zoontje 10 mnd wil geen melk meer

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door danielle2911, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi,

mijn zoontje van 10 maanden wil geen fles melk meer drinken. Hij krijgt nu 's morgens een papfles met 210 water + 7 schepjes opvolgmelk + 2 el bambix. Die gaat helemaal op, maar daarna drinkt hij vrij weinig. Ik heb al geprobeerd om zijn 2e fles melk bij zijn broodje te geven, warm of koud, ook al geprobeerd om zijn fles rond 15:00 uur te doen, mij hij wil er niets meer van weten (?!) Hij drinkt wel graag roosvicee en soms ook water, maar aan meer dan 500/600 cc vocht komt hij niet... Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? We gebruiken soms een tuitbeker en ik heb ook een oefenbeker gekocht. Ik geef hem trouwens ook 1x per dag een yoghurt toetje (dan heeft hij toch nog wat zuivel gehad.) Verder eet hij prima. Hij vond melk trouwens altijd lekker en drinken ging altijd zonder problemen Is het misschien een fase die weer over gaat?

alvast bedankt,
    groetjes Danielle

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Vaak is het een fase en kindjes halen ook vocht uit hun groente en fruithapjes. Pap met een lepeltje wil soms wel lukken, of een beetje roosvicee door de melk proberen te geven?

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina