Zoals de titel al zegt...... Hellup ik heb aambeien. Erg genant en voel me er naar mn vriend toe ook erg onzeker over. Nu heb ik al een zalfje maar hij lijkt alleen maar groter te worden! Wat kan ik het beste doen? Toch maar even de huisarts bellen morgen?
oef ik weet hoe t voelt heb ze ook gehad in t begin van mn zw. curanol zalf doet wonderen bij mij was hij toen met een dag of 2 minder,zalf van de dokter werkte niet. succes gr gemma
He meid, hier ook! Tijdens de zwangerschap veel last van gehad, dagelijks gesmeerd met curanol, en tabletten daarvan, combi was wel goed, het deed geen zeer meer. Ik wil je niet laten schrikken, maar tijdens de bevalling wordthey wel heftig dan denk ik tenminste ik had ze toen super erg, heb daarna ook zalf gevraagd aan de verpleging... Helaas zijn ze bij mij niet meer weggegaan.... Ik heb er gelukkig geen last en pijn meer van, ik smeer nog dagelijks met curanol, heb ook al zalf gehad vd huisarts, werkte goed, maar ze zijn niet weg... Heb gelukkig alleen last met de stoegang, even heel genant.... maar dan druk ik de aambei terug! Schaam je niet voor je vriend, zeg het gewoon, heb het erover dat je last hebt, en leg uit wat het is, leg je creme ook gewoon op het toilet, hij weet er vast wel mee om te gaan, je kunt er niks aan doen, je bloedvaten zetten uit tijdens de zwangerschap, en een aambei is een bloedvaatje wat naar buiten komt, gewoon heel vervelend.. Trek je niks aan van mijn negatieve verhaal meis, in 8 vd 10 gevallen zijn ze na de zwangerschap gewoon weer weg! Ik heb helaas pech, maar heb geen last, als ik me er chirurgisch aan laat helpen ben ik nog verder van huis... Xxx
oeh vervelend he, kan ook echt pijnlijk zijn en gênant vind ik het zeker ook. Ik heb ze tijdens mn eerste zwangerschap niet gehad, maar tijdens mn bevalling helaas wel gekregen. Curanol werkte bij mij toen ook prima. Nu zwanger van de 2e en helaas wel door lastige stoelgang gekregen tijdens deze zwangerschap, denk ook gevoeliger ervoor omdat ik ze al eens gehad heb. Meteen curanol gehaald en ze zijn nu aardig weg, ik vrees dat ik ze na de bevalling weer terug heb, kan haast niet anders door dat persen. De curanol ligt in ieder geval klaar. Ik heb de tabletjes nooit gehad maar als ze echt hardnekkig zijn, schijnt de combi met de zalf wel erg goed te helpen. Terugduwen is idd iets wat werkt, ik heb dat toentertijd ook gedaan, kreeg de tip van de kraamverzorgster. Ik deed dat eerst een paar dagen curanol smeren, dan slinken ze wat. Dan onder de douchen hurken en terugduwen. Is niet heel prettig maar werkt wel en alles kan je dan meteen netjes schoonspoelen. sterkte ermee.
Curanol zoals meerdere al zeggen. Ik vond het echt een wonder middel. Na het bevallen had ik er veel, groot en pijnlijk. Na 3 dagen Curanol smeren was het bijna zo goed als weg al.
bedankt allemaal voor jullie reacties! M'n vriend weet er gelukkig wel van hoor en die is niet zo moeilijk. Hoort er allemaal bij zegt ie! Morgen maar de curanol halen en dan zien we wel hoe het gaat lopen! Het doet gelukkig nog niet pijn,alleen gevoelig bij afvegen. Ook morgen maar lactulose siroop ofzo halen. Kijken of dat de stoelgang ietwat verbeterd. Het hoort er verder allemaal bij dus ik ga er ook niet over klagen! Hihi Bedankt iig voor jullie reacties!
Zorg inderdaad dat je stoelgang goed gaat. Als je last hebt van obstipatie wordt het alleen maar erger. Eet pruimen, lijnzaad, of haal inderdaad iets van lactulose ofzo. Succes in ieder geval.
Nou ik heb ze ook, al tijdens de vorige zwangerschap en ze zijn eigenlijk nooit meer echt weggegaan voor mijn gevoel. Ik duw het wel eens terug, heb wel eens gesmeerd maar ik vind dat eigenlijk niks echt goed helpt. Het ergste is het als je harde ontlasting hebt, dus dat moet je voorkomen en verder hoort het erbij zeggen ze allemaal...
Ik heb ze ook! Had een tip gekregen van mijn kraamhulp, gewoon de goedkope neusspray erop sprayen, en het werkt echt! Klinkt heel stom en voelde me ook erg genant toen ik dat ding voor m'n kont hield (haha) maar hij is erg afgeslinkt en teruggetrokken naar binnen. Heb er nu niet echt meer last van. Verder goed eten, bruin brood etc. zodat je stoelgang goed werkt.
Oooh, heeeeel herkenbaar! Ik heb er ook flink last van gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik had een aambei met trombose en die heeft de huisarts toen ingesneden. Tjonge jonge wat een pijn deed dat (krijg er weer de kriebels van als ik eraan denk) Daarna ben ik Curanol gaan smeren en de pijn trok al snel weg, hoewel de aambei gewoon bleef zitten. Nu ik ben bevallen is hij zo goed als weg. Ben bevallen met een keizersnee dus de aambei kreeg gelukkig niet de kans om te groeien. Een geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen Maar idd, ik zweer ook bij Curanol!
Heb inmiddels de curanol zalf en lactulose siroop in huis! We gaan er maar het beste van hopen! Bedankt allemaal!
Meiden ff vraagje kan je ook nog wat doen aan een uitwendige aambei? Ik heb helemaal geen verstopping of harde ontlasting deze zwangerschap dus snap niet hoe ik er aan kom (misschien door mijn voorgaande zwangerschappen toen had ik wel verstoppingen). Meestal heb ik er geen last van behalve dat ik soms voel dat er wat zit en dan brandt het.. kan ik dan ook van dat curanol zalf erop smeren? Hebben jullie dat via de huisarts?
Ik heb de curanol juist gebruikt voor een uitwendige aambei. Je kunt dit gewoon kopen bij de apotheek zonder recept... en je hoeft een aambei niet alleen te krijgen vanwege verstopping. In mijn geval kwam het gewoon door de druk die de kleine uitoefent op je onderkant