat je met zo een weer geen hoge bloeddruk hebt gehad. Ik had nu al last van dikke voeten en moest onmiddellijk aan al de zwangere vrouwen denken.
Hoi! FF ego, net naar de gyn geweest en mijn bloeddruk was ietsje gedaald, onderdruk 70, dus prima. Nog even hartje geluisterd en toen stond ik weer gerustgesteld buiten. Hier is het prima te doen qua warmte, lekker airco op kantoor
Hopendemama , ook mijn moeder , oma , zus van mijn oma en haar dochter hebben allemaal pe gehad , dus ik ben er zeker van overtuigd dat het in de genen zit , alleen jammer dat het bij onze familie iedere generatie erger word zeker dat ik weet dat ik nu een dochter ga krijgen , bij het idee dat zij ook misschien kindjes wil , vind ik het al spannend , maar je weet nooit hoever ze dan zijn met de medische wetenschap . Dnze, wij gaan wel gelijk op he , zat gisteren ook alweer ( voor de zoveelste keer ) op de daycare , voelde het kindje niet meer zo goed nu blijkt omdat de baarmoeder zo groeit is de placenta deels aan de voorkant te zijn gaan liggen dus het klopte dat ik ineens minder gevoel had , wel vonden ze dat ik erg veel vruchtwater heb dus vanmiddag naar de gyn voor controle en checken op zw diabetes , ach als dat het ergste is Juul wat fijn dat het zo goed gaat en dat je de hitte goed verdragen kan . En de rest vd mailtjes moet ik nog even lezen . Liefs Edith Mama van mees*
@Edith, zo ja idd .. dat we elkaar nou NOG niet tegen het lijf zijn gelopen daar is een wonder hahaha. Maar vind het bij het EMC wel heel fijn dat ze je echt op het hart drukken dat je ALTIJD moet bellen, ook als je je onzeker voelt. En zw diabetes, agg ik heb van het begin al gezegd, liever zwdiabetes dan PE of HELLP. Begin hem nu ook soms wat minder goed te voelen, maar heb zaterdag aan de CTG gelegen en meneer was bewegelijk zat en voelde 3 kwart van zn bewegingen niet eens, zolang ik m meer dan 8 keer op een dag voel schoppen of draaien ben ik wel gerust denkik .
ik ben trouwens afgelopen maandag wel naar die info avond over bevallen in het emc geweest , was je daar niet ? was overigens niks spannends hoor.. laatste keer heb ik ook een spoedsectio gehad dus wij wilde alleen maar weten waar ik de ks zou krijgen en op welke afdeling ik kom te liggen en waar de ic is aangezien ik daat vorige keer ook lag , en dat weet ik nu dus op naar de bevalling over een week of 12 dan he ? liefs edith mama van mees*
Miekje, slim dat je nu halve dagen gaat werken. Het houdt een keer op. Ik was ook trots dat ik tot op de dag van mijn eerste opname heb gewerkt maar achteraf weet ik dat het van tevoren eigenlijk al niet meer ging. Gelukkig blijft je bloeddruk, behalve 1 keer op je werk, goed. Succes overmorgen! Wat betreft misselijkheid: ik hoorde vorige week dat iemand die ik ken zo misselijk was dat ze opgenomen is geweest en aan het infuus lag. Ik wist niet dat dat zo erg kan zijn. Ik vind Suze trouwens een heel mooie naam. Mijntje, al 37 weken zwanger! Ik snap dat je liever 'natuurlijk' bevalt maar als je ziek wordt en lang naweeen hebt kun je jezelf misschien wel voor je hoofd slaan dat dat je overkomt terwijl je gynaecoloog aangeboden heeft je in te leiden. Moeilijk hoor. Ik zou eens vragen of inleiden ook lastig verloopt zo laat in de zwangerschap. Bij mij zeiden ze dat dat alleen vroeg in de zwangerschap is. Succes morgen, dat je een goede keuze mag maken samen met de gynaecoloog. Juul, gaat het goed met je zwangerschap en je humeur? Aangezien de controle goed was zal dat je wel helpen L. vrolijkt je zeker wel op? In ieder geval ben je 's-avonds zeker wel goed moe met zo'n peutertje in de buurt? Mijn L. is er erg goed in mijn energie op te maken. Sanja, we waren met het werk wezen zeilen en het was heerlijk. Pas tijdens het eten, om 22:00 ongeveer, begon het slechte weer. Toen is de schipper met de moter aan naar de haven getuft. Hoeveel weken ben jij inmiddels? (ik lees niet meer zo vaak mee als vroeger). Dnze, gelukkig is het nu koeler. Daar gedij jij geloof ik beter bij? Gelukkig is je bloeddruk nog OK en houd je ook niet al teveel vocht vast. Echt fijn dat meneer Friemel voor loopt, dat lijkt me echt geruststellend. Je krijgt dan wel geen tweeling, maar een holle bolle gijs hoop ik. Sterker dan die arme Djaysen. De bevalling zal heus wel goed gaan als het geen keizersnee wordt. Ze nemen geen risico's en de pijn zul je ook vergeten. Hopendemama, ik ga niet in Belgie naar de neonatologie hoor! Maar de nefroloog heeft verstand van HELLP omdat ze daar regelmatig mama's met HELLP hebben. Ik wil de naam van het ziekenhuis best sturen via een pb'tje als je dit fijn vindt. Maar ik heb er dus geen ervaring. Ik heb nu zoveel ervaringen gehoord wat betreft PE / HELLP en het is dus sterk familiair denk ik. Je ventje heeft natuurlijk inderdaad angstgevoelens, zelf was je er waarschijnlijk niet goed bij door die hoge bloeddruk. Er is maar 1 oplossing, aan de gynaecoloog je vragen stellen. En je ventje meenemen natuurlijk. Edithrook, je meisje krijgt ook de helft van haar genen van haar papa. Dus het kan goedkomen, hoor. Mijn zusje had een zwangerschap zonder ook maar een hoge bloeddrukmeting. En inderdaad: ze kunnen nu al veel maar dan misschien nog meer. Ze doen veel studies op het moment. Groetjes, Mamalbf
mamalbf: je mag altijd de naam van het ziekenhuis doorsturen. Misschien ligt dat niet zo ver van ons en kan ik eventueel eens bij die dokter gaan luisteren wat zij te zeggen heeft. Ik ben als bij de gyne geweest voor verdere informatie maar helaas krijg ik ventje niet mee. Hij heeft geen vertrouwen in de dokters en heeft ooit gezegd "jij bent gezond het ziekenhuis binnen gegaan en ziek buiten gekomen"
edithrook: toen mijn zus na haar hele ervaring op controle ging bij de gyne vroeg hij of zij nog een zus had en vertelde haar dat zij mij moest informeren dat ik het ook kon krijgen. En hij zei ook dat haar dochtertje een risico loopt. Dat blijft toch wel in het achterhoofd zitten. Gelukkig zijn ze nu al volle bak onderzoeken errond aan het doen dus steld mij al gerust alleen jammer dat ze in Belgie nog niet zo ver zijn.
Hopendemama, Je zegt: Gelukkig zijn ze nu al volle bak onderzoeken errond aan het doen dus steld mij al gerust alleen jammer dat ze in Belgie nog niet zo ver zijn. Ze zijn in Belgie heel goed op het gebied van verloskunde!!! Belgie heeft een lager sterftecijfer rond de geboorte als Nederland en behoort bij de besten van europa. Omdat ik half Belgisch ben weet ik dat de Belgen wat meer gesloten zijn en bij de dokters moet je misschien wat meer doorvragen als hier. Maar ze zijn zeker zo goed. Ziekenhuizen als Gasthuisberg, UZ Gent en UZ Antwerpen zijn ook in Nederland geliefd voor fertiliteitsbehandelingen en verloskunde. Stuur je een pb'tje met de naam van het ziekenhuis. Groetjes, Mamalbf
mamalbf: inderdaad op het vlak van fertiliteitsbehandelingen staan ze verder maar op vlak van pe/hellp vind dat ze nog niet zo ver staan als in Nederland. We hebben hier inderdaad niet te klagen ivm verloskunde als ik hoor dat ze in nederland je laten rondlopen na 40weken dat zou hier niet het geval zijn. Maar toch vind ik dat ze tekort schieten op andere vlakken en dan vooral wat mij nu het meeste zou helpen.
Hopendemama, jij woont in Belgie en maakt meer gebruik van de gezondheidszorg daar dan ik. Dus als jij zegt dat ze op het gebied van PE / HELLP minder goed zijn dan in NL moet ik je geloven. Alleen: lees dit forum maar eens door vanaf het begin, als je tijd hebt tenminste. Je zult lezen dat het in NL ook niet altijd goed loopt en de nazorg was bij het grootste gedeelte van de dames hier onvoldoende. Ik heb het idee dat er wel steeds meer aandacht voor komt, gelukkig. Wat jij zegt dat ze je in NL te lang door laten lopen; dat is bij PE / HELLP ook voorgekomen en misschien gebeurt het nog wel. Waar zijn ze bij jou tekort geschoten vind je? Ik weet niet of je het al ooit verteld hebt hoor, maar hoe gaat het met je kindje? Mijn dochtertje is net 4. Ik moet vanmiddag met haar kennismaken op school, toch wel spannend voor haar. Al is ze zo nuchter als een kalf. De rest van de middag ben ik vrij en gaan we naar het bos, daar is een leuk restaurant met een speeltuin. Groetjes, Mamalbf
hoi mamalbf, Ik weet eigenlijk niet of ze tekort geschoten hebben bij mij. Alleen als ik op het internet begin te zoeken naar informatie van pe/hellp kom je bijna allemaal site tegen van nederland. De nazorg is hier ook wel zero hoor. Ik moest na 6weken bij de gyne langs gaan hij vroeg hoe het was en dat was het. Ik moest maar kijken hoe ik mij voelde en dan maar eens bij huisarts langsgaan om te bespreken wat te doen met bloeddrukverlagers. Voor de rest zoek het maar uit. Al die symptomen die ze hier vermelden heb ik ook allemaal gehad en nooit heeft er iemand mij verteld dat dat door de pe kon komen. Mijn dochter is ook 4j in april geworden. Zij is al van 2,5j naar school aan het gaan en gaat nu in september al naar 2de kleuterklas. Zij is een echt meisje met alle trutachtige dingen erbij Maar ze kan ook zo lief zijn. Zij is de laatste tijd ook aan het vragen naar een brusje. Ja iedereen in de vriendenkring krijgt er een brusje en zij niet en zij is dan nog de oudste van allemaal. Soms zegt ze ook dat zij het niet eerlijk vind dat zij alleen is. Ik ben onthaalmoeder en hier komen veel babytje over de vloer en met elk kindje heeft zij een band en is ze zo lief mee. Ze mag deze namiddag bij een vriendinnetje gaan spelen.
Hopendemama, dat je veel Nederlandse sites vindt: dat klopt. Over andere ziektes daarentegen vind je ook Belgische sites. Op zappy staat wel een forum maar dat zijn ervaringen. Ik had geloof ik dezelfde 'nazorg' als jij. Alleen bij mij deed de huisarts bijna niets waardoor ik zelfs hard gevallen ben. Ik reageerde allergisch op de bloeddrukverlagers omdat ik na de geboorte van mijn dochtertje nog een hele hoge dosering Aldomet kreeg. Het ziekenhuis had de huisarts hierover een brief gestuurd (dat de Aldomet verlaagd moest worden zogauw bleek dat ik er niet meer tegen kon) maar de huisarts liet mij altijd over aan de assistente en die had het niet door. Je bent ook dokter of je bent het niet, he.... Het is wel raar, ik heb in Belgie een fertiliteitsbehandeling gehad omdat het niet vanzelf ging. De gynaecoloog in Belgie heeft mij na de geboorte toen ik bij hem kwam doorverwezen naar de cardioloog en deze verwees mij weer door naar de nefroloog. Die hebben veel voor mij gedaan. Net als in Nederland verschilt het bij dokters onderling. Mijn dochtertje is van mei. Ik weet het dat kindjes in Belgie sneller naar school gaan dan hier. Ik heb me gisteren doodgelachen. We moesten om 13:00 voor de kennismaking op school zijn. Het beviel goed, en er was net een feestmiddag aan de gang en mijn dochtertje is gek op gezelligheid. Op een gegeven moment moesten we weg omdat mijn dochtertje hoog nodig nieuwe schoenen moest hebben. Een aardige juffrouw vertelde me dat het uitverkoop (noemen jullie Solden he? weet ik van mijn nichten) was bij de schoenenwinkel in het dorp. We gingen hier dus heen. Ik zag daar hele mooie donkerblauwe suede schoenen maar mijn dochtertje koos natuurlijk een paar wilde Lelli Kelli-schoenen. Ze kreeg er een nepmobieltje bij waarmee ze foto's van dieren kon bekijken en neptelefoneren. Aan de achterkant zat een vakje met kindermake-up. Ze vroeg meteen aan mij: 'mag ik me mooi maken?' Ik vind een kindje van 4 wel wat jong voor make-up maar het was goed afwasbaar. Ze mocht dus wel en ze was hier zeer serieus mee bezig. Ik heb echt zo gelachen toen ik haar bezig zag. Ze is een echt meisje geworden, alleen als ze in de speeltuin of een pretpark is dan is ze nog steeds een echte vagebond. Mijn dochtertje heeft ook geen brusje, vanwege de HELLP maar ook om andere redenen. Mijn dochtertje vind het wel OK, maar ik trek wel veel op met mijn zusjes en die hebben ieder een zoontje die maar enkele maanden schelen met haar. Als je onthaalmoeder bent houd je zeker wel van kindjes? Dan moet het voor jou wel moeilijk zijn dat je niet voor een tweede kunt gaan. En je dochtertje is zo te zien wel heel sociaal. Het is wel erg dat je partner zo geschrokken is van wat er gebeurd is. Je zult je vriendin / vrouw (weet niet of je getrouwd bent) ook maar zo ziek zien. En je zegt dat hij niet zoveel vertrouwen heeft in dokters dus dat speelt dan ook nog mee. Het is echt moeilijk voor je, bij jou helpt informatie krijgen van een aardige gynaecoloog maar bij hem dus niet. Als je hem niet mee krijgt naar een gynaecoloog weet ik ook geen oplossing. Goed weekend! Groetjes, Mamalbf
Hier net controle gehad. Onderweg naar zh file, dus bijna telaat. Dus je raad het al me enorm opgefokt. Resulterend in een onderdruk van 90 1e meting. 2 meting 85. Ze wilde me een dagopname aansmeren, maar ik vond dat niet nodig. Dus nu wel bloed geprikt. Dus toch naar huis!! Moet alleen de bloeduitslagen nog even afwachten. Ze gaat alleen bellen bij slechte uitslagen. Hoop dus dat ik geen telefoon krijg, anders mag ik denk ik straks mooi terug naar het ziekenhuis.
Miekje, ik word ook vreselijk gestrest als ik in de file sta en ik heb iets belangrijks. Gelukkig dat je weg mocht. En als er echt wat is word je wel gebeld en dan weet je ook waar je voor moet gaan. Dat de 2e meting lager was, was je geluk zeker? Bij hoeveel weken zwangerschap ging het bij Suze mis? Ik hoop dat het meevalt allemaal, en dat je een prettig weekend hebt. Net als iedereen hier. Groetjes, Mamalbf
Nou, geluk geen telefoon gehad. Maar moet wel woensdag weer terug komen... Dan zit de kleine meid op kdv. Dus kan ik in alle rust naar zh.. pff ben wel blij, dat ik geen opname nodig heb. Kwam slecht uit! Heb teveel leuke dingen gepland in het ziekenhuis. Maar weet wel dat ik moet gaan oppassen. @ mamablf, Ik ben met bloeddruk met 34 weken in het ziekenhuis gekomen. Ik had met 37 weken Hellp en ben met 38 weken bevallen. Nu ben ik dus nog niet zover!! dus ga me toch maar wat meer rust gunnen.
Miekje, fijn dat je geen telefoontje hebt gehad! Bah, ik herinner me ineens weer hoe dat voelt, de hele middag naast de telefoon zitten.... En je steeds weer voornemen om alles wat ruimer in te plannen om niet gestressed aan te komen klinkt ook bekend! Rust gunnen klinkt wel goed, dat helpt altijd zo wat later in de zwangerschap (pot verwijt ketel: zeg ik terwijl ik nu met 20 wk vanmiddag nog een golfclinic heb gewonnen, ik lijk wel gek zo te slaan met mijn dikke buik )
miekje: dat moet even schrikken geweest zijn. Ik denk dat mijn bloeddruk ook zou stijgen als ik zou moeten blijven in het ziekenhuis. Gelukkig geen telefoon dat is een teken dat alles goed verloopt. Luister maar goed naar uw lichaam. Ik lees dat je pas hellp hebt gekregen bij 37weken en als ze gelijk hebben dat het later komt in de zwangerschap dan komt alles goed. Juul: Luister ook maar eens naar uw wijze woorden en geef ze niet alleen weg Heb je al een goed buikje? En voor de rest alles nog picobello? mamalbf: Ik herken mijn dochter in uw verhalen. Zij is ook zo erg met sminken en juwelen maar buiten kan ze echt een kwajongen zijn. Haar benen staan langs alle kanten vol met blauwe plekken. heeft uw dochtertje iets aan overhouden van uw problemen tijdens de zwangerschap. Hier niet eigenlijk en gelukkig. De dochter van mijn zus is heel gevoelig aan haar longen en als zij koorts begint te krijgen dan is het meestal al te laat en heeft ze al een zware longontsteking. Hoeveel keer zij al niet in het ziekenhuis heeft gelegen. Zij is ook heel mager terwijl dat niet echt in de familie zit Zij heeft 1nichtje en 1neefje maar die wonen jammer genoeg in oost en west vlaanderen en zij heeft daar dus weinig contact mee. Maar als ze komen dan zijn het 2handen op 1buik. En als ik haar dan zo bezig zie dan merk ik nog meer op dat zij een brusje verdiend. Inderdaad door mijn job, zie ik kinderen ongelooflijk graag en dat maakt het dus nog moeilijker. Ik word telkens weer geconfronteerd met die zwangerschapsbuikjes en babytjes en moet dan altijd vloeken dat ik nu net pe heb gehad. Waarom kon ik niet dat stadium overslaan en een gewone zwangerschap hebben dan had ik nu misschien mijn 2de ook gehad. Ik denk dat als ik mijn dossier hier in handen heb en ik eens kan zien hoe erg(of niet) is geweest dat ik ventje ermee kan overtuigen om eens gewoon mee te gaan luisteren bij de gyne. Ik overweeg echt om mij eens helemaal te laten testen. allez ga mij eens klaarmaken. Een goed weekend voor iedereen. En aan de zwangere onderons geniet van het zonnetje
Miekje, gelukkig maar. Ik vond het zo saai in het ziekenhuis en het ergste vond ik dat je niets meer zelf in de hand hebt. Je kunt niet eens even iets pakken wat je moet hebben omdat je gewoonweg niet thuis bent. Ik ben ook rustiger als mijn dochtertje niet meegaat als ik naar een afspraak moet en voor haar vind ik het ook altijd beter. Maar als je in de file staat is het maar zo, te laat komen is het ergste wat er kan gebeuren. En dan moeten ze maar begrip hebben en je toch helpen. Ik ben bij 32 weken voorgoed in het ziekenhuis beland, een paar dagen later had ik HELLP. Ik heb er een maand gelegen. Jij ook ongeveer, he? Nog wel langer denk ik? Juul heeft er ook lang gelegen. Van de rest hier weet ik het niet meer. Juul, dat gevoel dat je hebt als je hoort dat je moet blijven. Bah. Toen ik wist dat het wel eens lang kon gaan duren raakte ik even in paniek. Het verbaast me eigenlijk dat ik het daarna zo lang volgehouden heb. Wat betreft golfen: sport ontspant ook. Maar als het slaan moeilijk ging (wat knap dat je gewonnen hebt met die buik!) gaat het een tijdje niet. Ik wandel altijd graag en gelukkig ging dat tijdens en vlak na de zwangerschap redelijk. Toen ik herstelde was het wandelen het eerste wat ik fijn vond om te doen. Uren heb ik mijn dochtertje over de dijk in ons dorp gewandeld. De honden hadden toen ook eindelijk hun baasje weer terug. Hopendemama, wat betreft meisjes: ik hoor dat vaak. Wel rose en glitters wat de klok slaat maar wel lekker spelen. Gelukkig maar. Ik koop maar niet te dure kleren, dan gaat het maar kapot. Als ik haar ophaal bij de opvang en het is mooi weer dan zit ze standaard in de zandbak en heeft ze takjes gezocht. Ik denk dat mijn dochtertje niets heeft overgehouden aan de HELLP. Ze praatte laat goed maar haar motoriek is altijd goed geweest. En nu kletst ze de oren van mijn hoofd en heeft ze het geheugen van een olifant, dus het zal wel goed zitten. Wat betreft het kindje van uw zus: 900 gram en bij 27 weken zwangerschap geboren is een heel ander verhaal dan onze kindjes! Je hebt van die mijlpalen: 28 weken, 30 weken, 32 weken, 34 weken heb ik gehoord. Bij 30 weken overleven ze bijna altijd, bij 32 weken zijn de hersenen meestal rijp en bij 34 weken is de longrijpheid meestal OK heb ik gelezen. Mijn papa's familie komt uit Oost- en Westvlaanderen. We rijden er regelmatig heen vanuit Eindhoven, ik weet dus hoe ver het is. Het is slim dat je je dossier opgevraagd hebt. Als je ermee naar de gynaecoloog gaat en je alles uit laat leggen kun je daarna eventueel met je partner gaan. Als hij niet mee wil kun je uitleggen dat het heel belangrijk voor je is. Daar moet hij maar begrip voor hebben. Iedereen moet wel eens iets doen waar je tegenop ziet. Groetjes, Mamalbf