Hellup-heb-een-cyclus-langer-dan-30-dagen-club

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Maidin, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Niemand meer? Ik vind het fijn te weten dat ik niet de enige ben met een lange cyclus. inmiddels dag 57, nog geen ei.
    Morgen mag ik naar de dokter voor een verwijzing.

2. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Waarom zo snel naar de Gyn? Ik hoef geen onderzoeken en ook geen hormoonbehandelingen.
    Het is misschien makkelijk praten met een prachtige dochter, maar ook hiervoor had ik deze mening.
    Ik heb het van dichtbij meegemaakt. De hele mmm, onderzoeken, hormoonpillen, hormoonprikken, echo's, uiteindelijk een hele zware zwangerschap en een veel te vroeg geboren kindje. Daarna weer de hele molen, een tweeling, want ja dat krijg je van die behandelingen, en dus een nog veel zwaardere zwangerschap en weer veel te vroeg geboren kindjes.

Ik kan me voorstellen, dat je na jaren proberen en een hele grote wens de stap uiteindelijk wel neemt, maar toch niet na een paar maanden al? Geef je lichaam de kans om op orde te komen en het lekker zelf te regelen. Ik denk altijd dat er wel een goede reden van je lichaam zal zijn als het niet zwanger wil worden.

Ik heb de vorige keer na 8 maanden een doos ovulatietesten gekocht en gewoon iedere dag gaan testen. Ik weet niet of het toeval is, maar die ronde ben ik zwanger geworden van Nova. Ik heb toen pas op dag 26 positief getest wbt de LH en op dag 41 de HCG.

Er is dus hoop en dat heb ik nu ook weer, er komt vast nog wel een kleintje, het liefst zo snel mogelijk, maar als dat niet lukt, dan wachten we wel rustig af.

P.S. dit is geen aanval naar mensen toe, die naar de Gyn gaan, maar ik vraag het me gewoon af.

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik ben ook niet iemand die zomaar naar een gyn wil, begrijp zeker dat het zwaar is! maar vroeger had ik deze cyclussen al, heb daarbij 2 gehandicapte broers en als ik nu weer geen eisprong krijg, maar ik me best zorgen.
    Ik hoef ook niet meteen aan de pillen, maar wil wel graag weten wat er aan de hand is.
    Voordat ik aan de pil zat had ik ook cyclussen van 2/3 maanden. Had gehoopt dat het na het stoppen met de pil beter was, helaas...
    Ovutesten blijven negatief en tempen doe ik al vanaf cyclus 1, temp stijgt ook niet. Ik hou het dus al goed in de gaten.

4. bloemetje30

8 okt 2008
    19
    0
    0
    juf
    Hallo dames,

Wil graag meekletsen in jullie forum-item. Ik heb nl. ook een lange cyclus, tussen de 33 en 50 dagen. Dit komt bij mij doordat ik medicijnen *helaas) moet slikken, die mijn cyclus beïnvloeden. Ik baal wel eens dat ik zo lang moet wachten telkens... Ging het maar veel sneller. Ik ben net aan ronde 7 begonnen, maand 10. had dus al 3 extra rondes kunnen hebben... nu maar hopen dat 7 geluk brengt! Mijn nod is 27 december. Ik zit ook al in de mmm. Dit in verband met die medicijnen en een chronische ziekte die ik heb. ik ben er wel blij mee. ik wordt nu tenminste onder controle gehoudem. geeft toch een veilig gevoel. Ik heb alle onderzoeken al doorlopen. we mogen nu een half jaar zelf proberen an de gyn. Zou het dan niet gelukt zijn, dan gaan we verder... maar we hebben en houden goede hoop....

5. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Nou hier de verwijzing gehad!
    Dokter vond mijn templijst inderdaad érg schommelig, vorige cyclus wel een ei gehad en die cyclus daarvoor toch waarschijnlijk ook.
    Alleen nu dus nog niet aan mijn temp te zien. En het is nu dag 58. Veel te lang dus.
    De verwijzing incl. de templijsten zijn gefact en nu is het wachten op een oproep. Ik verwacht morgen of vrijdag een brief in de bus, hopelijk kan ik dan snel terecht.
    Manlief gaat mee, die vind het ook spannend allemaal.
    De dokter dacht ook dat het PCO kan zijn Maar goed, hij zegt dat het goed te behandelen is en je een ei kan krijgen via pillen/injecties.
    Baal aan de ene kant heel erg dat we nu al in de mallemolen zitten. Maar aan de andere kant, deze cyclussen heb ik al vanaf mijn allereerste menstruatie als puber en is nu dus nog steeds niet goed na het pilgebruik. Dus dat is gewoon niet goed.
    Ben ook best bang. PCO is 'goed' te behandelen, voor hetzelfde geld is er iets anders en valt heel onze droom in duigen.. Vind het dus ook erg eng.
    Maar goed, we wachten af!

6. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Jeetje, 58 dagen(!) en nog geen eind in zicht. Dat is echt heel lang. Kom ik aan met 39. Waar maak ik me dan druk om?
    PCO? Wat is dat, kan iemand mij dat uitleggen?

7. nanny

nanny Fanatiek lid

24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    Nou dragonfly ik vind 39 dagen ook lang hoor. aangezien ik zelf 40 heb. ;)
    Maar we zijn weer aan het aftellen.

grtz Nanny.

8. bloemetje30

8 okt 2008
    19
    0
    0
    juf
    Wij moeten altijd langer wachten dan vrouwen met een 'normale'cyclus.... Ik vind de weg naar de eisprong toe... toch altijd wel lang... ik heb een cyclus van 33-50 dagen. Dragonfly, ik zie dat jij nu ook in ronde 7 zit. Vanaf wanneer bij jij aan de 'klus'? Ikke eind maart.. Ik ben pas weer met mijn nieuwe ronde gestart. Hoop dat ik dit keer een 'korte' heb..

9. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Inmiddels zit ik op dag 60 en nog geen ei. Zit dus al tegen de 80 dagen aan minimaal.

10. Dragonfly

Ik ben nog maar vanaf september aan de klus, heb alleen mijn cyclus voor die tijd al een tijdje bijgehouden. Maar dat was ook voor niks, want na 4 keer een supercyclus te hebben gehad, is het nu helemaal van slag.
    Vanaf de volgende cyclus wil ik gaan tempen om te kijken of ik mijn eisprong kan spotten, want ik weet het niet meer :( (al hoop ik natuurlijk niet dat die komt :p)
    Kreeg van iemand de tip om tarwekiemolie-capsules te gaan slikken om mijn cyclus korter en regelmatiger te maken, schijnt te werken.
    Wordt jij/worden jullie ook niet onzeker van zo'n onregelmatige cyclus? Ik wel namelijk. Het is net of ik mijn eigen lichaam niet meer ken :(

Groetjes Fly

11. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ik word er gek van! Steeds weer buikklachten ook, dan denk je 'daar is het ei!'. maar helaas...
    Zit inmiddels op dag 61...

Oja, brief van de gyn was binnen, a.s. vrijdag mag ik komen!

12. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Spannend Vliegje! En je kunt al best snel terecht, fijn hoor!

Groetjes Sharon

13. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Ja snel he! Vond ik ook ja. Ben benieuwd.

14. Dragonfly

Hoi Vliegje,

Spannend hoor vrijdag. Succes!

Groetjes Fly

15. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Hallo,

Ik wil me ook graag aansluiten. Ben begin september gestopt met de pil en nog niet ongesteld geweest daarna. Wel heb ik de klachten. Ik maak me best wel zorgen omdat mijn zus na het stoppen van de pil nooit meer ongesteld is geweest, drie jaar lang niet ofzo. heeft heel veel onderzoeken enz gehad. Ik ben daarom afgelopen vrijdag naar de huisarts geweest.

16. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Hoi Ikkie124,

Balen voor je zeg! Ik weet hoe het voelt. Na het stoppen met de pil werd ik pas na 88 dagen ongesteld, met dank aan Primolut.
    Wat heeft de huisarts gezegd?

17. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O jee ja, ik zou me ook zorgen maken! Het kan bij jou nog wel van het ontpillen zijn natuurlijk, dus nog niet teveel zorgen maken hoor! Wat zei je dokter?
    Sterkte!

18. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Hi meiden,

Hier nog 1 met lange cyclussen. Ik heb een mola-zwangerschap gehad, gevolgd door chemokuren en 7 maanden verplicht aan de pil (ipv een jaar dus een meevaller). Nu weer groen licht gekregen en zie ik weer erg op tegen de lange cyclussen. Kortst was 23 dagen en de langste 59. Zie mijn onderschrift. Ik zit er aan te denken om te gaan tempen. Dan weet ik in elk geval als m'n ei is geweest dus wanneer ik weer ongi wordt of kan testen natuurlijk!

Tempen meer meiden? Ik heb trouwens wel een behulpzame gyn, die wil als ik lange cyclussen houd er wat aan gaan doen. Maar zelf wil ik niet te snel aan medicijnen enzo gaan, eerst m'n lichaam maar even z'n gang laten gaan, die heeft dit jaar wel genoeg troep binnen gehad.

Ik hoop dat we elkaar hier kunnen steunen, want het is soms best lastig vind ik!

Groetjes,
    Visjes

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    hier ook iemand met lange cyclus, iig de laatste cyclus, was 49 dagen..

liefs

20. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hier nog iemand met een lang cyclus. Ik zit inmiddels op dag 44, dus deze keer duurt het wel erg lang.
    Ik zit nu te twijfelen of ik langs de ha zal gaan. Ik heb gehoord/gelezen dat de ha pas wat gaat doen als je een paar maanden getempt hebt. Wat zijn jullie ervaringen met de HA?

DDOOEEEGG

Deel Deze Pagina