Hallo dames, Hebben jullie ook wel eens opgemerkt dat de hond/kat meer op je let tijdens de zwangerschap? Ik merk dat als ik down ben, of last heb van mn buik dat de poes gelijk naar me kijkt en me volgt waar ik ook ga. Vind dit zelf erg grappig gedrag, stelt me wel gerust. Nu let ze de laatste dagen wel heel erg op me, en is niet van mn zij geweken. Als ik wakker word ligt ze haast op mn hoofd. Misschien duurt het niet lang meer haha! (hopelijk nog wel een paar weken, ben 32 weken zwanger) Leuke ervaringen? Ik hoor ze graag Groetjes Emma
Oh haha, dat kan dus ook! Hoe is de voorbereiding gegaan op de komst van een baby? Hoe heb je dat gedaan? Zoek nog tips
Hier een hond, amerikaanse stafford.. Toen ik bij de eerste zwanger was was ze onafscheidelijk van me.. Hoe verder ik was hoe meer ze bij me was het liefst kroop ze in mijn buik haha.. Toen de kleine er was was ze rustig (waakte niet voor box) maar gaat wel elke avond even langs op zijn kamertje kijken of alles goed is voor ze gaat slapen. Die 2 zijn 2 handen en poten op een buik zo leuk om te zien!! Nu weer zwanger en ja hoor mevrouw lag weer tegen mijn buik
Hier een vergelijkbaar verhaal. De katten van mn schoonouders die normaal best mensen schuw zijn lagen altijd bij me toen ik net wist dat ik zwanger ben. Mn eigen hond ook. Ze komt echt dutjes met me doen en ze legt vaak der kop of der poot op mn buik. Ik vind het heel erg schattig
Hier een andersom . Me puppy die negeerde me compleet op de dag van dr bevalling en toen ik bezig was is se de mand ingegaan naast het bed waar ik beviel😛
Ons hondje heeft mij de hele zwangerschap een beetje genegeerd en moest hij niet veel van me hebben. Hij trok juist heel erg naar me vriend toe. En nu sinds een paar weken is het een echte plakkerd bij me geworden en is hij niet weg te krijgen bij me. Tot vervelends aan toe soms
Ik wist zelf nog niet dat ik zwanger was maar mijn kat wilde mij al beschermen. Wanneer de hond van mijn ouders of een andere in de buurt wilde komen sloeg hij met zijn pootjes diegene weg (zonder nagels wel gelukkig). Nu ik wat verder ben wil hij constant bij me liggen en zodra mijn man mij aanraakt kijkt hij abrupt naar hem om hem in de gaten te houden. Ik lach er altijd om want het ziet er zo lief uit dat beschermende. Laatst lag de kat op mijn buik en toen mijn man de kat aaide keek hij al boos en toen hapte hij zachtjes in zijn hand. Mijn man vond het helemaal niet leuk, maar ja hij doet dat volgens mij echt voor de baby!
Bij een van m'n miskramen wist de hond van m'n ouders het nog voordat ik het wist. Ze deed zoooo raar! De hele tijd achter me aan en als ik ging zitten ging ze pontificaal voor me zitten en dan naar me staren. Achteraf viel het kwartje pas. Helaas werd het een miskraam maar toen ik zwanger was van m'n jongste en het tegen m'n ouders ging vertellen zei m'n vader meteen: ik dacht het al! Die hond deed weer zo raar!! Nu is ze echt super waaks bij de kindjes. Niemand mag in de buurt komen die ze niet kent. Toen ze bij ons logeerde en er een oppas was voor een avondje is ze vanaf het moment dat we weggingen boven op de overloop gebleven tot we weer thuis waren.
Wij hebben 2 Amerikaanse staffords. Die mijn vriend leuker vinden omdat ik streng ben 😉 sinds ik zwanger ben is t ruzie wie er bij mij mag zitten ondanks dat ze niet op de bank mogen. Sinds een paar weken zijn ze opstandig met eten. Weet niet of t door m'n zwangerschap komt?
We hadden een Border Collie en die bleef echt bij me uit de buurt tijdens zwangerschap. Wel in de gaten houden, dus wilde wel persee in dezelfde ruimte zijn en dan zo liggen/zitten dat ie me zag. Maar kwam niet tegen me aanleunen zoals normaal en kroop alleen tegen me aan als ik zelf naar hem toe ging. Eerste twee werden helaas miskramen en toen werd hij wel heel aanhankelijk en wilde troosten denk ik. Was een hele fijne steun wel. Helaas is hij tijdens deze zwangerschap overleden (hij was 13j dus kon helaas), maar deed precies hetzelfde weer. Zijn laatste dagen heeft mijn man hem op de bank bij me gelegd en hij legde heel lief elke keer zijn kopje voorzichtig op m'n buik. Alsof hij wist dat het mocht en kon, want anders kwam hij zelf echt niet. Dus heb wat mooie foto's die ik kan laten zien aan de tweeling van hem met zijn kopje op de buik. Kunnen ze zien dat hij toch dichtbij ze is geweest.
Mijn katten reageren tijdens de zwangerschap niet heel anders. Maar na de bevalling van de oudste duurde het heel lang voordat ze weer op schoot durfden. Ze waren doodsbang voor de baby en onafhankelijk van of hij wel of niet bij me was, ze hielden ruime afstand. Uiteindelijk is het tussen ons wel weer goed gekomen, maar de kinderen en de katten liggen elkaar maar matig.
3 van de 6 katten van ons wisten al eerder dan ik zelf dat ik zwanger was. Met 3 weken 2 dagen gingen ze samen s'nachts tegen mijn buik aanliggen,wat ze normaal nooit doen....met 3 weken 4 dagen test gedaan enja positief...na 4 miskramen had ik meer vertrouwen door hun dat het deze keer goed zat want ze deden dit bij de andere zwangerschappen niet! Als ze nu tegen mijn buik aan komen liggen reargeerd onze kleine meid er direct op en begint te bewegen....zo mooi! Onze American Staffordshire die veranderde niet heel veel maar nu sinds 1 week en ben 25 weken zwanger,ligt ze veel bij me en met haar hoofd tegen mijn buik aan en eet zeer slecht...vanavond toch maar ff naar de dierenarts met haar.
Hier ligt een van mijn twee katten graag op of tegen mijn buik, dus er trapjes en stompjes vandaan komen maakt haar niks uit. Als ze twijfelt waar ik in huis uithang gaat ze luid miauwen, en als ik haar dan roep met 'hier ben ik ****' dan sprint ze naar mij toe en gaat weer op de buik liggen De andere is niet zoo knuffelig, maar ligt wel graag nét buiten armlengte van mij vandaan Hopelijk reageren ze positiever op de aankomende baby dan de huidige kleine kindjes die wel eens op visite komen Ze halen nooit uit, bijten ook nooit, maar houden heeeeeeel veel afstand en verstoppen zich onder de bank bijvoorbeeld Misschien dat de baby die angst weg weet te halen... We zien het van de zomer
Verschillende reacties dus! Vind het wel heel leuk om te lezen. Onze kat Lily gaat tegenwoordig naast me liggen op het kussen, best knus hihi
Met katten is het denk ik wel anders dan met honden. Hier alvast de box op tijd neer gezet. Traphekjes geplaatst zodat ze daar aan konden wennen. Nu mogen ze niet meer in de slaapkamer maar voorheen wel. Dat hebben we ook ruim op tijd afgeleerd anders snappen ze er niks van.
Al vanaf het begin van mijn zwangerschap waren onze 2 ragdolls niet meer bij me weg te slaan. De 1 wil graag bovenop me liggen (en dan liefst even trappelen op mijn buik, nu ben ik 31 weken en is dat niet zo fijn meer haha) of bij me onder mijn dekentje, de andere achtervolgt me overal. Soms liggen ze zelfs met zijn 2tjes bovenop me! Mijn hondje, die nu bij mijn ouders woont reageert niet anders als anders...
de kat vanb mijn schoonvader is hoegenaamd geen schootjesbeest. ik wist nog maar net dat ik heel pril zwanger was en hoppa, zat ik daar aan tafel met een ronkende kat op mijn schoot. dat doet die elke zwangerschap en alleen als ik zwanger ben. gek beest is het.
Mijn kat kwam voordat ik zwanger was altijd op m'n buik liggen en trappelen met z'n pootjes, maar nu kijkt hij niet meer naar me om! Jaloers dat hij me moet delen denk ik
Hier ook twee katten die super beschermend zijn bij de zwangerschap, was bij de eerste ook zo en nu weer. Als ik alleen thuis ben zit er altijd wel 1 van de twee op schoot of binnen een halve meter afstand. En komt er dan iemand binnen rennen ze gelijk naar de deur met een dikke staart. Als me man thuis is doen ze dit minder, maar liggen wel constant op mijn buik.. Vind het heerlijk en zij ook.. Als voorbereiding gaan we over 4 weken de box opzetten en daarin ballonnen stoppen, en de slaapkamerdeuren consequenter dichthouden, zijn we afgelopen jaar nogal laks mee geworden. Voor de rest als tips, blijf ze na het krijgen van de baby op dezelfde manier aandacht geven, dat werkte bij ons het beste.