Hoi, ik ben nu 5 weken zwanger + 1 dag. Ik ben hier net 2 dagen achter. Op 6 oktober is er een 12 km hindernis race waar ik me voor heb opgegeven. Mag ik hier nu nog aan meedoen? Ik ben dan 7 weken + 1 dag. Advies graag!
Ik ben geen expert hoor, maar als je in goede conditie bent om 12km te lopen lijkt het mij niet echt een probleem. Ik ben zelf toen ik erachter kwam dat ik zwanger was wel gestopt met kickboksen, vond ik toch teveel risico, maar ik sport nog steeds minimaal 2x per week minimaal een uur. Als ik jou was zou ik gewoon kijken of je je tegen die tijd goed en fit genoeg voelt. Oh ja wat houden die hindernissen precies in, soort hordes of denk ik dan heel verkeerd?
Hey, je kan het bekijken op Mud Masters Obstacle Run - Mudmasters, 6 oktober 2012 Haarlemmermeer, The Netherlands het varieert van modder kruipen tot over hooibalen heen springen tot over een indianen brug heen (tussen twee touwen door). In totaal 20 hindernissen verdeeld over 12km. Net ook de strongmanrun gedaan, 18km met hindernissen, ik was toen ook zwanger maar wist ik het nog niet en toen nog maar 3 weken en 2 dagen.
Je kan zoveel sporten tijdebs je zwangerschaap hoeveel je het deed ervoor. Niet meer. Dat kan he volhouden tot 20 weken daarna moet je het afbouwen maar kan blijven sporten. Vanaf week 20 geen rechte spieren oeveningen doen! Ik zelf spel wedstrijd tennis vaker conditie en wedstrijden. Doe ik steeds maar in week 7-11 zit ik altijd tegen de avond met misselijkheid en banden pijn en opgezvollen buik dus heb verder vaker niet zoveel zin in maar met overleg met mijn treners mag dat gewoon zolang jezelf fit voelt
Ik denk dat je vanzelf wel voelt of het gaat. Deze zwangerschap wilde ik de eerste 12 weken gewoon doorgaan met mijn sport (aikido). We zijn redelijk lief voor elkaar . Ik had bedacht om gewoon als beginneling te vallen in plaats van 'vrije val', dan kom je ook niet zo hard neer. En zolang de baarmoeder nog achter het schaambot zit, zit je babytje echt heel goed beschermd. Maar helaas heb ik maar één keer kunnen trainen. Ik denk at de warmte ook een rol speelde hoor, maar door het steeds vallen en weer opstaan werd ik snel duizelig waardoor ik tussendoor even ben gestopt en aan de kant heb gezeten. Ook na een paar koprollen zag ik sterretjes. Kort daarna werd ik zo misselijk, dat ik alleen al van het woord 'koprol' bijna moest overgeven. Dus het pakte voor mij helaas anders uit! Maar dat geeft je lijf echt wel vanzelf aan! De verloskundige raadde wel aan om, ook bij een prille zwangerschap, erg op te passen met vallen.
goed naar je lichaam luisteren wat voor jou prettig voelt zou ik zeggen! je kleine wondertje heeft die 18km ook overleeft blijkbaar en is bij 7 weken nog niet veel groter en net zo goed beschermd. misschien dat je het onbewust toch iets voorzichtiger zal doen en niet te hard valt bijvoorbeeld. bij mijn eerste zwangerschap (en ik nog niet wist zwanger te zijn) was ik op wintersport - voor het eerst en zonder talent - dus toen heb ik de baan meer op zijn kop gezien dan op de latten . dat die kleine die weken heeft overleefd snap ik ook niet (wel later een mk geworden, maar dat had daar niets mee te maken!)
Tot week 20 kan je ook normaal wintersporten hoor. Baby zwemt in barmoeder vrij hij heeft genoeg ruimte en goed beschermd dus je kan ook vallen en niks aan de hand minst je valt niet op iets scherps of puntig.
Vraagje ik ben nog niet zwanger, maar ik doe aan voetbal. Nu raad je het al is het slim Mocht ik zwanger worden om door te gaan tot 3maand zwangerschap? Ik ben altijd de %^$ krijg veel trappen en tja een bal in de buik is dan ook niet lekker.