Inmiddels weten we dat we een jongetje verwachten, maar de naam.......... Jeetje! We willen graag een naam die ook in het buitenland uitgesproken kan worden, en die niet op een -IE klank eindigt.... Iemand suggesties?
Hou je meer van langere of van kortere namen? Aiden Luke Connor Julian Flynn/ Finn Vince(nt) Brett Liam Noah Owen Lucas Tristan
Ik weet niet in welke stijl je de naam zoekt, maar hierbij wat suggesties: Oliver Aiden Daniel Alexander Lucas Benjamin Casper Quinten
ik vind Arthur een leuke naam dat overal wel goed wordt uitgesproken, een vriendin van me is tweetalig opgevoed (NL-Fr) maar ze hebben ook een hele internationale vriendengroep (Eng, Duits,...) en ze zochten toen ook een naam dat goed uitspreekbaar was in zowat alle talen
Jan Piet Klaas Wim Zolang je je zoon niet Gijsbrecht Guichelheil noemt lukt het de gemiddelde Engelstalige wel met de uitspraak hoor.
Het ligt ook een beetje aan welk buitenland je bedoeld. Sommige namen zijn bijv. in het Engels goed te doen, maar worden in het Frans weer iets anders uitgesproken. Maar misschien it hier iets bij : Beau Tim Thom - Tom Steffen - Stef Alex - Lex Luca Nino Bart Sten Jerome Willem - William Storm Oscar Victor Boris Marcus - Marc Yorrick Seth Lars Quint - Quinn Christian - Chris Christopher - Chris Silvester Julius Lenn Ezra Romeo Lennart Ingmar Florian Ben Scott Mart Glenn Vincent : maar in Frankrijk verandert de uitspraak nogal Roman Rowan - Rowin
Inderdaad, welk buitenland gaat het om? Ik bedoel maar, Fieke kan mooi in Engeland en Frankrijk, maar levert in Duitsland rare blikken op, terwijl Joke in Duitsland OK is maar in Engeland weer raar is, en in Frankrijk moet je weer niet aankomen met Ane...
Het gaat niet zo zeer om het buitenland, maar dat meerdere landen het uit kunnen spreken. Dat je geen uitleg verschuldigd bent omdat je "Dick" heet... Of Klaas... Dat valt toch haast niet in het Engels uit te spreken? De naam van mijn oudste staat hier ook al wel in een aantal lijstjes. Namen zoals Rowan , Noah, Beau, Julian en Nathan vind ik heel erg mooi.....
De naam van mijn zoon (zie banner) werkt in alle talen goed. Misschien dat aziaten moeite hebben met de 'R', maar voor de rest kan ik geen struikelpunten bedenken.
Ik heb nog eens verder gezocht : Rodin Ashwin Carsten Sim Odin Rohan Casper Wendell Cedric Bjorn Silvan Ferris Raemon Otis Bing Hessel Floyd Dorian Sem Kyran Nelson Mika Damian Roald Nolan Rick
Sam! Of: Aron / Aaron Daniel David Fabian Felix Finn Jasper, Jesper Jonas, Jonah Jonathan Jorik / Jorick / Yorick Justin Kai Levi Lucas / Lukas Marnix Max, Maxim Micha Noel, Joel Oscar Owen Quin, Quint, Quinten Samuel Sem Thomas Tim Timo Tobias Tom / Thom Victor