Nee, ik heb me denk ik een beetje laten overrompelen en het voor lief genomen, ga morgen toch eens rondbellen!
Ik woon ook in brabant en heb mijn kraamzorg via zorgmed geregeld... Ik kreeg 2 weken geleden te horen, dat ze mij de uren ook niet lukken garanderen... Maar waarschijnlijk komt er een kraamhulp voor de zorg voor moeder en kind, en dan op een andere tijd op de dag komt er iemand voor de licht huishoudelijke dingen die anders de kraamhulp zou doen... En als de bevallingstijd gunstig is krijg ik 7 dagen ip van 8 dagen, maar dan wel meer op 1 dag... Ik was er nogal van overdonderd moet ik eerlijk zeggen... Maar ze zeiden wel, zekerheid over uren en dergelijke kunnen we pas geven als je bevallen bent... Ik wacht het dus maar af, maar ga wel vechten voor mij uren door een kraamverzorgster gegeven, de borstvoeding wilde bij de eerste niet lukken, en deze keer wil ik het graag met hun hulp weer proberen... En iemand die alleen voor het huishouden komt kan me daar niet in steunen... Groetjes Catheleine
ow, daar had ik dus echt geen idee van! Fijn om te weten dit soort dingen! bedankt lientje, en idd VGZ, gezin en zeker pakket...
Ja ik heb ook Gezin en zeker. Ik heb dat op de site gevonden. Zie hier http://www.vgz.nl/default.asp?pagina_id=742
Ook als je een gedeelte van deze uren niet ontvangen hebt kun je een vergoeding krijgen. Je krijgt 20,- per gemist uur. Het formulier kun je terugvinden op de site.
hey, ik heb gisteren nog gebeld met kraamzorg. maar er is geen speld tussen te krijgen hoor. mischien dat ik iets meer krijg omdat ik het in mijn bekken heb,maar dan is het nog afwachten. mooi klote geregeld hier in dit k@@# land. je betaald iedere maand een godsvermogen aan premie . sorry dat moest er even uit,de hormonen denk ik.
Hoi hoi, Ik was 12 weken zwanger en ben gaan bellen voor kraamzorg (ben begin aug uitgerekend) De eerste twee bureaus namen zelfs niemand meer aan, het derde kon me alleen 24 uur aanbieden en de laatste zei dat ze wel volledig konden aanbieden maar na een paar weekjes toch ook een brief dat ze niet meer dan 24 uur kunnen geven. Tja en wat moet je dan, ik heb me er maar bij neergelegd denk en hoop dat als ze zien dat het echt niet gaat, ze je toch niet aan je lot overlaten of wel? Het is mijn eerste kindje en vind het allemaal zo spannend maar wil toch proberen me niet te druk te maken. Maar stom vind ik het wel eerlijk gezegd. Liefs Bojenna
Ik heb wel 6 dagen zorg gehad na de geboorte van mijn dochter, ik had ook last van mijn heupen en heb dit ook aangegeven en gewoon de uren gekregen maar ik ben dan wel bevallen in Januari
Hoi hoi Ik wilde even reageren. Ik ben kraamverzorgende en ik snap dat jullie behoorlijk pist zijn over deze gang van zaken. Ik wil alleen maar zeggen dat de kraamverzorgenden er niks aan kunnen doen. Wij willen met liefde en plezier de uren aan jullie geven die er geindiceerd zijn, maar omdat er ook kraamverzorgenden op vakantie gaan zijn er dus gewoon minder kraamverzorgenden beschikbaar. Daar kunnen wij ook niks aan doen. Wij hebben net als iedereen recht om ook vakantie te hebben. Maar ik snap heel goed jullie reactie. En wat je er aan kan doen zou ik zo 1, 2, 3 niet weten. Misschien met je vk er over hebben.
hallo, nee ik snap heel goed dat jullie er ook niks aan kunnen doen. jullie willen ook op vakantie en terecht. ik vind dat de schuld echt bij die bureaus ligt en natuurlijk bij de zorgverzekeraars en de overheid. groetjes
Ik krijg geloof ik ook maar 24 uur, vanwege de vakantiedrukte. Ik ben ook in augustus uitgeteld, dus ik snap het op zich ook wel. Toen ik belde naar de kraamzorg (Natus) en naar de verzekering (CZ) om alles te regelen, hebben ze dit wel meteen gezegd. Maar ik vind het eigenlijk allemaal niet zo erg, ik denk dat ik wel genoeg heb aan die 24 uur. Mijn vriend heeft sowieso 3 weken vakantie na de geboorte en mijn moeder en schoonmoeder nemen ook allebei een paar weken vrij om te komen helpen. Denk niet dat er heel veel aan te doen is, want het zal bij alle kraambureau's wel zo'n beetje hetzelfde zijn.
Ik heb straks een kraamhulp die zelfstandig werkt. Zij heeft ook bij Jarissa gekraamd. Met haar heb ik afgesproken dat ze in augustus komt kramen. Het bureau zit er alleen tussen voor de administratie. Zo ben ik verzekerd van de uren hulp die ik zelf wil want ze neemt verder in augustus geen andere klanten aan. Maar op zich is 24 uur ook niet erg hoor. Ik zou er zelf wel genoeg aan hebben voor mezelf en de kleine. Enige wat je dan tekort komt is huishoudelijke hulp. Die kun je evt. ook door een ander laten verzorgen (familie ofzo). Reden dat ik toch voor 44 uur heb gekozen is dat mijn vriend zijn verplichte vakantie al heeft gehad en dus aan het werk is. De kraamhulp kan dan wat meer tijd aan Jarissa besteden zodat ik mij op brusje en mn eigen rust kan richten.
Hoi, Ik werk bij een zorgverzekeraar (kan er ook niets aan doen ) en wij hebben dit ook van de kraambureau's doorgekregen. Er is in die maanden gewoonweg niet meer hulp te krijgen, de zorgverzekeraars kunnen daar weinig aan doen. Alles wordt zo goed mogelijk verdeeld. Als je medisch gezien meer hulp nodig hebt, zul je die trouwens wel krijgen. Ik kreeg dit namelijk voor mijn bevalling ook te horen. Uiteindelijk was er toen ook een tekort maar omdat mijn kraamhulp pertinent bij 1 gezin wilde werken en niet van de 1 naar de ander wilde heb ik al mijn uren gekregen. Dus misschien is dat nog een idee om zoiets te vragen? Succes! Groetjes Rosa
ik heb 50 uur kraamzorg. Die ik zelf in mag delen. Wel raar dat ze dat zomaar halveren, dat mag niet eens volgens mij, Als jij 48 uur wil dan hoor je die te krijgen, hun porbleem hoe ze het regelen, hun hebben te weinig personeel. Als ik te weinig geld heb halveer ik zelf de prijzen in de Albert Heijn toch ook niet
Hahaha, zou wel voordelig zijn natuurlijk, maar wat er niet is is er gewoon niet. Ze kunnen geen kraamverzorgenden uit een hoge hoed toveren!
Dat mag zeker wel, wettelijk gezien heb je namelijk recht op minimaal 24 uur kraamzorg. Die zul je dus zeker weten kunnen krijgen. Als jij bevalt en je kraamzorgbureau heeft bijvoorbeeld door ziekte/ontslag/vakantie te weinig mogelijkheden om je die 50 uur te kunnen geven, dan zul je ze ook niet krijgen!
Ik vind dit ook wel erg makkelijk gezegd. In de gezondheidszorg is het vaak in de vakantieperiode (zomer) moeilijk om voldoende personeel in te zetten. daarom zie je ook vaak in ziekenhuizen beddensluiting. In dit geval is het de kraamzorg, maar het komt op hetzelfde neer. Puur overmacht! Kwebbel
Raar hoor, laten ze bijna iedereen tegelijk met vakantie of zo? Tuurlijk hebben de kraamverzorgenden recht op vakantie, maar bij elke bedrijf is het toch moeilijker vakantie te krijgen wanneer iedereen vakantie wil? Bij ons op het bedrijf zijn er ook mensen die pech hebben en later of eerder vakantie moeten nemen omdat er anders teveel mensen tegelijk weg zijn, of zie ik het verkeerd?
Ik wilde inderdaad ook de beddensluiting noemen in ziekenhuizen, maar dat had Kwebbeltje ook al gedaan. Vaak wordt er ook minder geopereerd, waardoor er sowieso minder mensen in het ziekenhuis liggen. Probleem is dat dat met kraamzorg minder makkelijk is, je kunt tenslotte als kraamzorgbureau niet regelen wanneer mensen gaan bevallen. Daarbij werken kraamverzorgsters ook nog eens heel onregelmatig, wat het plannen absoluut niet gemakkelijker maakt. Het is tenslotte geen kantoorbaan. Sowieso is er al een tekort aan kraamverzorgsters en in de zomerperiode mogen mensen nou eenmaal op vakantie gaan. Even de beroepsgroep bekijkend, denk ik dat veel kraamverzorgsters afhankelijk zijn van de schoolvakanties. Beetje lullig als je niet op vakantie kan gaan omdat je geen vakantie mag opnemen tegelijk met je kinderen! Ik ben nog niet bevallen, kan 49 uur kraamzorg krijgen plus 20 uur aanvullend omdat ik bij IZZ verzekerd ben. Heel fijn, maar ik ben eind juni uitgerekend. Bij de intake voorzag ze geen problemen, maar mochten het onverhoopt minder uren worden, so be it. Ik kan me daar niet echt druk om maken. Ik vind het fijn dat het er is, die 24 uur kan dan voornamelijk aan moeder/kind zorg besteed worden. Want borstvoeding, daar hebben we zelf geen ervaring mee. Maar als er een keer minder gestofzuigd wordt, of ik daar even iemand voor in moet schakelen, dan doen we dat toch gewoon.