Lieve dames. Fijn dat er ook positieve verhalen zijn , maar ik krijg er echt de hik van , wil gewoon weten wat dat lijf gaat doen maar ja ik weet ook heus wel dat ik me gewoon rustig moeten houden en hopen dat het allemaal goed blijft gaan . Gelukkig is de sectio idd gepland dan kunnen we echt naar een datum uitkijken da,'s wel echt heel fijn Kan ook echt niet wachten vd week was de kraamzorg hier en dan voel je je ook weer ,Es' een ,gewone, zwangere dat is ook wel weer ,Es' fijn ! Liefs Edith Mama van mees*
hoi edithrookl: zolang het met een klein beetje verhooging is en de bloedwaardes blijven goed zie ik u nog 3weken rond lopen. Ik denk dat vrouwen die zwanger zijn zonder voorgeschiedenis van Hellp of Pe die ook de laaste 3weken vocht ophouden enz. Amaai de kraamzorg al eens langsgekomen het begint echt op te korten. Als het een troost mag zijn mijn dochter is op 37weken gekomen en alles was erop en eraan. Ze had een mooi gewicht en lengte voor haar leeftijd
Sorry, ik kom hier niet zo vaak meer... Maar wil toch even meedelen dat ik vandaag voor controle moest en dat mijn bloeddruk 116/66 was , zo laag is ie nog nooit geweest volgens mij! De bloedonderzoeken waren ook allemaal goed! Oh ja, ben nu 16 weken...
Mooni das lekker he ? ook ik ben vandaag geweest 120/84 met 37 weken. nou dan mag je ook niet klagen . meisje weegt inmiddels 3470 gram nog 2 weekjes geduld . en dan worden we beloond voor het harde werken . ben er zoooo aan toe. Liefs Edith Mama van mees*
En ik mag morgen weer met bijna 30 weken.....ik kan me er elke dag nog over verbazen dat ik er gewoon loop, en geen rust hoef te nemen.
Dames, wat is het toch fijn dat het zo goed met ons gaat! Edith, het gaat nu echt opschieten. Misschien heeft de kleine wel eerder zin om te komen. spannend hoor. Juul, voor jou is dit termijn ook een hele nieuwe ervaring he? Lekker showen met die buik meid Mooni, lekker gerustgesteld! Op naar de 20 weken.... Morgen voor mij ook weer ziekenhuis. Krijg uitgebreide groeiecho, ben benieuwd of alles nog netjes binnen de lijntjes valt1
Ik zie nu weer een heel stel dames die een goede volgende zwangerschap doormaken... Vraag me af of jullie het ook kunnen beleven verwerking van de zwangerschap MET PE-HELLP?
Hm, was ik toch even iets te optimistisch. Kindje groeit mooi, ligt mooi op alle curves, maar mijn BD was ineens 140/90, dus onderdruk 20 punten gestegen sinds 2 weken. Gyn vond dat ik moest stoppen met werken, ik heb het uitonderhandeld tot nog 50% mogen werken tot mijn verlof (over 4 weken) En wekelijkse controle. Oh jee, het spook komt weer dichterbij Toch nog niet zo zorgelijk, ik zie wel wat er op me af komt. Die 30 weken heb ik al mooi in de zak
Voor mij persoonlijk heb ik de hele zwangerschap een rotsvaste overtuiging gehad dat ik weer HELLP ga krijgen. Niet zozeer vanuit een soort van bescherming, maar meer omdat mijn moeder en zus het allebei beide keren gehad hebben. Op de een of andere manier is het dus niet meer zo'n ding voor me, omdat ik op het moment dat we besloten voor een tweede te gaan dus ook expliciet heb geaccepteerd dat ik weer ziek ga worden. En het ziekenhuis houdt mij ongelooflijk streng in de gaten, dus we overleven het wel.
Sorry dat ik hier even inbreek maar ik weet zo niet waar k het anders kan vragen. Maar weten jullie toevallig ook of een Help/pre eclampsie bij een 4e kindje kan voorkomen? Ik ben altijd als de dood geweest voor helpp en pre eclampsie terwijl ik er eigenlijk niet veel reden toe heb heb altijd aan het einde een bloeddruk van 120/85 enkele uitschieter 120/90 maar ik mocht nooit verder zeiden ze omdat ik dus normaal op 110/65 zit maar goed. Ik wil heel graag een 4e kindje (van dezelfde man) maar ik ben ook best wel bang dat me dit kan gebeuren en omdat ik gister kreeg te horen dat er weer een vrouw is overleden met kindje aan helpp word ik daar best bang van. En heb dan zoiets van je hebt 3 prachtige kinderen wat wil je nog meer? maar me wens is ook heel groot voor een 4e!
Hoiii dames, ben ff stil geweest, maar wel meegelezen hoor! Vandaag in het ZH gweest en bm-mond is mooi verstreken en had zelfs al een cm ontsluiting, beeb ligt mooi laag en vast, dus 't ziet er naar uit dat hij niet lang meer op zich laat wachten. Ze wachten in ieder geval nog graag af omdat mijn bloeddruk mooi blijft. Hoop zoooo dat het een PE-vrije bevalling kan worden .
Hi , fijn dat het zo goed met je gaat ! Spannend word hè ? Wij zijn gewoon binnen 2 weken moeder van ons tweede kind , kan het gewoon niet geloven Juul dat je bd goed blijft , rare gewaarwording is dat vind je niet , ik verbaas me ook echt iedere dag weer over , die van mijn man is vaak hoger dan de mijne Liefs Edith Mama van mees*
hallo dames , hoe gaat het hier ? met mij gaat het prima .. gisteren op bd controle geweest 120/80 , nu morgen voor de laatste afspraak voor de sectio , vreemd hoor , ik heb echt het gevoel nu ook pas de zwangerschap van mees af te gaan sluiten . wij grappen altijd , edith is al 22 maanden zwanger maar zo voelt het ook echt , ik heb tussentijds nooit de rust gehad te herstellen van mijn eerste bevalling daar krijg je na pre eclampsie en dan ook nog een overleden kind gewoonweg geen tijd voor . ik kan me zo verheugen dat is volgende week in een ziekenhuis lig met mijn man en meisje , het komt goed , ik voel het , en die pre eclampsie blijft gewoon weg deze keer ! liefs edith mama van mees*
Edith, wat fijn dat het er bijna op zit, en het er naar uitziet dat je geen pre eclampsie of HELLP gaat krijgen! Vraagje waar ik al aan zit te denken sinds je stuk in FlairMama, en ik weet niet eens of je er wel over na wilt denken zo vlak voor deze bevalling, maar zouden jullie nog weer durven te proberen opnieuw zwanger te worden? De aandoening waar mees aan is overleden is toch erfelijk? Als je het n iet wilt zeggn is ook prima hoor, dan op voorhand al sorry dat ik zoiets prive vraag. Ego: ikke morgen weer naar de gyn. Benieuwd wat mijn bd nu doet na de stijging van vorige week.
hoi juul . dit is onderwerp van de dag in huize ... ik weet het niet , kan me niet voorstellen dat dit de laatste keer is geweest dat ik zwanger ben , maar er spelen behoorlijk wat factoren mee . 2x een keizersnede . 1x p/e 25 % herhalingskans op pch 2 50% kans op vererving van een deletie die verstandelijk beperkingen kan veroorzaken ( ik ben drager , dit weten wij sinds een maand of 2 ) aan de andere kant mogen wij voor pgd/ivf gaan . maar ja dat brengt ook weer een heel ander traject met zich mee . ik ben al 34 , pfff ik vind het moeilijk , wel heb ik altijd op mijn gevoel vertrouwd , dus misschien dat dat mij leid . wij hebben gezegd altijd meerdere kindjes te willen , maar het mag absoluut niet ten kostte gaan van onze relatie of mijn gezondheid , en ik denk dat wij heeeeeeel dankbaar moeten zijn met onze ,toch 2, kinderen . ik vertrouw erop dat wij krijgen wat we aankunnen , ook al betekend dit dat we ooit nog een kindje moeten verliezen ( klinkt dit stom en naïef ...ja he?) we gaan in ieder geval vol voor dit meisje en de rest is toekomst muziek . veel succes bij de gyn , ik hoop dat je bd laag is!! liefs edith mama van mees*
Edith, dat klinkt juist helemaal niet stom en naief maar erg herkenbaar voor mij in ieder geval! Ik heb best veel paniekaanvallen gehad, hing weer tegen een depressie aan, en heb weer even therapie opfris-maak-je-hoofd-schoon sessies gedaan. En langzamerhand ook tot dat besef gekomen: Panta Rei, alles stroomt, je kunt niets vasthouden in dit leven, alleen ervan genieten zolang het er is. Controle is een illusie, je kunt alleen beinvloeden hoe je omgaat met de dingen die je overkomen. Ik herken het rotsvaste vertrouwen dat ik nu heb in dat mijn man en ik ons wel redden met wat ons gaat gebeuren, en dat dat geen reden hoeft te zijn om dingen niet meer te proberen uit angst wat je eventueel zou kunnen overkomen.... *filosofieles voorbij * Vanmorgen was mijn bd weer wat gezakt, had ik helemaal niet verwacht! Onderdruk van 80, de gyn was tevreden ondanks dat ze dit 'randje acceptabel' vinden voor mij. Maar, ik hoef lekker pas volgende week weer terug te komen, geen bloedonderzoeken, geen opnames tot nog toe, dus helemaal geen klagen. We knutselen er lekker weer een weekje bij.
Ha, en hoezo 'al 34'? Ik ben bijna 36 wanneer deze komt en zit heel stilletjes te denken over nog eentje (jaja ik vind dat ik hebberig mag zijn)
ben net weer terug uit het ziekenhuis mijn bloedruk is inmiddels 130/95 , maar omdat ik zoooo dicht op de keizersnede zit willen ze me eigenlijk geen medicatie geven en omdat ik me voor de rest eigenlijk best goed voel , ben ik weer lekker thuis , ook hebben ze 3+ ketonen in de urine gevonden wat normaliter alleen gebeurt bij uitdroging , suikerziekte maar ik drink goed en heb geen suiker dussss raar lijf weer . wel heb ik voor/oefen weeën dit was ook te zien op het ctg misschien zet het wel door en dan knippen ze het er vannacht uit ( dit zijn woorden van de gyn hoor , moest er wel om lachen ff de bd thuis in de gaten houden en bij een onderdruk van 100 of ween gelijk weer terug , we zien het wel . liefs edith mama van mees*
Ow, spannend meid! Misschien morgen wel kroelen met de beeb en anders nog heel even geduld. Ben benieuwd....