Kredietcrisis

Discussie in 'De lounge' gestart door Astrid0482, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ik word zo moe van die hele kredietcrisis he! Je kan de tv niet aanzetten of ze slaan je ermee om de oren! :evil:
    Ik krijg bijna het idee dat die hele kredietcrisis 'opgezet' is, heel toevallig dat ze vóór de crisis al bezig waren over de pensioensleeftijd op te schroeven naar 67, en wat presenteren onze geweldige regeringsleiders vandaag tata: werken tot je 67e! Idiote vliegtax wordt weer afgeschaft. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor de hypotheekrente wordt afgeschaft, dat staat ons ook nog te wachten, let maar op! :evil:

Doordat de mensen gek worden gemaakt met de kredietcrisis (want kom op wat merken we er nu echt van?) durven de mensen ook geen grote uitgaven te doen, gevolg dat winkels e.d. dit merken aan hun omzetten.

Terwijl de 'top' maar graait en graait kan de 'gewone mens' dit weer zien op te lossen.

Ik snap niet dat er miljarden naar een bank kunnen gaan 'zo maar', maar voor zorgverlening, onderwijs of criminaliteit is geen geld :(:

Sorry moest er ff uit! :evil:

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Helemaal mee eens!

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

precies wat wij vandaag tegen elkaar zeiden toen dit op het nieuws was.

alles wordt er gewoon doorgedrukt, hoezo democratie?

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja hoor helemaal mee eens, er wordt met geld gesmeten om de banken uit de financiele shit te trekken

5. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Waaaaaat hebben wij een kredietcrisis? :confused: :confused: :confused:

Helemaal niets van gemerkt, er is ook helemaal geen media aandacht aangeschonken en in de kranten heb ik helemaal niets gelezen hierover.

Niemand verteld mij ook ooit wat, wordt er zo flauw van. Mijn ouders hebben niets gezegd, mijn collega's niet in de kroeg niet waar de dronken mannen aan de bar hangen, of gewoon mensen ergens.

Nee hoor, grapje. :D

Ik begin het nu ook wel te irriteren, het is mooi genoeg geweest. Als we een crisis willen, dan krijgen we een crisis is het motto van Den Haag geloof ik. Ze bleven het net zo lang roepen tot we het geloofden en het kregen.

Zo, moest er even bij mij uit. :)

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou je hebt helemaal gelijk hoor! Het is gewoon allemaal opgeklopt. Als iedereen zijn bek had gehouden was er niet eens een crisis volgens mij!

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Helemaal mee eens. De overheid is hard bezig om het land in de shit te trekken. Ze maken iedereen gek met hun ideeen, met als resultaat dat iedereen de hand op de knip houd met als resultaat dat er mensen op straat komen te staan. Juist dan krijg je dus een crisis.

8. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Yep ook helemaal mee eens

9. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ze zijn gek geworden daar in Den Haag.
    Als ik tot mijn 67 moet blijven werken in de zorg zoals het nu gaat, kan ik alvast wel een kamertje bespreken daar. Want dan kan ik daar gelijk blijven wonen als ik met pensioen mag tegen die tijd.

Wel makkelijk ja om alles maar op de kredietcrisis te kunnen steken.

10. missyb

missyb Niet meer actief

Nou idd ik word er ook helemaal gek van :rolleyes:

Maar helaas zijn er wel mensen die hierdoor hun baan verliezen dus helemaal niks merken is ook niet waar voor iedereen.

Allemaal de schuld van de banken.

Maar idd dit helpt de economie niet door overal te lopen verkondigen kriediet dit krediet dat.

11. missyb

missyb Niet meer actief

Van de zorgtoeslag moeten ze ook afblijven vind ik
    en ook al die andere toeslagen zo helpen ze iedereen de vernieling in idd.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Hmm, meningen zijn verdeeld! Wij merken het zeer zeker, althans op gebied van werk. Er is geen werk te krijgen zonder een HBO of hoger opleiding! Gevolg tot inderdaad op je geld letten! Maar goed, ondertussen smijt de hogere van NL wel met geld.
    Laat ze maar eens zorgen dat mensen een normale uitkering kunnen krijgen ipv het ergens anders in gaan te investeren, wat eigenlijk onnodig is!

13. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Ik zag me al niet tot mijn 65 in de zorg werken vandaar dat ik voor mezelf ben begonnen.

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dit dus,word er soms niet goed van als het er weer over gaat op tv!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.075
    3.863
    113
    Het wordt zo opgeblazen, natuurlijk is er wel wat aan de hand, maar ze blijven er zo de nadruk op leggen dat het alleen maar erger wordt. Ik kan het woord kredietcrisis haast niet meer horen, ik zap gewoon weg.

16. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    De media maakt alles altijd erger dan het werkelijk is. Het geld moet gewoon blijven rollen, dan kan het opgelost worden. Mensen zijn nu banger om geld uit te geven, maar dat is juist fout. Geld moet rollen. ;)

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou sorry hoor, maar dit vind ik wel een naief berichtje... Zal ik het maar met een korreltje zout nemen?

Dit zullen al die mensen die werkloos op de bank zitten leuk vinden, allemaal verzonnen. Grapje!
    Niet dus he... Het duurt niet voor niks 8 weken voor je je eerste ww uitkering binnen hebt. Zit je dan, werkloos zonder geld.
    Hoezoe crisis...

18. missyb

missyb Niet meer actief

Ja pcies Guppie als je je baan nog hebt merk je er weinig van idd!

Maar als je werkloos bent is het ander koek! kan het weten mijn vriend heeft bijna 4 maanden thuis gezeten door de crisis en nu weer aan het werk gelukkig, en na de proefperiode mag hij hopelijk verder.
    Maar ik kan je vertellen dat is niet leuk.

Maar een uitkering duurt geen 8 weken hoor ;)

Maar desondanks word ik er wel gek van dat het steeds op tv is

19. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ik heb het niet over mensen die niets te besteden hebben. Dat heb ik ook niet gezegd, maar als je het wel kan missen moet je niet te bang zijn nom het uit te geven. Of iedereen het doet moeten ze zelf weten natuurlijk. En het is iid k*t als je zolang op ww moet wachten

20. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    nou dat van werkloos is ook wel een beetje vaag en onzin!

ik werk in de stad ( den bosch) als ik van mijn auto naar mijn werk loop kom ik al 6 winkels tegen waar ze personeel zoeken. dus valt dan nog mee! dat is maar een stukje ben ik nog niet eens de hele stad door! er is genoeg werk maar je moet het wel willen en niet gaan zitten van; het is niks voor my , ik hou daar niet van blablabla. Je moet blij zijn dat je wat kan krijgen!

en ja idd geld moet rollen anders was het wel vierkant geweest ;)

Deel Deze Pagina