Hallo! Ik heb een (misschien heel stom) probleempje. Het is bijna Pasen en mijn familie is nogal van de verplichte gezelligheid. Nu heeft mijn moeder mij en mijn zus medegedeeld dat ze wil gourmetten met Pasen en wij mogen kiezen welke dag we kunnen. Ze vraagt verder niet of we er wel zin in hebben. Nu heb ik in februari, na een PGD-poging een miskraam gehad waar niemand behalve mijn zus verder vanaf weet. Het was een bewuste keuze om het geheim te houden omdat we graag bij een goede zwangerschap mooi nieuws willen vertellen zonder dat iedereen over onze schouder mee kijkt. Mijn man en ik merken dat we na de miskraam en met het uitzicht op poging twee best moe en gestresst zijn. We hebben behoefte aan rust en niet aan verplichtingen. Ik kan natuurlijk gewoon nee zeggen maar omdat mijn broer een paar jaar geleden is overleden vindt ik het moeilijk om mijn ouders, die nog veel verdriet hebben, alleen te laten zitten met dit soort dagen. Mijn zus heeft ook al plannen en houdt het waarschijnlijk bij een kort bezoekje. Wie heeft er tips om zelf tot rust te komen maar mijn ouders niet te kwetsen? Xxx
Je zegt dat je langs wil gaan voor je ouders, dat ze daar nu behoefte aan hebben. Maar hebben ze echt behoefte aan visite die moe is, vol stress zit en zich niet op hun gemak voelen? Ga desnoods 2 uurtjes en zeg gewoon dat je de afgelopen tijd erg druk bent geweest en nu even behoefte hebt aan wat rust. Lieg je niks en niemand zal je dwingen om toch de hele dag te blijven. Stel desnoods een Paaslunch voor en dat jullie wat lekker mee nemen. Doe je toch je best, en kan je daarna fijn weer naar huis.
Een goed idee, waar ik ook al aan gedacht heb. Een probleem is dat mijn man liever helemaal niet gaat. Pasen kwam juist goed uit zodat we een paar dagen helemaal niks hadden. Nou ja, niks... Op paaszaterdag is mijn zus jarig dus daar moeten we ook naar toe. Maar daar kunnen we een borrel drinken en weer weg gaan zonder dat we er iemand mee kwetsen. Zij kent de situatie. Ik voel me bij voorbaat al schuldig. 😟
eerlijk zeggen dat jullie t erg druk hebben gehad en even behoefte hebben aan rust,kan me niet voorstellen dat daar geen begrip voor is ik zelf voel me nooit verplicht in dat soort dingen en als ik niet wil ga ik ook niet zeg ik gewoon sorry maar komt deze keer niet uit
Gewoon even doorbijten en gaan. Zeker als je een paar jaar geleden je broer bent verloren. Dit zijn voor je ouders hele moeilijke dagen. Wat zou je die paar uurtjes thuis anders doen om rust te pakken, het maakt toch niet heel veel verschil of je daar of thuis zit?
Ik zou denk ik ook gewoon zou gaan incl poker-face. Gewoonweg omdat als ik thuis zou blijven toch een schuldgevoel zou hebben en uiteindelijk niet echt tot rust zou komen.
Met rust bedoel ik niet zozeer bank hangen of thuis zitten. Meer even niks aan je hoofd hebben. Even lekker de telefoon uit en uitwaaien aan het strand ofzo. Maar ik denk dat ik toch de optie van de lunch of brunch ga voorstellen. Ik wil ze niet alleen laten zitten en zo kunnen we toch na de lunch nog iets samen gaan doen. Ik hoop dat manlief het hier ook mee eens is. Hij kan er echt niet tegen dat er maar vanuit wordt gegaan dat we komen. Ik heb een goede band met mijn ouders maar het kunnen echt energieslurpers zijn. Bedankt voor jullie reacties. Xxx
Je kunt toch vertellen dat jullie alle plannen hebben en naar het strand gaan. Ligt er natuurlijk ook aan hoe ver het strand want waar ik woon is dat al een dag uit. En anders inderdaad een korte periode even gaan op de koffie bijv 1e paasdag.
Zorgen dat je gewoon op vakantie bent tijdens de verplichte dagen. Doen wij ook! Volgend weekend lig ik met een cocktail in m'n hand op een 1 of ander Filipijns Bounty eiland. Maar goed ik snap dat dat niet voor iedereen een optie is. In jou geval zou ik mn ouders ook niet voor hun kop stoten. Zij zijn een kind verloren en vinden het blijkbaar heel prettig om de familie bij elkaar te hebben. Ik zou gewoon de maandag avond daar gaan eten en de rest van het weekend samen doorbrengen. Daar heb je de hele zaterdag, zondag en maandag overdag voor. Tegen je zus zou ik ook gewoon zeggen: Ik zie je maandag bij mams! Iedereen blij.
Eh nee, dat is hier geen optie. Ja, op Ameland een Bountyreep eten komt in de buurt, maar dat is het toch nét niet he.
Ik ben daar vreselijk egoistisch in geworden. Het leven is te kort om van alles te doen wat je niet leuk vind en iedereen te pleasen. Ik doe dus op dat soort dagen alleen dingen die IK (en mijn gezin uiteraard) leuk vinden
Ik zou ook geen tussenweg zoeken, maar gewoon aardig zeggen dat jullie dit jaar iets samen gaan doen omdat jullie daar behoefte aan hebben. Kies voor jezelf en je man, Pasen loopt niet weg. Die dagen zijn er volgend jaar weer.
Mango88: hahaha! 😝 Op dit moment blijft het voor ons ook bij een bounty eten op Ameland. Nou vooruit, een of ander Europees eiland moet nog lukken. Al lijkt dat Filipijnse eiland me ook wel wat. ☀️🌴 Beetje sparen nog...
Ik zou wel gaan en dan of een brunch of de maandagavond als afsluiting. Ja het leven is te kort om dingen te doen die je niet wilt maar ik weet hoe het is om eigenlijk te denken we doen het ff snel en met pinksteren gaan we uitgebreid en uiteindelijk bleek Pasen de laatste keer dat ik mijn vader nog heb gesproken.....ik ben blij dat we zijn geweest. Koester je familie, zeker als je een goede band hebt maar wel op jullie voorwaarden