Hellp pre eclampsie eclampsie en Prius onderzoek

Discussie in 'Prematuur' gestart door catwomen1985, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    #1701 Aleida, 23 feb 2012
    Laatst bewerkt: 23 feb 2012
    He hoi,

Ik was nogal onzeker en heb daarom het aangeschaft. Het is dus niet noodzakelijk ofzo. Hoe vaak gebruik? Op momenten dat ik me niet zo goed voelde of duizelig e.d. (nog steeds gebruik ik het)

In principe kan je natuurlijk het even aanzien en anders contact op nemen met de huisarts en je tensie daar laten meten. Het apparaatje heeft mij toen zo'n 50,- euro gekost.
    Ik heb de Omron MX3 Plus. Omron MX3 PLUS Bloeddrukmeter

Het merk Omron wordt ook door artsen gebruikt. Verder heb ik gekeken of het klinisch gevalideerd was en of het werd aanbevolen.
    Via deze site zou je het kunnen kopen: Omron Bloeddrukmeters | Actie: GRATIS Adapter & Verzending!

Ik heb de meest simpele gekozen. Gewoon een die zijn werk doet. Ik hoefde niet persé een te hebben die super veel geheugen heeft of aangesloten kan worden op de pc ofzo.

Grtjs,
    Aleida

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    De polsmeter die ik heb heeft een kleine afwijking. Maar ach het gaat er meer om of ik weet dat de bloeddruk niet te laag of te hoog word.

In het ziekenhuis ben ik 2 dagen gemeten met een bovenarm meter die volgens de arts geijkt was. Nou ammehoela, dat apparaat had een nog grotere afwijking bij mij dan de polsmeter. :$

ik meld me braaf elke week even bij de huisarts voor een meting, ik wil me namelijk ook niet al te druk meer blijven maken...

3. singa

singa Niet meer actief

Ik heb toen een bloeddrukmeter geleend van een kennis. In het begin heb ik hem wel veel gebruikt omdat de ha toen niet echt actie ondernam. Maar sinds ik de medicijnen heb laat ik het alleen nog regelmatig meten bij de ha. Daar is het ook elke keer goed.

4. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Dames, even een vraag.

Ik heb bij mijn eerste HELLP gehad. Nu voel ik vandaag een beetje onzekerheid over wat 'pijntjes'.
    Ik heb bij mijn dochter duidelijk een bandgevoel gehad. Alleen (en dat is een beetje stom) weet ik nou niet zeker meer hoe dat voelt. Ook heb ik echt die schouderbladpijn gehad...

Vandaag heb ik ook een beetje 'maag'pijn en pijn tussen mijn schouderbladen.
    Het kan aan mijn slechte rug liggen (die schouderbladen) want dat heb ik buiten de zwangerschap ook wel eens.

Nu wilde ik weten: waar duidt de schouderbladpijn op? Dan kan ik dat dinsdag laten testen bij mijn controle in het erasmus.
    Is dat uitstralende leverpijn?

Ik weet het gewoon echt niet (meer)....stom he!

5. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    @female, zou contact opnemen met je gynaecoloog of vk.... Dan weet je het zeker.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Female, ik heb ook niet echt bandenpijn gehad maar wel erge pijn in de schouders, dat was idd uitstralende leverpijn. Ook had ik last van pijn hoog in mijn buik, ongeveer bij mijn dikke darm, het gevoel dat je moet poepen maar niet kunt. Dat was ook leverpijn.

Bij mijn tweede heb ik ook af en toe zulke pijntjes gehad en ging dan direct naar het zkh om bloed te laten testen. Daar tonden mijn gyns ook op trouwens. Dus als je iets voelt waarvan je niet helemaal zeker bent, gewoon je gyn bellen en laten testen. Mijn ervaring is dat ze zelf ook vinden dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn. Dus gewoon even bellen. Grote kans dat het niets is, maar ik zou ook niet tot dinsdag wachten. Overleg gewoon even wat je moet doen.

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb geen van beide lijntjes gehad, maar bij twijfel zou ik gewoon bellen!

8. singa

singa Niet meer actief

Ik heb ook geen pijn gehad maar inderdaad gewoon bellen. Beter een keer te veel laten nakijken dan achteraf je voor het hoofd slaan.
    Ik ben ook 3x met loos alarm langs geweest maar de 4e keer was het wel serieus en ben toen direct opgenomen.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gisteravond laat me gemeld op de SEH, ik had het gevoel dat ik elke keer omviel, licht in het hoofd en zweet aanvallen. De gyn uitgelegd dat mijn bloeddruk al te laag was die week bij de ha. En dat er al afgebouwd word met de medicatie. 3x bloeddruk gemeten en die was keurig. Gyn dacht dus dat het wel te laag was maar dat het nu netjes was omdat ik me een beetje nerveus maakte. Advies, avond medicatie skippen en morgen opnieuw meten bij de ha.

bloeddruk bij de ha 90/70. Wederom zelfde symptomen. En een assistente die zegt dat ik wachten moet op overleg met de ha. Alle medicatie eraf behalve een halve tablet in de morgen en volgende week weer terug op controle......

:$:$

Wel blij natuurlijk, maar ik snap helemaal niks meer van mijn lichaam. :(

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Bij mij ging het na de bevalling ook heel snel ineens, in 3 weken tijd was mijn bloeddruk weer normaal. Daar was ik ook ontzettend ziek van omdat je ineens zo veel verschil hebt in je BD.

Gewoon samen met de arts afbouwen en kijken waar het schip strand. De eerste tijd kan het zo maar zijn dat het nog instabiel is want je lichaam heeft wel een flinke opdonder gekregen.

11. singa

singa Niet meer actief

maar misschien wel fijn dat je nu de meeste medicatie al kwijt bent?

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier was dat idem dito.
    Med. gekregen na de bevalling ivm bloeddruk.
    na 4 weken 1 pil minder en na 6 weken 1 pil minder. En opeens voelde ik me zo naar.
    ik slikte nog 1x med. per dag maar mijn RR was gezakt naar 80/40.
    Mevrouw het is beter dat u stopt met de med. zei de assitente.
    Daarna heeft mijn lichaam hem zelf weer omhoog gepompt naar de 110/60.
    Maar opeens volgens mi was het na 3 dagen van de verlaging van 2 naar 1

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik ben absoluut blij dat de meeste medicatie in een keer weg is. :D
    Ik hoop alleen dat mijn bloeddruk nu niet weer te hoog word en dat de duizeligheid snel weg gaat. Ik durf nu niet eens op te staan met mijn dochter in mijn armen, bang dat ik omval. :)

14. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Goedemorgen!
    Hier even een ego berichtje.

We hebben de 40 weken gehaald!! En dat zonder PE of HELLP!
    (Doet een klein dansje)

Hopelijk komt de kleine deze week, anders gaan ze volgende week inleiden of ks.
    Vannacht weer een onrustige nacht gehad. Nu nog regelmatig harde buik en vervelend gevoel in de onderbuik. Voorwerk hoop ik.

Grtjs!

15. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Geweldig Aleida, zet 'em op!!!
    Dit had je vantevoren nooit gedacht hè? :D

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Geweldig Aleida!!

Hopelijk komt de kleine nu via de natuurlijke manier.

17. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Dit had ik inderdaad niet verwacht! Hoopte op tenminste 37 weken. ;)

We waggelen en wachten rustig verder hahaha

18. singa

singa Niet meer actief

Fijn dat alles zo goed gaat. Hopelijk komt de kleine nu snel want ik kan me wel voorstellen dat je nu wel benieuwd bent naar de kleine!

19. singa

singa Niet meer actief

Even een vraagje. Ik had gisteren een gesprek met een vriendin over een eventuele tweede zwangerschap.
    Zij heeft ook een te hoge bloeddruk gehad maar geen eiwitten in de urine. Ze is ook ingeleid en heeft uiteindelijk een ks gekregen omdat de baby in een stuit lag.
    Haar gyn heeft gezegd dat na een ks het risico op complicaties door de littekens bij inleiden wel groter is maar verwaarloosbaar. Er zal dan ook vaak toch gekozen worden voor inleiden. Terwijl ik mocht ik weer PE krijgen liever niet meer ingeleid wordt maar direct een ks krijg. Wordt er in dat geval toch voor het inleiden gekozen? Iemand hier al ervaring mee?

20. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Hai allemaal,
    Morgen zal ik worden opgenomen, dan gaan ze primen en inleiden. Het kan dan nog ongeveer 4 dagen duren. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan. Grtjs Aleida

Deel Deze Pagina