Ik wil het landelijk registratienummer gaan doorgeven van de gastouder en kinderopvang waar mijn dochter heen gaat. Dus heb zoals de website vermeld het wijzigingsformulier besteld (heb even geen DigiD). Nu staan op de achterkant van het voorblad een aantal vragen en je moet het blad volledig invullen, maar de vragen hebben allemaal niks te maken met het resistratienummer??? In het boekje wat je moet invullen zit wel een kopje (nummer 14) waar je een reg. nummer kan invullen maar er staat bij "gaat uw kind naar meerdere opvanginstellingen? Vul de gegevens in van de opvang waar dit kind de meeste opvanguren heeft. Lees ook de toelichting bij vraag 14a". Ten eerste; hoe weten ze dan het registratienummer van de instelling waar ze weinig uren komt? Niet belangrijk ofzo?? En daarbij is de bovenstaande schuin gedrukte tekst de toelichting van vraag 14a.... Ik snap er niks meer van!! Wie kan me helpen? De belastingtelefoon is hele tijd bezet en dan verbreken ze de verbinding.
Bij ons op de opvang hangt ook een briefje met wat het registratienummer is, maar ik ga niks doorgeven. Het gaat al een paar jaar goed en ze vragen er niet om... Ik zou morgen toch nog een keer de belastingtelefoon bellen hierover.
Ehhh het registratienummer is vanaf heden hé....voorheen niet maar als je het niet meldt dan kunnen ze bij de belastingdienst erg moeilijk doen....heb mijn toeslag voor dit jaar aan moeten passen en toen moest ik wel degelijk het nummer invoeren!!!...dit was dan wel met Digi...met de papieren versie heb ik geen ervaring!
Nou ik heb er geen brief oid over gekregen. Dit jaar moeten we sowieso weer de toeslag wijzigen omdat Louise naar school gaat dus dan geef ik het dan wel door.
Ik heb dezelfde brief gekregen enne ik werk bij de belastingdienst... en de brief was voor mij ook erg onduidelijk. Nu heb ik een collega gevraagd die op de kinderopvangtoeslag heeft gewerkt en die heeft een collega van haar gevraagd weer (ik werk op de inkomstenbelasting nl) nu is het de bedoeling dat je via het programma KOT2011 de wijz. doorgeeft. in het begin wordt gevraagt of je de KOT voor 2011 wilt wijz. dan moet je ja zeggen en dan kan je het nummer kwijt... en echt de brief was erg onduidelijk zelfs voor iemand die er werkt hahaha. Maar ik zou het wel doorgeven hoor, ivm fraudepreventie zit de belastingdienst er bovenop en ze zetten je KOT stop als je het niet aanpast en dat gaat om hele hoge bedragen. ik zelf ga het ook maar doorgeven nu weet nu hoe het moet dankij mijn collega... en bellen? denk er om enorm wachtrijen op dit moment ivm met velen die dezelfde brief hebben gekregen
Ik heb geen brief gekregen. Maar ik begrijp dat ik dan toch dit formulier moet invullen waarmee ik nummer dus kan doorgeven? Toevallig lees ik het nu hier, maar hoe had ik dit anders moeten weten? Gr. Dolfijn
Nou daarom zei ik.... zolang ze mij niks vragen ga ik geen wijzigingsformulier invullen. Als ze het nummer nodig hebben dan moeten ze maar een brief sturen.
Ik heb wel een brief gekregen, gedateerd van de 14e of ik het voor de 28 in wilde vullen. Als je het niet doet zullen ze de kinderopvangtoeslag terugvorderen stond er. Ik heb het gedaan via het programma dus kan je niet helpen met je formulier. Ik was zo snel omdat ik de kotoeslag voor mijn andere zoontje nog stil moest zetten, want tsja als je je wijziging na november doorgeeft dan blijft hij in 2011 wel doorlopen .
annetske, wat jij bedoeld is denk ik de digitale versie.... die akn ik dus niet doen omdat ik geen digid heb nog. Heb de papieren versie. probeer morgen nog wel te bellen maar ik ben gewoon bozig. Zoveel gezeur om die nummers, is verplicht etc.... en dan hoef je er maar 1 in te vullen. Echt onbegrijpelijk.... leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker.... nou wanneer dan?
Gewoon vragen bij het KDV wat hun nummer is. Ik heb mijn KDV ook gemaild en ze zeiden dat ze die vraag vaak kregen. Ze zetten het ook op hun website. Registratienummer voor een KDV zegt niets. Is net als BSN nummer voor mensen. Gewoon makkelijker om te registreren voor de BelastingDienst. Daarvoor moeten ze wel opgenomen zijn in het landelijke opvangregister. Maar daar zit geen kwaliteitscontrole op of zo. Dus als ze nog niet geregistreerd zijn, zou ik even vragen waarom.
Als je geen papier hebt gekregen hoef je niks te doen dan is het LRK nummer wel bekent bij de belastingdienst of je krijgt later een brief dat kan ook nog. het gaat veel om gastouders nu, ik heb een gastouder nl en 1 dag creche. en het LRK nummer van mijn gastouder heeft de belastingdienst niet (al kunnen ze het zo opvragen bij de gemeente... maar goed ze zetten ons aan het werk dus )