Wie heeft er een parkervloer en wat is je ervaring hiermee? Hoe is het onderhoud, heb je snel slijtage? Ik ben erg aan het twijfelen tussen parketvloer of tegels.....hout vindt ik persoonlijk veel mooier uitzien. Ook lees ik dat er lamelparket bestaat? Iemand een idee of dat wel wat is? Alvast bedankt voor je antwoord!
Wijzelf hebben een strizo-vloer, wil nooit meer wat anders. Mijn schoonmoeder heeft een lamelparket, off-white, heel mooi en ruimtelijk, maar persoonlijk niks voor ons. Zij heeft 2 honden en die hoor je de hele dag trippelen, glijden uit, want is best een gladde vloer.. J. glijdt er ook uit als ie een schoen aanheeft met glad profiel. Maar hij is wel weer makkelijk bij te houden, bijhouden met de swiffer en eens in de week goed stofzuigen (met parketborstel) en dweilen.
Wij hebben een echte houten vloer...brede getrommelde vloerdelen en daarna behandeld met echte knoesten erin...was een dure vloer maar hij ligt nu 2 jaar en hij wordt steeds mooier...zijn er beide nog allebei super tevreden mee met onze keuze... Ik heb er weining onderhoud aan vind ik zelf, doe iedere dag stofzuigen (maar dat komt omdat we 2 katjes hebben) en dweilen doe ik max 1x in de 14 dagen...tenzij er iets overheen is gevallen natuurlijk. Verder gebruik ik 1x in de maand een speciale vloerolie waar hout van houd en dweil dat over de vloer heen....beschadigingen vind ik juist te gek op een houten vloer...dan gaat de vloer meer leven zoals dat heet Dus alle butsen en krassen zijn welkom bij ons op de vloer...moet wel heel eerlijk zeggen dat we zelden maar met schoenen binnen lopen die gaan altijd uit in de gang... Succes met uitzoeken dat blijft toch een persoonlijke smaak... Liefs
@Akoya strizo vloer ga ik eens opzoeken! @Bob idd is erg persoonlijk...maar hoor vaker dat je om de 2 jaar moet olieën? Dat het onderhoud duur is van parket?
solly geen reacties gelezen Wij hebben een parket vloer van solid floors {de smokey mountains} Het is een prachtige geleefde vloer. Hij word hier echt {mis}ge-bruikt. Vloer vergt best wel wat onderhoud. Dweilen lukt mij helaas zelf niet vanwege lichamelijke klachten en omdat de vloer zuigt als een kreng. Laminaat ofzo is veel makkelijke te dweilen. Wij hadden in ons vorig huis tegels, natuursteen zwart. Was heel makkelijk in onderhoud, geen uitkijken naar maar zonder vloerverwarming te koud en te donker. Als je van landelijk houd zou ik ook voor parket gaan.... blijft het mooiste vind ik of een mooie kasteelvloer {ketsjing}
wbt oliën tis maar net wat je wil en mooi vind. Wij dweilen geregeld met iets van natuurzeep spul??? in het water en de vloer is vorige jaar opnieuw flink in de olie gezet. Hij ligt er nu 3 jaar in.
ik heb ff gezocht: Solidfloor parket vloeren | Solidfloor - Forever yours dit is onze vloer, helaas niet goedkoop. We willen hem ook nog in de serre/uitbouw/tuinkamer-ding
ja mooi anniek! Maar als je m moet olieën moet je dan eerst schuren? Of hoeft dat schuren niet meer? En hoe doe je dat met je meubels in huis dan? Want het onderhoud van zo`n vloer is wel minder vindt ik. Als je tegels pakt met vloerverwarming dan....heb je er nooit meer omkijken naar he...
wij hebben een bruynzeel echte houten parket vloer, visgraatmotief. Zou het zelf nooit kiezen, je mag hem niet dweilen en nu sinds mn dochter er is zitten er heel veel natte kringetjes op. Dit zou je er met azijn uit kunne halen maar dat werkt niet. Je moet hem af en toe in de was zetten maar dat is nu al lang geleden.. Zón klus! Hij is wel heel mooi, warm. In de was heb je geen loopplekken alleen als hij gelakt is. Daarom hebben we dat nog steeds niet gedaan (ook duur). Voor het onderhoud zou het wel makkelijker zijn. En o ja hij is spiegelglad, kun je nagaan as hij net in de was staat...
Wij hebben een houten Jatoba vloer. Hij ligt er nu zo'n 8 jaar en is na de verbouwing van vorig jaar behoorlijk kaal geworden. We laten hem nu binnenkort schuren en in de wax zetten. Ik vind het een prachtige vloer hoor, maar niet onderhoudsvrij en deukjes etc zijn heel erg zichtbaar. Succes met het maken van je keuze!
poeh is zo moeilijk die keuze he! Nu ben ik weer aan het kijken naar lamelparket....ook interessant! Kun je ook zelf leggen en dat scheelt aanzienelijk in de kosten zeg! En hij is al behandeld.... Maar ik vindt de keuze moeilijk...morgen maar eens bij verschillende zaken langsgaan voor advies...
mijn ouders hebben parket. is ernstig toe aan een schuur en lak of olie beurt, maar de vloer verder is nog goed. netjes, geen gaten ofzo, ligt prima. en ja echt nodig geschuurt, maar na 35 jaar intensief gebruik in een huis met kinderen en huisdieren mag dat denk ik ook wel. ik denk dat als dat gebeurt is er weer een pracht vloertje ligt.
schuren doe je niet als je gaat oliën, zeker niet met die vloer. Hoe bekraster e.d. hoe mooier. Schuren doe je meestal alleen met gladde strakke vloeren. Mijn ouders hebben zo'n gladde strakke parket maar dat vind ik dus echt 3x niks. Das geen mooi hout meer. Maar goed ik houd dus van dat ruige hout, met noesten en barsten enzo Mocht de vloer echt niet meer mooizijn kan deze wel geschuurd worden. Dus als je gaat oliën eerst ff goed schrobben en drogen en dan oliën. En met meubels, tja ligt eraan wat je wil. 1x per {ruim} 2 jaar volledig schrobben en oliën gaan alle meubels ff aan de kant, verder kun je ze ook plank voor plank met de hand olieën. Zoontje lief had bijvoorbeeld zich een keer hardnekkig uitgeleeft met balpen, die planken heb ik ff flink gepoetst en alleen die planken in de olie gezet en klaar is klara, de vloer heeft zoveel kleuren dat dat echt niet opvalt
wij hebben trouwens ook dat lamelparket geloof ik. als je de link volgt dan zie je het. Helaas was onze smaakt toen ook de duurste van de zaak en heb zojuist zitten google omdat wij hem ook in de uitbouw nog willen en hij kost zo rond de 70 euro excl ondervloer p m2 {slik}
mmmm ik vindt het onderhoud van zo`n vloer toch wel tegenvallen... We zijn bij een zaak geweest waar ze dit verkopen en het is mooi...maar dat olieën jeetje.... Ik heb zelf chronische rugpijn en eczeem...zie je mij dit al doen iedere paar maanden... pffff... nu ben ik aan het rondkijken voor een grindvloer?
Nog een vraagje dames.... Wj willen als we voor en parketvloer gaan deze ook in de keuken hebben.......hebben jullie hier ervaring ee ivm vlekken enz... @Annike hoe bevalt het lamelparket? Dat zou minder werken dan hout ivm temperatuurverschillen enz?