Hallo. Ik voelde, tot 2 maanden terug, altijd goed de dagen rondom de eisprong. Buikpijn, dikkere afscheiding. Maar in augustus en nu weer deze maand: niets...geen pijn, geen slijmerige afscheiding. Nu zit ik er aan te denken om ovulatietesten te kopen, welke ??
Ik heb nu die van kruidvat gebruikt, 7 voor 14 euro dacht ik. Ik kan je nog niet zeggen of ze gewerkt hebben, want ben momenteel nog in afwachting . Groetjes, Lins!
De makkelijkste en goedkoopste manier om je eisprong te vinden is te temperaturen. Kies gewoon een moment van de ochtend dat je nooit uit bed hoeft te zijn en temperatuur vóór het opstaan. Direct na je eisprong gaat je temperatuur omhoog. Is dit niet het geval en je wordt aan het einde van de maand toch ongi dan had je geen eisprong.
Temperaturen is inderdaad meer betrouwbaar dan ovulatie testen, maar het enige nadeel is dat je pas achteraf je eisprong kunt zien bij tempen. Het is meer bedoeld om je cyclus goed te leren kennen. Aan de andere kant is een positieve ovulatie test geen garantie voor een (goede) eisprong. Lekker he, hoe moeilijk het ons wordt gemaakt. Ik persoonlijk gebruik de dipstick (de gewone, niet de gevoelige) van zwanger&kids. Lekker goedkoop, binnen 1 dag discreet in brievenbus en doen wat ze moeten doen. PS het kan ook gewoon zijn dat je het deze maand niet zo goed gevoel hebt, maar dat wil niet zeggen dat er geen eisprong is geweest.