Oke hire volt even heel verhaal, sorry daarvoor Maar moet het echt even van me afschrijven! Ik ben 24. En ben nu 20 weken zwanger van mijn lieve meisje! Ik heb een vriend van 27. We hadden samen besloten dat we een kind wilde, althans dat dacht ik want tot nu toe toont hij totaal geen interesse. Ik heb hem gister verteld dat ik echt heel erg veel pijn heb in m'n bekken en dat lopen en tillen amper gaat dus dat ik een afspraak heb gemaakt bij de huisarts. Dit vond hij hele erge onzin en ik zou het alleen maar doen zodat ik in de ziektewet kom en thuis geen ene fl**ker hoef te doen. Dit is echt niet waar ik kan bijna de trap niet meer oplopen. Hij heeft ook nog nooit aan mijn buikgevoeld of wat dan ook, echo's wil hij niet mee maar toe, en verloskundige ook niet, kinderkamer en alles wat we nodig hebben vind hij onnodig geld uitgeven en wordt dat ontzettend kwaad.. Nu komt erbij dat ik erachter ben gekomen dat hij wel eens drugs gebruikt, wat precies en hoeveel wil hij niet vertellen want elke keer als het daarover gaat gaat hij door het lint, hij heeft mij nog nooit met 1 vinger aangeraakt, maar dreigt er wel mee. Nu heb ik gister een brief binnen gekregen dat ik mijn studieschuld moet gaan terugbetalen. We wisten allebei dat dit eraan zat te komen echte bedrag valt ook heel erg mee, maar je raad het al hij ging helemaal door het lint. Ik moest opflikkere, ik was een dik wijf, ik deed niks in het huishouden enz. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, Aan de ene kant zegt mijn gevoel kappe hiermee en gaan, maar waar moet ik naar toe en ik heb echt niet genoeg geld om helemaal alleen iets te kopen of te huren? Ik werk voor mezelf dus krijg ik als ik de ziektewet in ga helemaal niets.. Wat nu??
Hoi Ada Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een situatie zeg! Hij lijkt me inderdaad niet echt geïnteresseerd te zijn in de zwangerschap, wat moet jou dat verdrietig maken. Hoe lang zijn je vriend en jij al samen? Was hij voor de zwangerschap ook al zo of is het pas sinds de zwangerschap? Had hij vroeger al drugsproblemen (waar jij van weet)? Persoonlijk vind ik dit geen gezonde situatie voor jou en je kleintje, tot nu toe dreigt hij alleen maar met slaan maar wat als hij eens echt doorflipt? Ook mentaal mag je dit zeker niet onderschatten, het doet geen deugd aan jouw zelfvertrouwen als je steeds zo'n dingen moet horen van de persoon van wie je nu juist het meeste steun zou moeten krijgen. Heb je een goede band met je ouders/broers/zussen, misschien kan je (voorlopig) even bij hen terecht? Heel veel sterkte.
Wat een vervelende situatie? Maar zijn reactie's kunnen wel te wijten zijn aan zijn drugsgebruik helaas. Denk niet dat het een veilige situatie is voor jou en je kindje en sorry maar als ik zo behandeld werd door mijn man? Dan ging ik per direct bij hem weg, zwanger of niet! Ik ben op dat gebied echt een stuk harder. Een man die je bedreigt, drugs gebruikt en uitscheld daar blijf je toch zeker niet bij? Ook al is hij de vader van jullie kind, hij toont geen interesse en gaat nergens mee naartoe, dat is in mijn ogen niet normaal. Ik hoop dat je misschien bij je ouders, familie of vriendinnen terecht kan want lijkt me heel erg verstandig als je weg gaat bij hem, op zijn minst voor eventjes om beiden goed na te kunnen denken. Je bent eigen baas zeg je, dan moet je toch wel wat geld overhouden om rond te kunnen komen alleen? Zodat je eventueel een eigen appartementje zou kunnen huren? Ik hoop dat het snel beter met je gaat en ook met je lichamelijke klachten. Ik wens je veel succes!
Meid wat erg lees dit en vind het eng klinken..Zodra ze beginnen met dreigen met slaan en hij drugs gebruikt wat hem op een boos moment ontoerekeningsvatbaar kan maken zou ik zelf kiezen een pauze in te lassen..Je zou bij het Fiom kunnen aankloppen voor een gesprek en hem dit niet vertellen als je niet weet hoe hij hier op reageerd.. Heb om mij heen huiselijk geweld gezien en zelf ook meegemaakt en drugs en een agressieve houding gaan niet samen en omdat je zwanger bent en al veel pijn hebt ben je erg kwetsbaar.. Jullie hoeven niet uit elkaar maar even een pauze lijkt mij wel erg verstandig stress en ruzie is ook niet goed voor de baby en ook niet voor jou. Je zou een uitkering kunnen aanvragen of bijstand daar kan het Fiom of een maatschappelijk werker je ook bij helpen.. Ps.Zorg dat hij niet kan lezen wat je hier typt zou voor hem weer trigger kunnen zijn om te gaan flippen.Hij klinkt erg depressief of bang misschien voor de veranderingen die eraan komen maar hij moet jou daar niet mee belasten en zich inleven in jou je hebt zijn steun nu juist nodig niet een extra last.sterkte meid houd ons op de hoogte
@geolilly, Ik wist dat hij het is een keer geprobeerd had, maar niet dat hij dit nu elk weekend doet, misschien ben ik daar blind voor geweest ik weet het niet. Wij zijn nu bijna 10 jaar samen en ja we hebben wel is ooit ruzie gehad maar nooit zoals nu, gewoon wat woorden niets ernstigs. @ drieka Ik verdien ongeveer 1200 per maand, ik zou misschien na mijn n Zwangerschap wel wat meer kunnen werken en ik probeer nu al wat meer afspraken in te plannen, maar ik werk met gehandicapte kinderen en er is geen ouder die me nu aanneemt als ze weten dat ik over 3 maanden met verlof ga. Het klinkt misschien heel hard maar ben IIg wel blij dat hij het kind al herkent heeft, mocht het zover komen dan heb ik IIg recht op alimentatie toch? @ godblessed Ik denk idd dat een pauze op dit moment het beste is en ga dit vanavond met hem bespreken. Hij kan IIg niet lezen wat hier gezegd wordt, heb natuurlijk een andere naam hier en verder doe ik dit altijd via mijn telefoon of iPad waarvan ik de geschiedenis altijd wis. Verder kom ik net van de huisarts af en die adviseert fysiotherapie omdat de pijn die ik heb vanuit het rsi gewricht komt. Dank je wel voor jullie steun het doet me goed om te lezen dat ik niet raar denk hierover.
Als hij jullie kind erkent heeft dan is hij inderdaad verplicht alimentatie te betalen maar hoeveel dat gaat zijn hangt ook van zijn financiële situatie af maar dat moet je nooit erbij tellen. Tenslotte is het wel zo dat hij dan ook zijn rechten als vader heeft wat inhoudt dat hij dan ook geregeld zijn kindje bij zich mag hebben een weekend, lijkt me niet geweldig bij een man die drugs gebruikt? Maar goed, dat zijn zorgen voor later. Ik snap dat het nu lastig is om werk te vinden aangezien je op de helft van je zwangerschap zit. Na je bevalling meer werken lijkt me zeker niet gemakkelijk want dan moet je ook opvang voor je kindje betalen en dat is ontzettend duur, ook dat is iets wat je tegen elkaar zou moeten afwegen. Met 1200 euro per maand kan je echt wel rond komen! Gewoon een goedkoop huurappartementje en je hebt dan sowieso recht op huurtoeslag en zorgtoeslag normaal gesproken. Weet niet of dat anders is als je eigen baas bent natuurlijk. Zou je eens moeten uitzoeken allemaal. Denk dat je zeker eens bij het Fiom kan aankloppen, zij hebben hier ervaring mee en kunnen je met heel erg veel helpen!