Ik weet het... Er zijn al veel topics over baby's die weinig slapen, maar ik heb specifiek behoefte aan hoopgevende opbeurende woorden Mijn dochter slaapt overdag nauwelijks. Gisteren bijvoorbeeld maar 2 uur over de hele dag an half negen 's ochtends tot half 12 's avonds. Dat was de derde dag op rij. Het is niet zo dat ze zo weinig slaap nodig heeft, ik zie vaak dat ze erg moe is. Ze is negen weken. Ze slaapt nergens goed, niet op mijn arm, niet aan de borst, niet in de wagen, niet in bed, niet in de box, niet in de draagzak. Als ze slaapt is het soms een kwartier, dan kan ze blijkbaar niet in een diepe slaap komen. Soms slaapt ze drie kwartier, dan houdt ze het blijkbaar bij één slaapcyclus. Een heel enkele keer, ca. Eens per week, slaapt ze anderhalf uur. Dit probleem speelt sinds een week of drie. Daarom zijn we toen meer rust en regelmaat gaan inbouwen. Dat hielp een dag of drie. Ik heb er zelfs nog enthousiast geschreven in topics op dit forum, ik dacht echt dat we de oplossing hadden gevonden Speen wil ze niet, mijn borst helpt maar even en howel ze soms lang sabbelt, ze gaat er niet van slapen. Ook huilt ze sinds een paar weken veel meer. Daarvoor huilde ze eigenlijk nooit. Nu kan ik haar nauwelijks troosten. Ze huilt vooral als ik haar in bed leg, maar ook gewoon op mijn arm als ze erg moe is. Ik troost haar naast haar bed, of op de arm als ze overstuur raakt, maar het kost me vaak een half uur voor ze echt slaapt. En dat met als resultaat dat ze maar een half uur slaapt. Of ik haar nou troost of zichzelf (zacht) in slaap laat huilen, ze slaapt altijd maar weer kort. 's nachts gaat het slapen, doorslapen en na de voeding inslapen prima. Alleen de eerste echte avondslaap kost steeds meer tijd om haar te laten slapen. Ik word het zo zat. Ik zie er tegenop om haar naar bed te brengen, omdat het zoveel tijd kost voor ze slaapt. Kan het echt veel kwaad als ze overdag weinig slaapt? Eens in de zoveel dagen lijkt ze te compenseren met een echt slaapdagje, waarbij niet eens veelwordt gehuild gelukkig. En gaat dit ooit vanzelf over? Is het gewoon een fase? Ik weet niet wat ik nog meer kan doen.
Ik heb helaas geen tips voor je, aangezien je volgens mij alles al hebt geprobeerd... Wel kan ik me goed voorstellen dat het erg lastig is en dat je je afvraagt waarom ze zo slecht slaapt. 2 uurtjes per dag voor zo'n jonge baby lijkt mij echt veel te weinig. En zoals je al aangeeft is ze wel duidelijk moe. Is er uitgesloten dat er een medische oorzaak voor is?
Nee... Cb zei alleen "goed dat je het blijft proberen haar te laten slapen". Lekker nuttig. Benverder niet bij dokter geweest omdat ze tot voor kort zo tvreden was. Ze ontwikkelt zich ook goed en kletst en lacht. Maar sinds een paar dagen vind ik dat ze wel veel spuugt, ingedikt. Kan me voorstellen dat ze dan niet lekker ligt en begint te huilen. Maar aan de andere kant ligt ze wel met plezier in de box of op de grond te spelen.
Jeetje wat vervelend voor je.. Ik had hetzelfde met mijn zoon (inmiddels ruim 10maand) Wat ons erg heeft geholpen is inbakeren in een paccodraagdoek. Ik vond het in het begin zielig totdat ik zag hoe hij bijkwam van de enorme overmoeidheid die hij had opgebouwd de afgelopen tijd. Uiteindelijk heb ik hem maar kort nodig gehad.. Toen hij weer uitgerust was kon ik met regelmaat en al heel veel doen. Ik denk dat hij te moe was om in een diepe slaap te komen. In jouw geval, ben je ook al naar de huisarts geweest om uit te sluiten dat het misschien wat anders kan zijn? Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen.. Dikke knuffel!!
Ik heb misschien een tip? Haar buiten in de wandelwagen laten slapen. Dit heeft hier heel goed gewerkt. Jasmijn kon ook nooit slapen overdag......en al helemaal niet in haar bed. Na 6 wanhopige maanden ging ze voor het eerst naar de oppas. Deze liep een rondje park met haar en parkeerde de wagen buiten in de schaduw.....ze heeft toen 2 uur geslapen!!!!! Dit heb ik vanaf toen ook thuis gedaan. 2 keer per dag 2 uur slapen!!! Met 8 maand paste ze niet meer in de wandelwagen en hebben we haar in de buggy laten slapen. Google even de voordelen van buiten slapen......
Heb je al geprobeerd haar intebakeren/inwikkelen, helpt bij mijn kleintjes ideaal wanneer ze niet willen slapen.
Als je merkt dat ze meer spuugt en ju dus ook meer gaat huilen en dus best slecht slaapt overdag maar wel moe is, kan het heel goed reflux zijn! Dan kint de melk met zuur uit de maag terug het keeltje in en dat brand geel erg jan Zelfs zo erg zijn dat het het slokdarmphe verbrand! Mijn 2 kindjes hebben dit allebei gehad en de jongste nog steeds en gaat nu met behulp can medicatie erg goed (zijn veel kindjes die hier medicatie voor nodig hebben) Maarrr google het eens kijk of he mayb meer dingen herkent en probeer misschien gaar bedje schuin te zetten en haar rechtop te houden na de voeding En anders zou ik wel echt ff naar de huisarts gaan en vaak is het ook zzakje o al
dragen in een draagdoek, i.p.v. draagzak? In een draagdoek zijn ze 'ingebakerd' en nog dicht bij jou ook.
Sorry zit op mn tel en die doet stom, maar vaak is het ook zo dat ze wel moe zijn maar zich dus niet overgeven aan de slaap omdat ze pijn hebben of snel wakker worden omdat het weer omhoog komt en als ze niet slapen maar wel moe zijn word het inslapen steeds moeilijker omdat ze dan weer te veel prikkels hebben gehad en te lang wakker zijn geweest Heel veel succes!
Zucht... Heel verhaal getypt maar kwijtgeraakt... Om een lang verhaal kort te maken: ik vermoedde zelf al reflux en een aantal van jullie suggereerden dat ook. Ben woensdag daarom naar ha geweest, kon vandaag al naar kinderarts en lactatiedeskundige. Is idd reflux! Heb supernuttige tips gekregen qua voeding en tillen etc. Volgende week vervolgafspraak, maar feit is dat ze vandaag al uren heeft geslapen. Ik heb goede hoop dat t vanaf nu beter gaat.
Stom he dat het met een paar simpele aanpassingen kunt helpen... Wou dat ik eerder mijn gevoel had gevolgd en voel me schuldig. Maar goed, ze slaapt nu echt uren per dag, heerlijk. Nadeel is dat ze veel huilt, ik denk pijn. En een enorme zuigbehoefte (ze dronk en zoog veel langer bij me dan nu en kreeg veel te veel bv binnen) heeft dus binnen een dag verslaafd raakt aan de speen. Heb haar nu toch een fractie langer gevoed, vermoed dat ze toch wat te hongerig achterbleef want de plasluiers bleven ineens ook erg achter. Even aankijken of dit nu de juiste combi is. Ze is in elk geval rustiger, qua bewegingen, hikken, boeren etc. Nou graag nog de lachjes en babbels weer terug!
Hou even in de gaten: koemelkallergie en reflux komen ook vaak in combinatie met elkaar voor. Mijn zoontje werd bijvoorbeeld 1,5 uur na de voeding 'onrustig' (dat is een understatement: het was gewoon krijsen!) dat kwam erop neer dat hij precies 45 minuten sliep en krijsend wakker werd (dat was ongeveer 1,5 uur na de voeding, aangezien ik altijd RRR deed, maar dit niets hielp gezien de problematiek, dus direct na slapen voeding, nog even op en bij eerste vermoeidheidsignalen weer naar bed. Al had hij die niet eens meer, zo oververmoeid was hij. ) Slaapt jouw kleine ook direct in? Die van mij meestal wel, alleen na 45 minuten begon het 'feest' weer van voor af aan... 's nachts sliep hij als een blok!
Heb je trouwens ook medicatie voor de reflux? Hier hielp de combi Losec en speciale voeding (Neocate) goed!
Wilde je komen opbeuren maar zie dat de oorzaak al gevonden, reflux. Zielig voor je kindje Maar voel je absoluut niet schuldig hoor! In je openingspost zie ik dat je er al van alles aan gedaan hebt om je kindje te laten slapen, je hebt het er niet zomaar bij laten zitten, dat maakt je echt wel een goede moeder hoor! Ik hoop dat het snel beter gaat met haar reflux en ze lekker blijft slapen. Wel nog een tip, ik zag dat de rust en regelmaat goed geholpen had voor 3 dagen maar daarna weer niet. Probeer het wel vol te houden hoor want de 3e dag is vaak de lastigste! Ik ben ook erg van de regelmaat en dat gaat supergoed. Soms dan verandert de regelmaat door toevoeging van hapje, of weer een flesje minder ofzo. En dan is ze eventjes van slag maar na de 3e of 4e dag pakt ze het nieuwe ritme weer prima op.
@ mommy: nee, we hebben (nog) geen medicijnen. De kinderarts wou het eerst znder proberen. Ze verwachtte ook geen kma, dus dat hoop ik maar. @ amfy: ze vindt het op haar buik niet zo fijn, maar op haar zij wel. @eveline: ze ligt ze nu tijdelijk veel in de mc, op aanraden van de KA. En daar slaapt ze heerlijk in, dus ik denk dat ze haar slaap in enkele dagen heeft ingehaald. Daarna pakken we de regelmaat weer wat verder op, en gaat ze weer in haar ledikant. Vandaag trouwens een topdag, want ze lacht en klets weer en... Heeft eindelijk gedronken uit de fles na weken tevergeefs proberen. En ze heeft bijna niet ehuild van pijn! Én uren geslapen! Joepie!
Herkenbaar en heel vermoeiend. Ik weet het. Ik ben er van overtuigd dat er iets is met ons meisje. Wij zijn dus naar de ha gegaan en hebben een doorverwijzing gekregen voor de ka. Ook zeklf om gevraagd. Ik heb alle klachten opgeschreven en dacht zelf aan kma of relflux. We hebben medicijnen tegen reflux gekregen sinds 2 weken. Er veranderd nog weinig. Donderdag weer naar de ka en ik wil denk ik met pepti voeding gaan beginnen om te testen of dat het probleem is. Hier slaapt ze trouwens ook op de buik, want de rug werkt helemaal niet.. Ondertussen geven we dus die medicijnen, dikken we de voeding in met pure jbpm, staat het bedje omhoog, houden we haar na de voeding omhoog, lekker we haar binnen een uur na het wakker worden of na de fles weer in bed met een ritueel. Maar niets maakt echt verschil. Dus ik zou niet afwachten en niet accepteren. Een kindje slaapt niet vrijwillig zo weinig en huilt niet voor niets veel. Kijk bijvoorbeeld maar eens op Onrustigebaby.nl | De stichting voor huilbaby's en op inbakeren.nl - Alles over inbakeren, rust, regelmaat, onrustige baby, slapen & huilen. Op die laatste website staat links in de kolom iets over slaappatroon en ook de slaapcyclussen en wakkere tijden. Succes meid!!