Heb net met me domme kop een donzenjas van me zoontje in de wasmachine gewassen op 40 graden. En zag net toen ik de verschrompelde jas uit de wasmachine haalde dat hij niet in de wasmachine mocht. Wat moet ik nu doen? De jas was echt opgepoft normaal en nu is dun en slap. Zo zonde t was een dure jas en hij heeft m pas 3 keer aangehad. Dus tips zijn heel erg welkom!!!!!!
Terug in de wasmachine met een zooi tennisballen. Als hij ook in de droger mag kun je m ook ipv opnieuw wassen met tennisballen in de droger gooien.
2 problemen: ik heb geen droger en ik heb ook geen tennisballen in huis Tennisballen zou ik morgen kunnen kopen maar wat ik dus denk is dat de dons niet nat mag worden toch anders gast t ophopen? Alhoewel er staat op t jasje dat t gewassen mag worden met de hand op 40 graden dus dan zou t dons ook nat worden. Ook staat er op dat ie niet in de droger mag. Hellupppp
Ik heb net stomerij gebeld en die zegt dat ik de jas moet brengen dan gaan ze m eerst stomen en dan in de droger met soorten balletjes zegmaar. Nou heb ik dus gezegd dat er volgs t etiket ook niet in de droger mag, dus dan zouden ze m op een soort apparaat doen die er lucht inblaast ofzo, zou dit lukken??
Waanzin, gewoon morgen tennisballen halen en huppa in de wasmachine. Ik doe niet anders met mijn jassen en dekbedden met dons.
uhh miss. stomme vraag hoor maar waarom met tennisballen?? hahahha ben erg benieuwd nog nooit van gehoord
Fiene, denk je echt dat t gaat werken? Want nu zit t dons echt bij elkaar gepropt in de jas, zou dan did dons uitelkaar gaan als t weer nat word in de wasmachine?
volgens mij moet je het gewono opnieuw wassen met tennisballen, bij de stomerij zeggen ze oko met soort ballen dus ik zou het toch echt eerst zelf proberen scheelt je een hoop geld, een paar tennisballen kosten niks, stomerij is wel wat duurder denk ik! iedereen die ik ken die donsdekbed enzo wast doet het ook met tennisballen dat heb ik al vaker gehoord.. proberen waard toch
Kan ik doe tennisballentip nog doen nadat t dons is opgedroogd want ik ga morgen dan tenniballem halen en dan pad in de wasmachine doen. Denk je dat t wat uitmaakt of die jas nu al droog is geworden?
Tennisballen inderdaad!!!!!! stuk of 3 is genoeg gewoon een steje ophalen bij de action ofzo en dan op lage temp in de machine gooien... droger zou wel ideaal zijn op koude lucht met de ballen erin... maar ik heb altijd mn donzen jacks in de droger gegooid op laag temp... ging altijd goed... succes ermee
Ik denk dat ik de jas beter in de droger kan doen op lage temperatuur met de tennisballen ipv in de wasmachine.
Ik heb ook een donzen jas in de wasmachine gedaan, volgens wasvoorschriften maar bij is het probleem dat ik gele vlekken allemaal krijg waar al dat dons in elkaar gedrukt is. Weet iemand waarmee dit te maken zou hebben? Of moet ik het ook een keer proberen te wassen met tennisballen..
Heb je de jas gewoon zo laten drogen? dan kan het zijn dat het vochtplekken zijn van waar het dons ingeklit is en dat dat door heeft gelekt naar de buitenkant en dat geeft gele vlekken...