Fles leegdrinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Tania, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Onze kleine man is nu 10 dagen oud en "moet" 7 keer 80 ml voeding krijgen. Maar hij drinkt best vaak z'n fles niet helemaal leeg. Nou krijgt hij om de drie uur een flesje omdat hij dan echt honger heeft. Maar dat zijn dan dus ook eigenlijk 8 flesjes op een dag. Moeten we nu minder flesjes gaan geven of is het gewoon niet erg dat hij steeds iets laat staan omdat hij toch 8 flesjes krijgt.

Hij heeft in het ziekenhuis gelegen en daar waren ze heel erg van dat de fles leeg moest. Dus ik ben nu een beetje onzeker geworden. Het gaat verder helemaal goed met hem. Hij poept en plast goed en was gisteren nog maar 10 gram onder z'n geboortegewicht (hij is geboren met 36 weken en was 3240 gram).

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als hij 8 keer 70 krijgt, is dat evenveel als 7 keer 80..

Mijn jochie heeft ook even in het ziekenhuis gelegen na de bevalling, en daar zat hij strak in een ritme. Thuis wilde dat helemaal niet meer, maar daar waren we ook wel voor gewaarschuwd. Gewoon een kwestie van naar je kind luisteren. Sommige kindjes hebben liever nog even wat vaker een voeding. Hij kreeg 10 dagen geleden ook nog 24/7 voeding, en nu nog maar om de 3 uur. Dat is al heel wat..

Kijk gewoon naar je kindje, als hij straks vaker om een voeding komt, of de voedingen leegdrinkt en meer honger lijkt te hebben, dan hoog je gewoon op. Maar het aantal flessen zou ik met zo jong niet gaan forceren.

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Zelfde als wat deepfreeze zegt inderdaad.

Wij hebben het hier ook gehad met Zoƫ, op een gegeven moment wilde ze gewoon ontzettend veel drinken. Ze was met ong. 2 wkn geloof ik, weer op geboortegewicht.
    Zoals je zegt geeft je zoontje zelf al aan dat hij honger heeft op een gegeven moment en je voedt hem dan, dat is toch prima?! Op je eigen gevoel afgaan hoor, als dit goed voelt, is dat ook zo!

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He Tania,

niks kan een mama zo onzeker maken als de onzekerheid over (de hoeveelheid) voeding. Dat ten eerste, dus ik begrijp je twijfels heel goed.

Ik kan me eigenlijk goed aansluiten bij Deepfreeze. Kijk naar je kindje, dat is het belangrijkste.
    Zolang hij goed plast en poept en hij is blij probeer het dan een beetje los te laten. Dat regelt zich als het goed is vanzelf weer.

Noor heeft (toen ze 5 maanden was) ook in het ziekenhuis gelegen en er werd ook op gehamerd dat ze minimaal een bepaalde hoeveelheid voeding binnenkreeg. In het ziekenhuis ging dat prima, maar thuis eerst niet. Ook stress e.d. Maar uiteindelijk is dat helemaal goed gekomen.

Volg je gevoel en je kindje. En trek aan de bel als jij of je kindje je/zich er niet meer goed bij voelt.

5. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Onze dochter drinkt de ene dag ook maar als de andere dag en de ene keer gaat de fles leeg en de andere keer niet.
    Ook komt ze de ene keer om de 4 uur, terwijl er de andere keer amper 3 uur tussen zit.

Ik begrijp je onzekerheid, maar denk dat bovenstaande berichtjes al genoeg zeggen. Vaak geven kindjes zelf heel goed aan wat ze willen. En als die van jou vaker kleinere hoeveelheden wil drinken... is daar volgens mij helemaal niks mis mee.

Succes!

Deel Deze Pagina