Hellp syndroom gehad hoe sta je tegenover een nieuwe zwangerschap?

Discussie in 'Prematuur' gestart door girl1988, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ik weet wel dat ik medicatie moet slokken zodra ik weet dat ik zwanger ben. En niet voor de hoge bloeddruk want die had en heb ik niet

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Je kunt alleen medicatie gebruiken tegen de symptomen van HELLP. Tijdens de zwangerschap kun je ascal gaan slikken, dit is een bloedverdunner en eventueel bloeddrukverlagers. Helaas hebben ze nog altijd niet ontdekt waardoor HELLP ontstaat en dus ook niet hoe ze het kunnen voorkomen. Mijn gynaecoloog zei: degene die dat ontdekt wint een Nobelprijs. Het is een groot mysterie.+

3. Zwap

Zwap Lid

19 mei 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb in 2013 hellp gehad en wij zijn ook in twijfel voor een 2e. Manlief wil erg graag en ik zou het ook super vinden maar de angst om weer 7 weken in het ziekenhuis te liggen en echt doodziek te zijn zijn tOch duidelijk aanwezig! Herhalingskans is 65%.

Onze dochter is nu 15 maand dus nog erg jong maar het houd me nu al wel weer bezig. En dat terwijl het misschien helemaal niet gebeurd. Dat een zorgeloze zwangerschap (ivm medicatie/echo's etc) voorbij is weet ik wel en vind dat ook niet erg maar die onzekerheid...

Lastig onderwerp merk ik, ook in onze omgeving!

Deel Deze Pagina