We hebben een meisjes naam die we al heeeeel lang leuk vinden, die past bij de achternaam en waar we beide helemaal achter staan. En toen eenmaal zwanger ging ik twijfelen. Dus op zoek naar een andere naam. Jongens naam was sowieso lastig, maar daar zijn we nu ook redelijk uit. Alleen door een switch op mijn werk (met kinderen) zijn er nu 4 kinderen met die jongensnaam. Twijfel alom. De namen moeten voor ons voldoen aan een aantal zaken: 2 lettergrepen of meer ivm een 1 lettergreep achternaam, beginnend met de R. De naam moet lekker lopen en niet zoals Joep, die heel leuk is, maar niet fijn uit te spreken als daar een achternaam met de R achteraan komt. Geen namen die enorm rijmen op stomme dingen. Feline vinden we leuk, maar Feline urine, heroïne vinden we niet zo geslaagd. Net als Boris clitoris. En we willen ook wel namen die Engels uitspreekbaar zijn. En dan vind ik een naam als Oscar erg leuk, maar Olitteken vind ik dan minder als je begrijpt wat ik bedoel. We willen geen namen die heel veel voorkomen, mag best apart zijn, maar wel echt een naam ivp een bij elkaar geraapt hoopje letters Bij een meisjes naam vind ik het mooi eindigend op een klinker, maar wellicht hebben jullie andere ideeën voor inspiratie?
Ik vind wat je zegt wel vergezocht, had ik totaal niet aan gedacht zeker Boris Clitoris, serieus haha? Ik doe een poging: Fender Silvan Jacob Quinten Xander Nino Caylen Luka Benjamin Noely Pauline Eva Marise Tirza Carice Nova Julin
Ja sorry, werkend met kinderen die 'doordenken' over ALLES doet mij hierover denken. We hebben hier thuis een Fender gitaar! Grappig. Er zitten wat leuke namen tussen, maar voor beide geen uitspringer tot nu toe. Sommige namen vind ik ook mooi op papier, maar als ik het uit ga spreken klinkt het niet. Dank voor je hulp!
Hahah nou je weet in elk geval wat je wel en niet wilt Kan voor anderen vergezocht klinken, maar je hebt nu wel heel duidelijk wat jij van een naam verwacht en wat je er belangrijk aan vindt. Kan ik alleen maar toejuichen. Dat litteken zien ik Oscar kan ik ook hoor, dus don't feel weird (Maar Feline urine rijmt niet hoor ) Of wij daar goede namen bij kunnen verzinnen is dan weer een tweede haha. Hier wat ideetjes in elk geval, ik heb wat geprobeerd. Je wilt denk ik ook niet dat de naam begint met of eindigt op een R vanwege de achternaam? Of maakt dat niet uit? (Sander R- loopt bijvoorbeeld ook niet super, oh en Oscar R- dus ook niet) De namen hieronder staan allemaal niet in de top-200 van vorig jaar en zijn toen 82 keer of minder gegeven. Jongen Alec Anthony / Anthonie Armin Aron Axel Bastian Bodhi Bruno Christopher Dorian Elliot Ezra Faber Ferre Filip / Philip Ilias (, Elias < #195 84x gegeven) Isaac Ivan, Iwan Ivo Jari Jefta Jilles Joah Jonah, Jonas Jonathan Jordy / Jordi Jorrit Julan Juliën Lennard / Lennart Lennon Logan Marcus Marijn Marius Marnix Martin Mathijs Matthias Menno Merijn, Merlijn Midas Nicolas Nino Noël Nolan Olaf Otto Sebas, Sebastian Silas Silvan, Silvijn Steven Sverre Teije / Thije Timon Timothy Tobin Toby Tristan Viggo William Youri Meisje (allemaal eindigend op een klinker) Abby Alina, Aline Amelie, Amelia Annika Ariana, Ariane Aurora, Aurore Ava Dana Denise Donna Eefje Eliana, Eliane, Elianne Elina Elle Eloïse Elsa Emilie, Emelie Emilia Emmy Eveline Fabienne / Fabiënne Fiona Florine Frederike Ilvy Inge Isolde Iva Izzy Jana Jessie Jinthe Joanna Jula Juliëtte Kaya / Kaja / Kaia Larissa Laurie Lea Leanne, Lianne Lenne Liene Lindy Liselotte Lotta Louisa Lucy / Lucie Lune Maja / Maia Marly / Marley Mathilde Mina Mirre Nadine Nena Niene Nika, Nila Ninthe Nore Nynke Philine Philou Rana Reva, Riva Robine Romée Ronja Sanna Selena Suzanne Tirza Valérie Vanessa Velia / Felia / Phelia Vieve / Vive Wende Ziva
Heel veel leuke namen Maansneeuw! Ik vind Logan Tobin Dana Rana Reva Erg mooi, maar mijn vriend niet En de namen die hij dan weer mooi vind heb ik niks mee. Sommige namen vallen af omdat ze al bezet zijn door bekenden of teveel lijken op. Maar een heel mooi lijstje! Dank je wel!
Leuk, Tobin Rana en Dana vind ik ook erg tof. Jammer dat je vriend die niet mooi vindt... Nog even goed samen kijken!
Wat is de meisjesnaam die jullie mooi vinden maar nu over twijfelen? En waarom twijfel je? Heb ik beetje idee wat voor soort naam je leuk vind.
Jaaa!! We krijgen een meisje!! De naam die we hebben willen we echt voor onszelf houden zonder dat daar nog andere twijfels van buitenaf komen. Waar de twijfel vandaan komt weten we eigenlijk niet. Het is een naam lijkend op Felise (op welke schrijfwijze dan ook) of Marissa. Reva vindt mijn vriend nu ook wel leuk, maar gaat niet met onze achternaam helaas. Dus iets wat daar op lijkt is erg welkom. Linette vinden we ook leuk, maar we kennen een Linette van vroeger, dus is een beetje een gek gevoel. Niet dat we haar nog zien of zo, maar mensen in onze omgeving kennen haar ook. Het heeft dus allemaal niet de wauw factor. Ik vind heel veel namen leuk, zoals Sari, Lena, Lani, Dana, maar mijn vriend vindt niks helaas. Bovenstaand vinden we dus allebei wel leuk, maar is het net niet. Ik vind een stoere meisjesnaam nog steeds wel erg leuk en dus niet te gemaakt qua schrijfwijze. En dan is een betekenis ook nog eens van waarde.
Weet niet of je nog steeds wilt dat ze beginnen met een r, maar hierbij haha Meisjesnamen: Robiene Romee Robijn Rina
Dank je, maar nee, ze moeten juist niet beginnen met een R, aangezien haar achternaam gaat beginnen met de R lijkt het niet zo mooi.
Olivia Delphine Aline Sabine Suzette Arissa Alyssa Oleana Maura Ilvy Je voorbeelden liggen best ver uit elkaar, daarom een mengelmoesje..