pijn aan staartbeentje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tkonzijntje 3, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    hey,

Ik weet niet hoe het komt maar heb echt een verschrikkelijke druk op mijn staartbeentje, het is niet alleen als ik zit of sta of bij bepaalde bewegingen, het komt gewoon en gaat weer weg zoals het gekomen is uit het niets meerdere keren per dag...
    ik weet dan ook niet goed wat ik moet doen blijven zitten of juist bewegen want als de pijn er is gaat die niet door iets bepaald over...
    en het doet echt niet goed, herkent iemand dit? iemand tips?
    ik hoop het

groetjes

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik herken het gedeeltelijk. Je stuitje hoort bij je bekken. Ik heb heel veel last juist als ik gezeten heb en dan wil opstaan... Vraag het anders even na bij je verloskundige...

3. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja hoor, hier ook!! Ik heb ook last van rugpijn, maar ook als die weg is heb nog steeds last van mn stuitje, maakt niet uit hoe ik lig, zit of sta..

Dus ik lees ff mee

4. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb er in vlagen ook last van. Heb sowieso al een slechte rug en mijn stuitje is sinds dat hij gebroken is geweest altijd gevoelig gebleven. Het gaat nog vaak goed, maar vandaag heb ik er echt last van. Ik heb een flink stuk gewandeld. Nu lig ik en vanavond ga ik bij mijn ouders even lekker in bad. Hopelijk gaat het dan weer snel beter. Anders ga ik eerdaags opzoek naar een bekkentherapeut.

5. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik heb er ook regelmatig last van, maar nog niet zo druk om gemaakt. Goed elke dag een half uur bewegen lijkt mij goed. Dat probeer ik dan ook. En een warm bad is ook heerlijk!

6. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    Ik maak me ook wat zorgen omdat mijn vorige zwangerschap een ramp was met contracties op 21 weken en toen voelde ik ook zo'n druk op mijn staartbeentje, dus maak me een beetje zorgen...

gewoon omdat ik schrik heb dat dit het begin kan zijn van problemen
    of is dit iets losstaand ?????

ik hoop dat het iets is met mijn bekken maar ja ...

7. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heeft zover ik weet gewoon mert je bekken te maken ;). Heb hierover mijn nichtje die er helemaal in thuis is gebeld. Zij gaf aan dat het altijd mogelijk is om naar een bekkentherapeut te gaan. Geen bekkenbodem ;). Let wel op dat ze echt de opleiding hebben gevolgd en niet alleen een cursus. Zij kunnen aangeven waar de pijn vandaan komt en zij kunnen je tips geven.

8. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Klinkt idd als de bekken. Heb sinds week week 17 last van bekkeninstabiliteit en ischias, ben naar een fysio gegaan met verstand van bekkenbehandeling (idd, goed opletten dat het iemand is met verstand van de bekken!) en laat het wekelijks behandelen.

9. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Hey!

Toevallig heb ik het laatst aan mijn vk voorgelegd, omdat ik er ook veel last van heb. Zij vroeg me, of mijn vorige bevalling zwaar geweest was. Er zit namelijk een gewrichtje in het stuitje dat kan kneuzen. Wanneer je opnieuw zwanger bent, kan je stuitje gevoelig zijn, doordat er druk op komt te staan..Volgens haar niets aan te doen..en uiteraard gaat het vanzelf ook weer over..

Groetjes!

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Als je er veel last van hebt zou ik er zeker niet te lang mee rond blijven lope en op zoek gaan naar een bekkentherapeut. Heb er zelf vanaf ongeveer de 17e week van mijn zwangerschap last van. Dacht ook dat het er bij hoorde dankzij de vk. Na mijn zware bevalling waarbij mijn dochter me haar schouder vast bleef zitten achter het schaam een er nog meer kast van gekregen en zo ook ban mijn schaambeen. Nu is min. Dochter 14 maanden en heb ik er nog onwijs veel last van. Ben sinds een aantal maanden onder behandeling van een bekkentherapeut en het gaat nu beetje bij beetje beter. Wel is het een pijn die nooit meer helemaal over gaat en waar ik dus mee zal moeten leren leven aldus de bekkentherapeut. Gelukkig heb ik er een prachtige dochter voor terug gekregen. Sterkte met de klachten en blijf er niet te lang mee doorlopen!

11. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het trekt momenteel steeds weer weg. Wanneer het langer aanhoudt dan ga ik er zeker werk van maken.

Deel Deze Pagina