hond eet muis

Discussie in 'De lounge' gestart door Trees, 3 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Onze pup van tien weken heeft net in één hap een dode muis naar binnen geslokt :confused:. Onze katten hebben de muis waarschijnlijk mee naar huis genomen en fijn als cadeautje voor de baasjes laten liggen. Dat doen ze namelijk vaker :(.
    Nu vraag ik me alleen af of het kwaad kan voor zo jong hondje? Ze kauwde niet eens, het was hap slik weg. Kan zo klein maagje dat allemaal wel verteren?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Daar zou ik me geen zorgen over maken. En misschien dat ie 'm er straks toch weer uit gooit.
    En hij zit nog in z'n schema van ontwormen enzo? Want dat zou ik wel even in de gaten houden.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ze heeft gisteren nog een ontwormingspilletje gehad. Het gekke beest eet alles op wat op haar pad ligt :(

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik verwacht niet dat het veel kwaad kan. Braken zou kunnen.

Leuk hé, jonge hondjes :)

Zo is onze hond afgelopen weekend 2x door dezelfde dode een heengerold. Was ze net in bad geweest...grrr

5. Trees

Trees Niet meer actief

Het is echt geweldig. Ze staat in mijn album :D Het is zo schatje en lekker eigenwijs en nieuwsgierig. Wel heel veel werk, maar wel leuk werk.

uhh even een vraagje? Wat is een dode?

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben blij dat het niet al teveel kwaad kan. Ik merk helemaal niks aan haar nu. Ook niet ziek ofzo. Denk dat het wel goed zit gelukkig! Ik ben misschien te overbezorgd :oops:

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Een dode eend bedoelde ik :)

Wat een scheetje is het zeg, nog met van de heerlijk veel te grote poten voor zn lijfje.

Ga je ook op cursus straks?

8. Trees

Trees Niet meer actief

getver een dode eend! Gelukkig heeft hij/ ze de eend niet opgegeten :sick:

Vanavond heeft Sumo haar eerste les van de puppycursus. Ik ben benieuwd. Ze wordt zeker het slimste en mooiste hondje van de cursus :rolleyes: hihi

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zie dat je in het noorden woont, waar ga je op cursus?

Puppycursus is leuk! Zeker als alle hondjes lekker even met elkaar mogen spelen. En je ziet ze dan allemaal heel erg veranderen in de loop van de weken, ook qua gedrag naar elkaar toe enzo

10. Trees

Trees Niet meer actief

Hondenschool Akili in groningen-stad. We wonen er praktisch naast en ze hebben een goede reputatie.

Wat voor soort hond hebben jullie en hoe oud?

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij hebben een prachtig mixje.
    De vader is een bordercollie/whippet en de moeder is herder/boomer.

Layka heeft het meeste weg van een whippet, ze bijna helemaal zwart met hier en daar wat wit. Ze iets groter en minder dun dan een whippet, eigenlijk wel zo mooi :)

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb de foto's gezien, wat een mooitje *smelt*

Sumo is een old english bulldog. Minder ver doorgefokt dan de engelse bulldog en een spitsere snoet.

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Leuk zeg!

Wij willen eigenlijk nog wel heel graag een doberman erbij. Maar eerst groter wonen en een kindje van onszelf. Dan nog uitzoeken waar de goede fokkers zijn, en duurt het waarschijnlijk nog een jaar ofzo.

14. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
  15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij hebben 1x in de week een vleesdag voor de hond. Dan krijgt ze pens (schijnt de boel te reinigen), wel pens uit de vriezer. En ze doet het er erg goed op, en ze vind het super lekker.

16. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Het word pas een probleem als de muis gif gegeten zou hebben of 1 of ander raar virus bij zich draagt, maar dat zou je dan nu wel al gemerkt moeten hebben.
    Laten we het erop houden dat je pup nu veel eiwitjes binnen heeft :)

17. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb het allemaal doorgelezen, maar vind het wel een hoop gedoe als ik dat zo lees (hoe kom je in hemelsnaam aan een dode haas of konijn met vacht en al?). Ik vind het idee van Wup één keer per week een vleesdag wel erg goed. Sowieso krijgt onze hond alleen maar brokken waar vlees geschikt voor mensenconsumptie in zit verwerkt. Niet de brokken van de supermarkt of dierenwinkel.
    Een muis is in ieder geval goed!

18. Trees

Trees Niet meer actief

Het gaat helemaal goed met haar, behalve dat ze de meeste dominante en aandachttrekkerige hond van de puppycursus was gisterenavond :( Dat zal vast niet eenmalig zijn en door een muisje komen ben ik bang...

19. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Maar je hoeft ook niet aan hele kadavers te komen. (mag wel)
    Je kunt ook alleen bot (niet koken!), spiervlees en orgaanvlees geven in verhouding.
    De hoeveelheid (percentages)kun je vinden op de site.
    Mijn honden krijgen dit dus ook, de vacht glanst als een gek en hun staart is zo mooi vol (met brok is die staart maar mieterig).
    Ik denk dat jouw brok dus aardig wat geld kost, dan zou dit zelfs nog wel goedkoper zijn.
    En ze vinden het heerlijk!

En pens is natuurlijk super voer, het liefst gewoon heel geven. Zo houden ze ook hele mooie witte tanden.
    Maar anders is de diepvries versie ook oké (en het kost geen drol).
    Je kunt het ze gerust 2x per week geven hoor!

20. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Oh ja, dat moet ik nog even kwijt....
    Ze poepen ook veel minder (want er zit weinig in dat ze niet nodig hebben) en het stinkt gewoon niet. Toch een fijne bijkomstigheid :)

Deel Deze Pagina