wanneer kleertje enzo wassen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by elsie22, Apr 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

in welke week hebben jullie de kleertjes en spulletjes gewassen?
    het begint beetje te kriebelen bij mij, ben bijna 27 weken zwanger en voor mijn gevoel gaat het allemaal heel snel. maar dan dus nog 13 weken max. 15 dus ik vraag me af is het niet te snel om bijv. nu al of van de week alles te wassen? omdat het dan nog best even in de kast ligt.

2. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    Ik heb het rond de 31 weken gedaan. en zwitsalgeurbuideltjes erbij gelegd.
    Ik denk dat al het in een kast ligt die bijna niet open gaat het niet uitmaakt!

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb nu ook al van die geurzakjes erbij liggen, ruikt heerlijk! misschien dat ik alles het aankomende weekend ga wassen en strijken.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

ik heb het met 36 weken gedaan en dat vond ik vroeg zat :D. Heb gewacht tot mijn verlof en ben er toen een dag of 3 mee bezig geweest. Overigens alleen gewassen hoor, niet gestreken, dat vind ik niet nodig.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik denk dat ik het ook gewoon moet doen als ik zin heb en tijd heb. officieel ga ik eind mei stoppen met stage en school, maar het word nu allemaal al wat zwaarder omdat ik erg moe ben al vanaf het begin. dus ik wil dat soort dingetjes lekker op mijn gemak kunnen doen.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb het in de 37e week gewassen. Alles hing/lag schoon in de kast op de dag dat ik mocht bevallen.
    Maar in mijn hoofd zou ik toch flink over tijd gaan (familiekwaal).. Ik heb het wel in een dichte kast gedaan, dan heb je wat minder last van stof..

Strijken heb ik ook niet gedaan. Als het het netjes ophangt (in mijn geval lekker buiten), en netjes vouwt, valt het best mee met de rimpels.
    En hydrofielen nemen zelfs slechter water op als je ze strijkt..

7. Emmamick

Emmamick Bekend lid

Oct 24, 2009
    814
    0
    16
    Ik wacht er nog een aantal weekjes mee hoor. Ben nu 27wk en vind het nog te vroeg. Het kan natuurlijk, maarja, ik bewaar de pret liever nog eventjes! :p Denk dat ik bij 32 weken de spulletjes ga wassen. Ook omdat ik voor die tijd (denk ik) nog wat kleertjes zal krijgen van familie en vrienden enzo :) Kunnen die ook gelijk meegewassen worden.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hydrofielluiers zou ik ook niet strijken maar de kleertjes 1x en denk dat ik het daarna ook niet meer zal doen, maar voor mijn gevoel moet ik dat gewoon de eerste keer doen haha.

9. Sensa

Sensa Bekend lid

May 22, 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hier is alles gewassen toen het kamertje af was. Rond de 30 weken. Nu ligt alles lekker fris en met zwitzal builtjes in de kast. Heerlijk.. Kan ik in mijn verlof rustig aan doen en met het plakboek bezig. Liefs

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hier ook alles gewassen met 30/31 weken.
    Alles ligt netjes gestreken en opgevouwen te wachten tot het gebruikt kan worden hahahaha.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ga binnenkort alles al wassen. Ook omdat de kans groot is dat deze kleine muppeke wat eerder gaat komen. Ik krijg nu helemaal de kriebels dat alles af moet.

Ik heb zelfs al een strijkbout en plank van mijn ouders cadeau gekregen. Ik denk dat het een hint was :D.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Voorlopig nog niet, heb zelfs nog bijna geen kleertjes :p

13. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ik wil ook alles wassen enz. maar ons kamertje is nog niet klaar :(. Nog twee weekjes wachten en dan kan ik eindelijk alles mooi en klaar gaan maken.

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

wij hebben van het weekend het kamertje afgemaakt, dat was zo gebeurd omdat we maar 2 slaapkamers hebben en de baby komt eerst bij ons op de kamer en later bij grote zus op de kamer, dus die kamer was al klaar, voor haar een nieuw bedje gekocht, alles goed neergezet, spulletjes die we al hebben in de commode en klaar. bij mij begint het gewoon te kriebelen dat ik alles geregeld en klaar wil hebben.

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Even tussen neus en lippen door vertellen dat ik heel blij ben dat ik nog niet de enige ben die rond dit termijn de babykamer nog niet klaar heeft :):p

16. giraf

giraf Niet meer actief

Ik wilde alles in mijn verlof gaan wassen, dat is over 5 weken, dan ben ik 37 weken zwanger. Of zou dat te laat zijn?
    Wassen jullie de knuffels ook trouwens?

17. Emmamick

Emmamick Bekend lid

Oct 24, 2009
    814
    0
    16
    Ons kamertje is ook nog niet klaar en het ziet er naar uit dat dit ook niet in de komende maand zal gebeuren. Ben dus ook al ruim voorbij de 31 weken eer ons kamertje klaar is. De muren moeten nog worden geverfd en dat gaat mijn vriend pas doen als het 1. erg mooi weer is, zodat het huis een paar dagen lang de hele dag goed door kan luchten en 2. wanneer de woonkamer is geschilderd en dat is ook nog steeds niet gebeurd :p

Daarbij moeten er na het schilderen nog wat dingetjes worden gemonteerd/aangepast in de babykamer en gepimped worden, dus al met al hebben we nog best wat te doen, ook al hebben we alle meubeltjes al lang en breed in het kamertje staan.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113
    Ik ben een beetje bezig met het kamertje maar ik merk dat ik er weinig tijd voor heb. Isabella wil natuurlijk altijd meehelpen en dat is niet altijd handig.

Ik ben de kleertjes en het andere textiel al een beetje aan het wassen. Niet alles tegelijk maar in delen.

Maar goed ik moet nog erg lang (ik ga er juist vanuit pas met 40 a 41 weken te bevallen) dus nog alle tijd.

Ik zal deze week wel het kraampakket gaan halen.

19. Emma27

Emma27 Actief lid

Aug 11, 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
    Hoi!

Ik heb ook nog niets gewassen. Wel afgelopen week de laatste dingen gehaald van de "uitzetlijst" die ook in de wasmachine moeten. Dan kan ik zelf een keer en geschikt moment kiezen om te wassen. Ik denk dat ik over een week of 3/ 4 begin!

20. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    mischien een beetje dom van mij, maar als ik kijk naar wat ik moet wassen, heb ik mischien 1a2 trommels witgoed en 1 trommel donkergoed, strijken zal het meeste tijd kosten.

Heb ik nu zo weinig of zie ik van alles over het hoofd???

Share This Page