Voor de soms potjes mama's!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mw21, Sep 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    dochter is nu 7 maanden en een beetje :) geef nog wel eens een potje nu vroeg ik me af ze kan toch gewoon 8+ potjes?? wil der juist laten wennen aan wat meer structuur in der eten. Of zitten er dingen kruiden etc die der ze nog nie goed kan verteren etc.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vaak zit er al wat van vlees in, waar ik nog even mee zou wachten: lastiger verteerbaar enzo. En soms ook andere ingredienten die je beter even kunt laten wachten.
    Als je d'r wilt laten wennen aan wat meer structuur, is het toch handiger om het zelf te maken en enkel met een vork te prakken ;)

3. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    ja doe ik soms ook maar soms toch ook potjes ga ik me nie voor schamen haha!
    maar vind soms btje lastig. ik had namelijk met 5,5 maand ook potjes voor 6+. der gaat toch nie met 8 maanden een knop om waardoor t opeens wel kan ;)

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik deed het wel gewoon hoor.. Is altijd gewoon goed gegaan!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je moet per potje gewoon even kijken. Voor de 8 maanden wordt vlees nog afgeraden bijvoorbeeld, dus die potjes kun je beter even laten staan. Vlees is gewoon zwaar verteerbaar en dus minder handig voor je kindje :)
    Ik heb trouwens ook veel potjes gebruikt hoor. Mijn eten wilde ze eerst nooit, dus dan maar potjes...
    Ik was wel kritisch op wat ik pakte: er zijn nogal wat merken met een hoop toegevoegde suikers, zoals kruidvat destijds, (misschien nu wel veranderd, maar ik ben alweer een tijd uit de potjes :D).

6. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    ja ik vergelijk wel ff met 6+ heb daarvan soms ook met vlees

7. 2ehands2ekans

2ehands2ekans Actief lid

May 30, 2012
    194
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben wij wel gewoon gedaan iets voor de 8 maanden. Vond ik ook beter qua structuur.

8. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik heb dat ook gewoon gedaan en niet eens opgelet of er vlees in zat. mijn eigen eten kreeg hij ook al een beetje vlees erdoor en grof geprak of gepureerd met 7 maanden. je eigen eten prakken of grof pureren om te laten wennen anders is het heel raar als ze ineens weer helemaal glad krijgt en dan went het niet lijkt mij.

9. Onje

Onje Niet meer actief

Ik gaf bij 6 maanden ook potjes 8 maanden is vaak ook de structuur die meer grof is

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik geef ook gewoon 8+ potjes, geen probleem. De 6
    + potjes drinkt hij gewoon weg, en met 8+ zit hij lekker te kauwen.
    De ene keer vers, de andere keer 8+ en soms 12+ (helft ervan)

11. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ik deed het wel gewoon, en nu nog steeds. Volgens een folder bij het CB was t juist goed om ze idd aan de structuur te laten wennen. En omdat de kleine hier potjes toen beter at dan vers ben ik de structuur gaan leren met behulp van potjes. Ook 12 mnd potjes ben ik eerder gaan geven. Ik snap trouwens niet dat er 15:( Mnd potjes zijn.

12. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    idd! thanx!!

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Een keertje proberen en kijken wat er gebeurt? Zolang je dat niet een hele week achter elkaar doet lijkt het me niet zo'n punt. En misschien zijn er ook vega potjes? Hier is vast ook wel vlees gegeten voor 8 maanden.
    Overigens had ze meer moeite met dingen als ui en prei, toen was ze al wel wat ouder, 10 maanden of zo. Dus daar zou je misschien ook even naar moeten kijken.

14. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Even over het vlees. Hier in België wordt er aangeraden om vanaf zes maand echt wel vlees te geven. Wilde ik gewoon even meegeven. :)

15. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

prei en ui word volgens mij pas aangeraden na een jaar.

16. Stier11

Stier11 Bekend lid

May 26, 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Moet een beetje lachen hoor, maar mijn zoontje heeft nog nooit gepureerd eten op, alles in stukken die hij zelf kan pakken en opeten:D
    Ideaal hoor!

17. zus01

zus01 Niet meer actief

Fijn, dat de puree-eters je aan het het lachen maakt :(

Ieder zijn eigen methode toch? Als het maar werkt voor jou en je kind. Dat is het belangrijkste.

Aan een ieder; luister naar je moeder-gevoel, die lijkt me toch het meest betrouwbare. Potjes (6+, 8+, 100+), zelf koken of pureren of rapley; it's all good. Eet smakelijk!

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Hier kreeg hij altijd al de potjes vooruit... Met 6 maanden die van 8 maanden... Met 8 maanden kreeg hij die van een jaar..

Meestal at hij al gewoon met de pot mee vanaf 6 maand, en dit waren gewoon stukjes hoor. Heb er nooit een papje van gemaakt!

19. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ja hoor kan gewoon :)

Hoop dt t geen lastige eter is...
    Mijn zoontje eet nog steeds niks met stukjes.. Pff
    Dus hier nog aan de 6+ potjes:)

20. mamavanluc

mamavanluc Niet meer actief

Mijn zoontje is ook net 7 maanden. Geef hem ook 6+ potjes. Hij vindt mijn zelfgemaakte prakjes helemaal niks, vandaar;) Fruit geef ik hem trouwens wel vers, want dat is echt niet te eten uit potjes hoor!

Ik denk dat het hem zit in de structuur. 6+ potjes zijn natuurlijk lekker glad en volgens mij zitten er in 8+ potjes meer stukjes. Ga het wel gewoon een keer proberen en kijken hoe hij er op reageert.
    Denk niet dat het zoveel uitmaakt of er wel of niet vlees in zit. In 6+ potjes zit ook vlees, maar meer het punt of je kindje stukjes al lekker vind of gewoon glad gepureert.

Share This Page