Hoi, Mijn man en ik houden van Scandinavische namen en wij kwamen de jongensnaam Niilo tegen. Maar zouden jullie het zo schrijven (dus met dubbel i) of de originele Finse spelling wijzigen in wat in Nederland meer gangbaar is, dus Nilo er van maken? Wat vinden jullie mooier/praktischer? Niilo of Nilo?
Leuke originele naam! Ik zou voor de practische en voor mij ook mooiere spelling Nilo gaan. Ik zou het erg vervelend vinden om altijd mijn naam te moeten spellen en uitleggen, omdat mijn ouders zo nodig origineel moesten zijn. Dat probeer ik mij ook voor te houden elke keer als ik met een unieke onspelbare naam kom!
In eerste instantie dacht ik dat de dubbele 'i' in de topictitel een foutje was hihi, zou als de uitspraak Nie-lo is dan ook gewoon Nilo schrijven.
HEEL erg leuk! (Ik kreeg de naam er hier niet doorheen...en met de 20 weken echo bleek het een meisje te zijn, dus hebben we het er verder ook niet meer over gehad. ) Praktischer is Nilo, maar ik zou toch Niilo schrijven. <3 Omdat dat de naam is, maar ook omdat veel mensen bij Nilo denken dat het Nai-lo is (dat bleek tenminste toen ik er een hele tijd terug een topic over opende)...
Om praktische redenen zou ik echt voor Nilo kiezen. Dubbel i komt in het Nederlands niet voor en wekt daardoor al gauw de indruk van een spelfout
Ik zou voor de dubbel i gaan, dus niilo. Een naam uit zijn verband halen ben ik niet zo voor.succes ermee
Ik zou voor Nilo gaan, Niilo staat heel erg vreemd net of het een typefout is. Wat mij betreft gaat een naam uit zijn verband halen niet op, Nilo is gewoon een vernederlandsing van de naam wat zo vaak gebeurd of is gebeurd bij namen.
Dank voor jullie reacties al! Normaal ben ik voor de originele spelling, maar omdat dit in Nederland voor verwarring kan zorgen, twijfel ik nu...
Vind het wel heel mooi met dubbel i, maar zou denk ik toch gewoon voor Nilo gaan. Net als de andere zeggen, het kan op een typfout lijken. Maar super leuke naam!
Hele leuke keuze! Ik zou ook voor Nilo gaan. Kans dat ze er anders met uitspraak Ni-ilo van maken? Succes met je keuze!
Niilo, omdat het de originele spelling is, en omdat Nilo me teveel aan de rivier doet denken. Ik heb een finse vriendin, die heet Liisa (met 2 i´s dus).
Nilo. Omdat mensen anders waarschijnlijk denken dat je hip wil zijn met Niilo. Misschien evt. als optie Nielo?