eerst fietsje jongen 12 inch: met "herenstang" of lage instap

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cizmo, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hallo dames,

Ons zoontje wordt bijna 3 en wij willen hem een eerste fietsje geven. De maat weten wij al (12"), nu nog het model.

Bijna alle jongensfietsen hebben een herenstang (ik weet niet hoe zo'n stang heet). Ik vind naast de modellen van Puky (redelijk duur en saai) maar 2 andere fietsjes voor jongens met een lage instap.

Nu is ons zoontje niet goed met zijn grove motoriek. Hij kan pas net springen en is slecht met klimmen en heeft zelfs nog moeite met stoeprandjes. Hierdoor lijkt het mij best lastig voor hem om op een fiets met een herenstang te moeten klimmen. Maar omdat bijna alle jongensfietsjes zo'n hoge herenstang hebben i.p.v. een lage instap vraag ik me af of ik problemen voorzie die er niet zijn.

Hoe zijn jullie ervaringen met een eerste fietsje en het opstappen met zo'n stang?
    Hoe stapt jullie zoontje op: aan de voorkant of zwaaien ze hun been al achterlangs zoals volwassen mannen doen?
    Wat zouden jullie doen?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon herft voor zijn derde verjaardag ook een fiets gehad. Hij is vrij klein. Toen mt. 86/92. En hij heeft gewoon met een stang zeg maar. Hij stapt aan de voorkant op. Mijn zoon is ook langzaam met zijn grove motoriek. Maar de laatste 5 mnd onwijs vooruit gegaan opeens.

3. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Dat klinkt dan wel weer hoopvol hoor!

Deel Deze Pagina