Nou, ik zit weer op het langst aantal dagen wat een cyclus bij mij ooit geduurd heeft. Ben benieuwd. Heb nog niet getest, omdat ik niet weet of mijn cyclus nou al rond is, of dat het gewoon nog weer wat langer gaat duren. En ik zit echt niet op een negatieve test te wachten. Erg frusti allemaal. @Visjes: Ik wil vanaf mijn volgende cyclus gaan tempen. Idd ook om voor mezelf duidelijk te krijgen wanneer ik een ei-sprong heb en wanneer ik kan testen. Dit is ook niks. Zit maar te wachten en te piekeren. Maar je hebt aardig wat meegemaakt lees ik. Misschien een rare vraag hoor, maar wat is een mola-zwangerschap? Groetjes Fly
Hier nog een met zon lange cyclus.. ik ben nu aan de etospillen gegaan, meiden in een ander topic hadden daar goede ervaringen mee! (beetje meer regelmaat en een wat kortere cyclus)
ik lees nu pas de rest van de topic maar dit is dus eigenlijk voor echt hele lange cycly sorry d8 gewoon langer dan 30 dg
31 of 32 is toch ook meer dan 30? En vergeleken bij de rest heb ik ook MAAR 39 dagen hoor. Ik had alleen wel graag wat meer regelmaat gehad... Liever standaard 39 dagen dan dat giswerk van nu
Klopt maar hier zie ik echt hele grote getallen.. en ik ben ook heel regelmatig (elke 30ste) maar omdat de ene maand 30 en de andere maand 31 dagen duurt is dat 1 dagje verschil in mijn cyclus.
Ik ben vorige week dus bij de huisarts geweest. Hij vertelde mij dat het normaal is dat je menstruatie na het stoppen met de pil uitblijft of onregelmatig is. Bij ong de helft van de vrouwen is dit zo en normaliter moet het ong binnen 3 maanden weer goed zijn. Hij vertelde dat het meestal is bij devrouwen die voor het pilgebruik ook een onregelmatige cyclus hadden. Hij nam mij zeker wel serieus en ik krijg een verwijsbrief voor de Gyn als ik 1 januari 2009 nog niet ongesteld ben. Hij kijkt het meestal 3 maanden aan. Wel moet ik dan eerst een test bij hem doen of ik wel of niet zwanger ben want dat kan wel ondanks het uitblijven van de ong. Ik was hierdoor wer gerust gesteld. Was bang dat hij me een aansteller vond ofzo.
Ikkie, goed hoor dat je na 3 maanden al door mag naar een gyn. Doet niet elke huisarts. Nu even afwachten..
Visjes, ik temp al vanaf het begin en ben er heel blij om! Vroeger had ik al zulke lange cyclussen, dus het is bij mij niet van het stoppen met de pil. Ik ben 3 weken geleden bij de HA geweest, toen verwachtte ik mijn ei nog. Nu is het 3 weken verder en nog steeds geen ei (zit op dag 62 geloof ik). Vorige week naar de HA en ik kreeg gelijk een verwijzing, as vrijdag mag ik al naar de gyn. Ben heel blij dat er nu naar gekeken wordt, maar tegelijkertijd ook heel bang. En naar huis gestuurd worden met 'ga eerst maar eens 3 maanden tempen' hoeft ook niet want heb al 3 cyclussen liggen om te laten zien. Vorige keer heb ik wel een ei gehad en dat zag je mooi aan mijn temp. Nu is mijn temp de hele cyclus (en dat is nu precies 9 weken vandaag) al heel schommelend. Ik zit dus straks op 3 maanden... als ik een ei krijg deze week, anders heb ik een langere cyclus. Maar goed, even afwachten wat de gyn zegt vrijdag.
ik zit natuurlijk in een hele andere situatie als jou, maar mijn HA hoefde niet persee temp kaartjes te zien, de Fert. Arts weer wel..
misschien een hele stomme vraag.. maar heb me nog niet echt verdiept in dat tempen.. hoe werkt dat precies? Ik weet dat dit al veel vaker is beschreven maar zie ff door de bomen het bos niet meer met al die antwoorden.. teveel info ha ha. Kan ik zo mijn eisprong bepalen ook al ben ik al maanden niet meer ongesteld?
Is geen stomme vraag hoor Tempen werkt zo: Elke dag op hetzelfde tijdstip, voor het opstaan, (het liefst Rectaal) tempen, wat betekent dat als je uit kan slapen in bijvoorbeeld het weekend je je wekker moet zetten, nouja niets moet , maar zo krijg je het meest betrouwbare resultaat. je temperatuur kan je op www.fertilityfriend.com invoeren en deze site berekend je evt. eisprong. je kan daar ook van alles invullen zoals je menstruatie, resultaten van ovulatie testen, hoe je Baarmoederslijm is, of je medicijnen gebruikt etc. (weet niet of je al Fert.Friend hebt, maar ik leg het maar even uit ) Maar hoe zit dat bij jou? al maanden niet ongesteld? ben je al bij de HA geweest? Liefs
Hey meiden! Hier nog een. Had altijd een cyclus van 28 dagen met 5-7 dagen zwaar ongesteld. En nou sinds iets meer als een half jaar een cyclus van 35 dagen en maar 2-3 dagen ongesteld. Kan er alleen niet van op aan wanneer er een eitje komt. Maar verder wel 4 weken plezier ipv 3 Ik vind het wel rot voor meiden die een cyclus hebben van 42 dagen en langer.
Even een hart onder de riem: hier nog iemand met een lange cyclus. Eerste ronde 50 dagen, tweede ronde eisprong op dag 54 en twee weken daarna een positieve test. Dus ook met een lange cyclus kun je zwanger worden! Sterkte!
Bedankt voor je berichtje Chebu! Ik heb dus toch PCO, wat ik zelf al dacht. Genoeg follikels te zien op de echo, maar er komt er geen 1 tot springen. Heb nu primolut gehad voor het opwekken van een bloeding, daarna moet ik bellen om en afspraak te maken voor de echo op dag 10 van de cylus. Van dag 3 tot en met 7 clomid slikken en dan vanaf dag 10 regelmatig voor een echo weg. Als mijn ei op springen staat aan de klus zodat ze ook kunnen kijken of de zaadjes het goed doen. Krijg dan ook gelijk een uitstrijkje en een week na de vermoedelijke eisprong een bloedtest om te kijken of het ei daadwerkelijk geweest is.| Begin van de malle molen dus. Maar er komt schot in!
Dat is niet zo'n leuk nieuws, Vliegje! Balen voor zeg Maar wel heel fijn dat er meteen actie wordt ondernomen, nu weet je waar je aan toe bent. Die onzekerheid is ook niets. Heel veel sterkte!
Zie dat jij ook primolut hebt gehad, hoe snel kwam toen je ongie? Echt na die dagen pillen slikken of nog tijdens?
Hoi hoi, @Vliegje Idd vervelend dat je het hebt! Maar wel prettig dat er meteen actie op wordt ondernomen, word je in elk geval serieus genomen! Ik ga toch nog niet temperaturen. Mijn mannetje vond dat eigenlijk niet verstandig omdat ik er dan zoveel mee bezig zou zijn. Het leek mij wel prettig om dan te weten wanneer ik m'n ongi kan verwachten, maar ik doe het toch maar niet. Eerst maar es kijken hoeveel ik er daadwerkelijk meebezig ben. We doen het eerst gewoon rustig aan en dan zien we het wel... Wel een vervelend idee die lange cyclussen, maar ik probeer rustig af te wachten! Groetjes, Visjes
Hi Fly, Ik heb ook getempt voor m'n miskraam. Ik deed dat vooral om te kijken of ik wel een eisprong had. Die bleek ik te hebben. Mannetje heeft liever niet dat ik nu alweer ga tempen, want dat ik zwanger kan worden is in elk geval gebleken. En ik probeer er toch een beetje afstand van te doen zodat het allemaal toch een beetje spontaan gaat. Maar we wachten af. Hier kan je lezen wat een mola is: http://www.vrouwenarts.nl/pagina/left/v ... schap/mola beetje lang verhaal om zo te typen. Heel wat meegemaakt inderdaad. Best een raar idee dat je na zo lang weer groen licht krijgt. Moet er nog wel aan wennen. We doen het maar rustig aan! Ben jij al lang aan de klus?
Nee, wij zitten nog maar in ronde drie. Bijna in ronde 4, het enige wat ik nog moet doen is ongesteld worden . Maar ja, dat valt niet mee. Je schijnt je cyclus te kunnen verlengen als je graag zwanger wilt worden. (Deze wijsheid heb ik van de VK hier op de site.) En daar ben ik dus schijnbaar heel goed in. Doe het verder ook rustig aan. We zien wel. Wel knap van je dat je er weer zo in staat. Wen maar gauw aan het idee dat het weer mag. Hopelijk is de volgende zwangerschap over niet al te lange tijd! Groetjes Fly