Langere cyclus door clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Simone, 20 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Ladies,

    Weet iemand of je cyclus door het gebruik van clomid kan veranderen?

    Heb deze maand voor het eerst clomid gebruikt. Mijn NOD was afgelopen zaterdag maar er is - gelukkig - nog niets te zien van de :evil: :evil: .
    Ik heb wel allerlei vage symptomen (voornamelijk buikpijn) sinds de afgelopen drie dagen.


    Gr. Simone
     
  2. Niet meer actief

    Ik heb geen idee of dat kan maar het zijn hormonen toch dus misschien dat je lichaam in de war is of je bent al zwanger
     
  3. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Laten we het laatste hopen, want mijn mannetje en ik zijn ook al bijna twee jaar bezig. Sinds kort met hulp van de gyn!

    Er staat eigenlijk volgende week een HSG-onderzoek gepland. Ik hoop van ganser harte dat ik dat niet hoef te ondergaan. Heb een hoop nare verhalen gelezen over dit onderzoek!
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Bij clomid krijg je je eisprong vaak rond dag 17.
    De cyclus is daardoor vaak wel wat verlengt.
    Meestal tussen de 28 en 34 dagen.

    Ik zou nog even afwachten als ik jou was.

    Groetjes
     
  5. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Heb drie maal bloed laten prikken in het ziekenhuis ivm bekijken of ik een eisprong heb gehad (gyn twijfelde daaraan, vandaar clomid)

    dag 17 - progesteronwaarde 24
    dag 20 - progesteronwaarde 34
    dag 23 - progesteronwaarde 43

    Mijn cyclus is normaal 28/30 dagen.

    Ik wacht nog maar even af inderdaad.
    Die paar dagen extra kan nog wel (eigenlijk niet ..... maar goed).

    Ik ben benieuwd of bij andere meiden de cyclus door het gebruik van clomid ineens afweek van het "normale"?
     
  6. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Te snel op OK gedrukt...

    Mijn cyclus is meestal rond de 28/32 dagen....
     
  7. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    dit is mijn eerste ronde met clomid dus over een langere cyclus kan ik pas over ongeveer 3 weken meepraten!

    heeft iemand enig idee als je clomid gebruikt of je dan ook nog een natuurlijke eisprong kan krijgen.
    ik moet nl temperaturen ipv bloed laten prikken en de hele week is mijn temp al hoger dan normaal of kun je door clomid en/of provera verhoging hebben?
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Als het goed is krijg je van clomid geen temperatuurs verhoging.
    Wel kan het zijn dat je een bijwerking krijgt van clomid, en dat is bijvoorbeeld zweetbuien, met name 's nachts.
    Tja misschien dat je daar een verhoging van kan krijgen maar dat lijkt mij stug.

    Wanneer je clomid slikt, heb je geen natuurlijke eisprong, je slikt immers niet voor niets clomid, helaas.

    Heel veel succes beiden!!

    Groetjes
     
  9. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    klinkt allemaal wel logisch. vroeg het me gewoon af.
    de laatste tijd ga ik allemaal dingen in mijn hoofd halen.

    betekend dus dat het weer gewoon afwachten is wat er nu allemaal gaat gebeuren. alweer!
     
  10. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    je helaas betekend het inderdaad afwachten.

    Heel vervelend allemaal, en heel begrijpelijk.

    Heel veel succes!!! Hopelijk slaat clomid aan!
     
  11. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb ook Clomid moeten slikken om zwanger te worden (heb PCO). En ik moest eens per maand bloed prikken en elke dag een temp. curve bij houden. Mijn cyclus was toen eindelijk een keer normaal. En aan het einde van de curve werd ik ook netjes ongesteld. Tot natuurlijk die ene maand ;)
    Hopelijk werkt het bij jullie ook!
    heel veel succes!!!
     
  12. Simone

    Simone Lid

    24 nov 2005
    17
    0
    0
    Ik heb de clomid voorgeschreven gekregen omdat ik blijkbaar geen eisprong had. Er was al een aantal keren bloed geprikt, maar mijn progesteron was niet hoog genoeg. Deze keer gelukkig wel.
    Ik heb altijd al een zeer regelmatige cyclus gehad.

    Nieuwsgierig dat ik ben, heb ik vanmiddag toch een testje gedaan. Ik zag een lichte stip, maar een lichte stip betekent volgens mij ook dat ik zwanger ben.
    Om niet al te veel van stapel te lopen (ik heb al drie miskramen gehad) doe ik donderdag nog maar een test en zal daarna -indien positief- de gyn maar eens gaan inlichten.... Spannend!

    Gr. Simone
     
  13. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    spannend allemaal,

    ik ben zelf vorige maand met provera en clomid begonnen, na t bloedprikken kwam eruit dat de 50mg niks doet voor mij, begin nu vrijdag voor 2e keer met clomid en dan 100mg, afwachten maar weer dus.
    iedereen verder ook veel suc-6!!!!!!!!!! en dat t bij ons allemaal maar gaat werken!!!

    groetjes radna
     
  14. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    hoor je idd vaak dat 50 mg niet werkt.

    mouschy, hoelang duurde het bij jou voordat je zwanger werd dan?
     

Deel Deze Pagina