Hellp pre eclampsie eclampsie en Prius onderzoek

Discussie in 'Prematuur' gestart door catwomen1985, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Nou. Er Gebeurt tot nu toe weinig hoor , ja een hoop getrappel gelukkig :D
    Eigenlijk zou het ook wel fijn zijn al het rustig blijft en gewoon volgende week via de planning , ik heb wel een beetje behoefte aan rust . Ik heb morgen ook nog een verjaardag van mijn schoonmoeder , zou fijn zijn als ze gewoon jarig kon zijn want mees* is ook al op hun trouwdag geboren en nu zijn ze dus op hun trouwdag verdrietig en dat vind ik zo sneu :(

Dus nee blijf nog maar ff zitten meid :)

Liefs Edith
    Mama van mees*

2. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Ik heb geen tijd gehad om alles te lezen maar kwam per toeval op dit gedeelte van de site terecht ik heb ook eclampsie gehad en mijn zoon is met 31 weken 1 dag geboren met spoedkeizersnee onder volledige narcose.
    ik ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen over die screening dus ik lees en schrijf vanaf nu mee

3. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    O, je bent al verder gekomen dan ik!! Succes met de sectio toch?
    Waarom krijg je een keizersnede? Geniet nog even van het zwangere gevoel. Ik moet vrijdag weer op nacontrole. We gaan een eventuele 3e bespreken. Hier nu namelijk nog niet zeker of we het bij 2 kindjes gaan houden. Maar vind een 3 e toch weer een risico. Huisarts keek me raar aan toen ik begon over een eventuele 3e. Die dacht vast waar begin je Aan. Zeker met 2x 9 maanden spugen en toch die bloeddruk.

4. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    ik ga straks ook bij de bespreking met de gyn een derde kindje bespreekbaar maken hoor , je wilt toch weten of het verantwoord is ?

ik heb vorige keer al een ks gehad en vanwege de traumatische bevalling van mees* heb ik gewoon de keuze vrijheid gekregen vanuit het ziekenhuis :) en mijn voorkeur heeft dus een ks , vandaar ..

ik spreek jullie later .

liefs edith
    mama van mees*

5. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    hallo edith,
    Lijkt me heel erg heftig om weer zwanger te zijn.
    Heel spannend ik lees dat je de eerste keer een keizersnede hebt gehad ivm eclampsie heb je ook ergens je verhaal staan daarover en over Mees?

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Welkom!

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Held, vwb bespreekbaar maken van een derde kindje. Als er iets is wat we volgens mij allemaal geleerd hebben door onze ervaringen is dat het idd beter is om zoveel mogelijk te bespreken en te kijken of het verantwoord is, beter dan afwachtend zijn en hopen dat alles uit zichzelf goed komt.

Hier gaat het helemaal goed nog. Ik heb een veel zwangere buik dan ik bij L. had en begin nu zelfs zwangerschapskwaaltjes te krijgen! Ik weet niet wat me overkomt en ben zo trots als een aap :D

8. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    Juul75 had geen zw kwaaltjes toen je zwanger was van je eerste kindje? ik in het begin wel later ook niet meer ik heb met 21 weken bloedverlies gehad en mocht toen niks meer.
    en met 29 weken werd ik opgenomen met teveel eiwit in de urine en bij vlagen te hoge bloeddruk maar dat zakte ook steeds weer to er op een moment kwam dat ze me al veel tabletten gaven en weer een aantal dagen bijna insult en aan infuus alles in het UMCG 1 jan 14.00 aan het infuus inc alle toeters en bellen en 2 januari om 17.00 naar de OK voor een spoedkeizersnee met ruggeprik ...dat lukte niet dus toen volledig onder narcose om 10 voor 6 en 10 over 6 werd onze zoon geboren.
    half 8 was ik weer wakker maar zo bedwelmd door de medicijnen dat het nog wel 2 dagen heeft geduurd voordat ik mn zoontje kon zien mn ogen werkten niet mee.
    ik was in de laatste 3 weken bijna 40 kg aangekomen pure vocht.

9. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    @ ladypink, welkom! heb je een prius gehad? Ik wel en daar ben ik wel blij mee geweest. Wist waar ik aan moest werken. Bij mij zijn er dingen uitgekomen, die anders niet aan het licht gekomen zouden zijn. schildklierafwijking (hypo), vitamine b12 tekort en een afwijkende hyperhomocysteine (waarschijnlijk door de te lage vitamine b12). Heb medicatie gekregen en ben nogmaals zwanger geweest voor de 2x zonder HELLP, maar wel met hoge bloeddruk de laatste week. Ingeleid en trotse mama van een gezonde zoon! Heb de eerste keer een dochter gekregen. 1e x bevallen met 38,4 en bij de 2e bevallen met 38,5.
    Ik had een herhalingskans van 11 procent dus dat valt nog mee.

@ Juul goed zeg!! hou vol met deze mooie resultaten.

@ Edith succes!!

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Heftig zeg, dat het nog 2 dagen duurde voor je je zointje kon zien! Ik heb niet veel kwaaltjes gehad maar was al onder controle bij de gyn omdat HELLP in mijn familie voorkomt. Moest met 27 weken plat vanwege slechte doorbloeding van de placenta, te hoge bloeddruk, eiwit in de urine en verslechterde leverwaarden. En toen begonnen alle kwaaltjes wel. Ik heb geen flauw idee hoveel vocht ik eigenlijk had, heb geloof ik 4 dagen lang een cathether gehad na de bevalling en verloor daarmee zo'n 9 a 10 liter per dag, dus zal ook zo rond de 40 hebben gezeten. Mijn dochtertje is met een spoed ks met 33+4 geboren. Ik heb haar wel dezelfde dg gezien maar heb alleen foto's om het bewijzen, weet er niets meer van ;)

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Miekje, hoe gaat het bij jullie? Alles op de rit en onder controle?

12. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Fijn hè Juul , gewoon, zijn ! :D

Lady pink , ons verhaal staat in de vlindertuin onze mees > 25 weken , en deze maand in de flair mama staan we ook met een interview.

Weet iemand van jullie hoe het met dnzz is ? Ben benieuwd of ze al bevallen is , ik hoop iig dat alles goed is met haar .

Dit zal voor nu even het laatste berichtje zijn , zodra ik weer helemaal op aarde ben :D zal ik weer postten .

Iedereen succes .
    Liefs Edith
    Mama van mees*

13. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0

Heel veel succes gewenst!

14. hopendemama

13 dec 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    ladypink welkom.
    Edithrook: heel veel succes. Geniet van jullie dochter en van mama zijn. Er zullen vele emoties op jullie afkomen maar probeer toch te genieten. proficiat je hebt een zwangerschap zonder Hellp of pe. Dat verdient al een dikke duim.

15. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Wilde Julie even via een snel berichtje laten weten dat vanmorgen onze dochter Juultje is geboren .
    Het gaat met ons beide super . Ik mail vd week wel wat uitgebreider.
    Liefs edith

Mama van mees* & Juultje .

16. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Het ziet er inderdaad goed uit! Maar nog even niet te vroeg juichen.
    Ik werd ook pas doodziek na mijn bevalling. Maar waarschijnlijk komt het allemaal goed.

17. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    @ Juul, hier gaat het perfect!! Ik voel me zo fit, dat ik niet te stuiten ben om weer met alles te beginnen. Ga volgende week het hockeyen waarschijnlijk oppakken. vrijdag heb ik mijn nacontrole, dan gaan we een derde bespreekbaar maken. Daarna gaan we lekker op vakantie met z'n 4en. Het gaat echt heel goed. Hij is super makkelijk en tevreden.. Grote zus vraagt meer aandacht.

Helaas in het kraambed geen roze wolk, door de omstandigheden met Thije. Had zo gehoopt kraamweek thuis te beleven, maar mocht toch weer terug het ziekenhuis in met T. Nu lagen we dan wel op de kinderafdeling. Maar gelukkig heeft hij niets aan zijn hoge bilirubine over gehouden..

18. sanja

sanja Actief lid

8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Miekje, geniet van jullie vakantie. Jammer van die kraamweek meid, wederom anders dan gepland. maar belangrijkste is dat alles goed gaat toch!

Ladypink welkom hier! klets lekker mee!

Juul, 't gaat bij jou ook de goede kant op toch. ben je nu minder gaan werken? 't wordt bij mij nu ook wel zwaarder hoor, die kleine meid die nog rondhuppeld en aandacht vreet en het emotionele gedeelte er nog bij.

Edith van harte meid en wat een leuke naam, past ook heel mooi bij mees vind ik. Heb je Denize nog gespot in het ziekenhuis? Misschien ligt ze wel naast je!! Hopelijk snel naar huis en genieten......

19. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd! Wat een leuke naam heeft je meisje.
    Ik wens jullie echt al het goeds toe en geniet van elkaar.

20. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    edith van harte gefeliciteerd wens je heel veel succes sterkte en alle geluk toe..

Deel Deze Pagina