Hellp pre eclampsie eclampsie en Prius onderzoek

Discussie in 'Prematuur' gestart door catwomen1985, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ja sanja dat heb ik 2 weken geleden ook zien gebeuren toen ze de echo kamer uitkwamen ... Zo Zielig en ik zie ook erg vaak tatootjes bij meiden met sterretjes vlindertjes en kleine voetjes :(
    Dat soort dingen gaan je opvallen nu hè ?
    Niemand zit daar voor niks idd.
    Liefs Edith
    Mama van mees*

@denise komt goed met ons , ik heb al een fles jip en Janneke bubbels gekocht , lust je die ;)

2. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    @ sanja dat heb ik 2 weken geleden ook zien gebeuren toen ze de echo kamer uitkwamen ... Zo Zielig en ik zie ook erg vaak tatootjes bij meiden met sterretjes vlindertjes en kleine voetjes :(
    Dat soort dingen gaan je opvallen nu hè ?
    Niemand zit daar voor niks idd.
    Liefs Edith
    Mama van mees*

@Denise komt goed met ons , ik heb al een fles jip en Janneke bubbels gekocht , lust je die ;)

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

@Sanja ja heb ik ook wel eens gezien, wordt daar altijd zooooo naar van. Op dat soort momenten koester je je het leventje in je buik destemeer.

@ Edith, jawel hoor! lekker :D... Ik heb al een leuk alternatief voor beschuit met muisjes. (Lekkere cakejes met glazuur, room en muisjes van de bakker jam jam). Dus als we rond de 38 weken bij elkaar op de afdeling liggen kunnen we ons tegoed doen :p.

4. Partyrocker

Nou bij de gyn. geweest vanmiddag en bloeddruk was goed, maar wordt toch met 37 a 38 weken ingeleid doormiddel van een ballonkatheter. Dus wel spannend allemaal ;), maar vind het fijn dat ze geen risico nemen.

5. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    wel fijn meid dat ze gaan inleiden , wat is een balloncatheter :)? ik was er ook vandaag bd was 124/84 terwijl deze normaal 100/60 is dus ook mij werd gezegd dat ze me niet langer lieten lopen dat strikt noodzakelijk . morgen nog maar ff overleggen met de gynaecoloog .
    trouwens ik dacht dat jij voor de ks ging ?

liefs edith
    mama van mees*

btw reptage in de flair mama is mooiiii wist niet dat ik er zo knap uit kan zien ;);););););););)

6. Partyrocker

Ja das een catheter dat tegen je baarmoeder wordt aangeplaatst om ontsluiting te krijgen etc.
    Mijn gyn. vondt het in ieder geval de veiligste manier en ziet ook geen reden waarom ik niet normaal kan bevallen gelukkig.

En was er nog nie 100 procent over uit. Wou zoiezo niet ingeleid worden via het infuus. Dus dit is een moooi alternatief :D.

Maar fijn dat je reportage mooi is!! Hahaha.

7. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    @denize: wat spannend zeg!! Fijn zeg dat ze geen risico nemen en de bevalling gaan inleiden! Nog 2 á 3 weekjes dus nog!! Heel veel succes!!

@ edith: ook spannend voor jouw zeg!! Hopelijk blijft je bloeddruk wat stabiel nu! Ben benieuwd of je ook wordt ingeleid en of het in dezelfde week valt als denize!
    Ben ook heel benieuwd naar je artikel! Hopelijk kan je er zelf weer moed en vertrouwen uit halen!

@ miekje: wat schrikken zeg! hopelijk lukt het genieten nu weer!!

8. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    ik word sowieso niet ingeleid hoor , hier komt de dame via de keizerlijke weg :D

liefs edith
    mama van mees*

9. iradersma

iradersma Actief lid

30 nov 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow ja...sorry ik heb het ook wel gelezen!
    Nou nog ff volhouden!!! Sterkte!

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Het gaat prima, tot nog toe. Vrijdag weer naar de gyn, dan ben ik al 28 weken. Wel raar, omdat ik bij L. toen al aan het klungelen was zit ik er nu sterk over te denken om alvast een ingepakt koffertje mee te nemen naar de poli, dat deed ik bij L. ook steeds op het laatst. Maar tegelijkertijd voelt dat ook een beetje als de goden verzoeken, raar he? :)

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Oh bah, wat een zorgen ineens! Gelukkig dat jullie thuis zijn nu!

12. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    @juul
    ja bekend ook ik denk iedere keer ik neem mijn vluchttas mee want stel je voor dat ... maar ik vind dit ook de goeden verzoeken dus ik laat hem maar thuis als ik moet bevallen krijg ik toch een operatieshort aan en die kleine loopt ook het ziekenhuis nog niet uit ;) dus tijd zat hoor , dan moet mijn man hem maar gaan halen , ga me daar maar niet meer zo druk om maken .
    fijn dat het goed met je gaat
    liefs edith
    mama van mees*

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Hahaha sorry maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo'n twijfelkont is....hij staat hier ook ingepakt en wel op de slaapkamer, zodat manlief hem kan vinden :D

14. hopendemama

13 dec 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    edithrook: die flairmama kan je die ook in belgie krijgen.
    Oei die bloeddruk maar goed dat ze deze keer goed opvolgen.

Juul75: Ik had bij onze dochter al op 26 weken mijn koffer al klaar staan. (met de gedachten van mijn zus in het hoofd) Uiteindelijk heb ik ze kunnen laten staan tot 37weken. Maar het was voor mij een geruststelling dat als ik plots binnen zou moeten gaan dat ventje mijn gerief zou vinden. Alweer een stressfactor minder.

15. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    juul , bij mees was ik helemaal niet voorbereid had echt NIKS af geen kamertje ,geen luiers ,geen vluchttas en die werd gehaald met 33 weken en nu ben ik ontzettend voorbereid maar heb het gevoel dat de dame in kwestie blijft zitten tot dat de gynaecoloog zegt , je moet eruit ! , .
    ik ben de laatset keer zooo boos geweest op mijn man omdat hij dus echt niets voor mij deed in het ziekenhuis qua schone kleren enzo dat hij het nu echt niet meer vergeet denk ik , hij zegt altijd ik heb echt een trauma ervan pfoe wat was jij kwaad :)

hopendemama , ja die bd zit mij ook echt niet lekker , vanmiddag moet ik naar het ziekenhuis , ik heb ook hoofdpijn nu maar ja we zien het wel gelukkig ben ik al 35,5 onderweg dus de angst voor prematuriteit is wel weg nu , en de angst voor eclampsie mmmh ik ben er zelf nogal fel op dus als ik me niet goed voel zit ik gelijk bij de gyn , weet ook dat het binnen 2 uur compleet kan escaleren nm .
    nee de flair mama is niet in belgie , ik kan je wel een mail sturen met artikel dan moet je me ff pben met je mail adres ..

liefs edith
    mama van mees*

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Edith, ff snel tussendoor, wat een mooi verhaal en een mooie foto in de Flair mama! Ik heb hem in de pauze even snel doorgebladerd in de winkel en stond toen echt te huilen midden in de Bruna, zwangerschapshormen, deels herkenning en het toch kennen van jou is geen goede combinatie :)

17. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Juul , ahh lief .
    Traantjes komen overal , is natuurlijk niet gek , die hormonen ook ;)

Net terug uit het ziekenhuis , sectio staat gepland . Bloedruk was ondanks de stress gezakt 110/74 :)
    Dus opluchting hier , geen last van witte jassen hypertensie :D
    Nu iedere week op controle .
    Baby doet het hartstikke goed .

Nu ff lekker niksen heeeerlijk !
    Liefs Edith
    Mama van mees*

18. Partyrocker

Wat fijn dat je BD gewoon netjes was :D. Mijn BD zit nu ongv. ook rond 'tzelfde (106/74) zelfs nog lager als de rest van mn zw-schap dus. Weliswaar met medicatie, maar oké.
    Ben zoooo blij dat mijn oma zo ding heeft staan. Zorgt toch dat ik een beetje kan ontspannen.
    Raar idee dat ik toch echt binnen 2 weken mama ben, maar stiekem hoop ik dat ons mannetje zonder inleiding gewoon zelf besluit te komen.

19. hopendemama

13 dec 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    edithrook: pb is verstuurd. Amaai wat een opluchting dat die bloeddruk gezakt is. Ik kan geloven dat je voor de kleinste ongemakjes naar de gyne loopt, ik zou dat ook doen. chapeau dat je de 35 weken al behaald hebt zonder teken van hellp of pe het ziet er goed uit. ik heb er vertrouwen in dat ze blijft zitten tot haar uitgerekende datum.

dznn22: wat spannend allemaal he. een hele goede bloeddruk dat is al geruststellend. Mijn mama heeft ook zo een bloeddrukmeterke staan en telkens als ik daar ben dan haal ik het boven en moet vaststellen dat mijn bloeddruk in niet zwangeretoestand redelijk goed is.

20. Partyrocker

hopendemama

Jawel, 't stelt zeker ff gerust. Ben blij dat ik dat ding niet zelf in huis heb staan, anders had ik er om de 5 minuten aangezeten.
    Nja morgen weer een afspraak op de Daycare. Hopen dat alles goed is. Dan kan ik zaterdag naar een feestje :D

Deel Deze Pagina