Hellup, aambeien!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rojin, 25 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar stel mijn vraag toch maar...

Ik ben 26 weken zwanger.
    Net, tijdens het douche, ben ik erachter gekomen dat ik aambeien heb.
    Dit omdat ik een bultje/bobbeltje bij mijn anus voelde.

Ik heb verder niet veel last ervan, maar wat moet ik nu doen?
    Ik heb dit nog nooit meegemaakt!

Hellup :(

Groetjess Rojin

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als het een klein bobbeltje is waar je geen last van hebt, hoef je er niks aan te doen. Zorgen dat je ontlasting goed soepel blijft.
    Als hij groter en pijnlijk wordt, kun je curanol zalf + tabletten gebruiken, kun je via internet bestellen. Otrivin neusspray werkt ook goed tegen het slinken.

3. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Zolang je er geen last van hebt, zo laten.
    Wel er op letten dat je ontlasting niet te hard wordt. Dus veel water drinken en vezelrijke voeding eten. En niet te hard persen bij ontlasting.

Mocht het erger worden en heel pijnlijk, dan helpt alleen lidocaïne zalf nog. (via recept) (Xylocaïne is zonder recept verkrijgbaar) Eerst kan je nog Hemoclin spray proberen bij jeuk en irritatie. Mag tijdens de zwangerschap!

Verder geen billendoekjes oid gebruiken. Gaat irriteren. Gewoon voorzichtig schoonmaken met warme washand en voorzichtig droogdeppen. Dat mag meerdere malen per dag. Of lekker in een warm bad zitten.
    Sommige zeggen juist iets kouds er tegen, zoals een maandverbandje bevochtigen en in de vriezer leggen, daarna washandje er omheen en in de onderbroek doen. Maar mijn ervaring is, is dat de bloedvaten dan erg gaan vernauwen en het pijnlijker wordt. Uitproberen wat voor jou prettig is.

Sterkte!

4. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Otrivin werkt vaatvernauwend. Komt in de bloedbaan en dus ook bij de placenta...

5. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedank voor de reacties! Wat als het bobbeltje "ontploft"?
    En hoelang duurt het voordat het over gaat?

Groetjess Rojin

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lidocaine werkt alleen verdovend.

Maar je hebt gelijk wat Otrivin dat het wordt afgeraden in de zwangerschap. Sorry, even niet aan gedacht.
    Ik zie meestal aambeien na de bevalling dus vandaar.

Maar gewone neusspray/zoutoplossing (eentje die wel mag tijdens de zwangerschap) werkt ook.

7. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Ga er maar vanuit dat het voorlopig niet overgaat... als je pech hebt kan het na de bevalling nog heel veel erger worden!! Maar dat hoeft niet hoor, wil je niet bang maken... ;) Een aambei 'ontploft' niet hoor, het kan hooguit een beetje gaan bloeden. Zoals de anderen ook al zeiden: zolang je er geen last van hebt hoef je er helemaal niks aan te doen, behalve goed op je voeding letten en heel veel water drinken. Gaat het toch irriteren of jeuken dan zou ik lidocaïne zalf proberen, dat kreeg ik gewoon zonder recept bij de apotheek...
    Sterkte ermee!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb enorme aambeien gehad, maar nog nooit meegemaakt dat ze ontploften. Was het maar waar, dan is het daarna tenminste over.
    Hier heeft de huisarts een keer tijdens de zwangerschap en kort na de bevalling een aantal aambeien open gesneden, omdat die getromboseerd (of getromboliseerd) waren: harde stolsels erin, waardoor de aambei niet meer terug kon trekken.

Wat ik je echt aan kan raden is de curanol. Verder voldoende bewegen, vezelrijk eten en voldoende drinken. Mocht het lastig zijn om je ontlasting kwijt te kunnen en je moet toch hard persen, smeer dan even met vaseline voor je begint, dan kan het er iig beter uit.

9. Leliana

Leliana Niet meer actief

Zo begon het bij mij ook!
    Binnen een week was het zo pijnlijk dat ik er gewoon van moest janken!
    Ik zou nu al uit voorzorg beginnen met de curanol zalf en -tabletjes (online te verkrijgen Welkom op www.curanol.nl en bij de apotheek; Ongeveer 18 euro) . Heeft bij mij erg goed geholpen.
    De aambeien zijn nu geslonken maar blijf het preventief smeren tot ruim na de bevalling!

Wat een ellendige dingen zijn dat toch! :(

10. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik toch maar even (voor het geval dat!) naar de apotheek ga...

Bedankt voor de reacties ;)

Nu hopen dat het niet erger word, en overgaat...

Groetjess Rojin

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Curanol kun je ook online bestellen. Heb je vaak snel in huis.

12. femmes8

femmes8 Lid

9 jan 2011
    23
    0
    0
    NULL
    Bemmel
    Ik heb er sinds een aantal dagen ook enorm veel last van! Nu bijna 37 weken zwanger.

Zalf gehaald bij de apotheek, helaas gaan bloeden waardoor zalf afgeraden wordt en zalf hielp steeds maar voor korte tijd.

Een huis tuin en keuken middeltje er tegen gevonden en dat werkt uitstekend!!
    Honing op een gaasje op wattenschijfje en tegen de anus, ze slinken enorm en jeuk gaat weg. Honing is namelijk wondgenezend.

Suc6 Dames

13. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Daar zou ik nou nooit opgekomen zijn :D
    Toch maar eens proberen...

14. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Ik heb er sinds een paar dagen ook eentje, was 1 dag heel vervelend. Ben begonnen met zinkzalf te smeren (van zwitsal, uit zo'n zwangerschapsdoos hahah). Maar op aanraden ook curanol besteld (super snelle levering trouwens, op do besteld en op vrij al in huis!) maar het wordt er nog niet beter op. Kan misschien ook nog niet, maar merk dat ie nu een branderig gevoel geeft sinds ik curanol smeer. En nog niet kleiner ofzo wordt.

Wie weet hoe snel dat spul gaat werken? En of dat branderige gevoel 'normaal' is?
    Anders stap ik maar weer over op de zinkzalf.....

15. Leliana

Leliana Niet meer actief

@Lili81, Heb je ook de curanol pillen?
    Ik zou het een goede week geven om te werken. Was bij mij wel in ieder geval.
    En, inderdaad, eerst ging het branden bij mij wat vervolgens overging naar verschrikkelijke jeuk..

De aambei is nu een stukje kleiner (nog niet helemaal weg) en doet geen pijn meer.
    Goed door blijven smeren .. hopelijk werkt het bij jou ook!

16. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Leliane: ja ik heb ook de pillen besteld maar nog niet gebruikt omdat ik nu niet heel veel last heb haha. Dus gebruikte alleen de zalf.
    Maar dan moet ik het miss nog even aankijken en een kans geven :). Bedankt voor je reactie in elk geval!!

17. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hooi! Ik heb volgens mij ook een aambei die nu toch wel erg zeer doet (tijdens het zitten!) Helpt die curanol dan ook?

Groetjes!

18. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook goede ervaringen met Curanol! Sperti (zalf) mag je ook gebruiken tijdens de zwangerschap, maar dat ging bij mij alleen maar jeuken :(. Vervelende, maar onschuldige kwaal volgens mijn gynaecoloog.

Succes!

Deel Deze Pagina