@muizz: wat vervelend ik wil je sterkte wensen en ik hoop dat het snel weer raak mag zijn voor jou.... even voor de goede orde: wat daatje stelt is niet waar. HCG moet, na de innesteling van een bevruchte eicel om de dag verdubbelen en dat doet het tot ongeveer 16 weken. het stopt zeker niet op de 12e dag met stijgen! en als dat het wel doet dan is er iets niet goed. ik denk dat de folder iets anders beschreef. dit is de tabel: gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/ML gerekend vanaf bevruchting Niet zwanger < 5 - 21 dagen 0 - 5 7 dagen 28 dagen 3 - 426 14 dagen 35 dagen 18 - 7.340 21 dagen 42 dagen 1.080 - 56.500 28 dagen 49 - 56 dagen 7.650 - 229.000 35 - 42 dagen 57 - 78 dagen 25.700 - 288.000 43 - 56 dagen 79 - 100 dagen 13.300 - 253.000 57 - 78 dagen 2de trimester 4.060 - 65.400 17 - 24 weken 3de trimester 3.640 - 117.000 25 weken - bevalling Na bevalling < 5 - veel succes allemaal!
Die folder beschreef helemaal niks anders weet toch zeker wel wat ik lees en zoals ik al zij is het een folder van de gynaecoloog en dan zal wel kloppen wat er in staat denk je nou echt dat ik hier wat neer zet wat ik niet zeker weet? Maar goed denk wat je denken wil hoor Liefs
hi daatje, ho ho niet boos worden zeg geloof best dat jij dat hebt gelezen en het citeert, maar dan is de folder niet juist. en zeker dat je dat dus goedbedoeld doorgeeft. misschien was het een taalfout dat er niet 12e week maar 12e dag staat? maar ik ga hier geen welles-nietes beginnen over iets dat net zo duidelijk is als 1+1=2. overal op ZP maar ook op google kan je lezen (zie tabel) dat HCG om de dag verdubbelt tot minimaal de 12e week. bv: Het zwangerschapshormoon HCG wordt gemaakt door cellen die ontstaan na de bevruchting. Als de ei - en zaadcel versmelten, gaan deze zich steeds weer delen in cellen. Als deze cellen zich delen gaan die tevens een eigen functie krijgen. Een van die functies is het maken van een hormoon, het HCG, dat er voor moet zorgen dat de zwangerschap in stand blijft. Het is het HCG dat bepaald wordt bij een zwangerschaptest. Dit hormoon kan vanaf ongeveer 8 dagen na de bevruchting al aangetoond worden, daarna stijgt het enorm en rond de 10e - 12e week heeft het zijn top. Daarna daalt het weer iets en heeft het bij 16 weken een bepaald niveau tot aan het einde van de zwangerschap. het is belangrijk om te weten dat het HCG dus moet doorstijgen, het hele 1e trimester! als het op dag 12 stopt dan betekent dat gegarandeerd dat het mis is. ik word nu om de 6 dagen geprikt en zit allang 12 dagen na NOD. mijn HCG ging van 1 naar 95 naar 1745, en zal morgen ook minimaal weer ver3dubbeld zijn, over de 10.000. zo niet, dan zou het niet goed gaan met beebje.. veel meisjes hier hebben op een gegeven moment, zo in de 10e week, een HCG dat in de 100.000en loopt. ik denk dat het goed is dat mensen kennis met elkaar delen, en dat mensen elkaar ook goedbedoeld mogen corrigeren met de juiste feiten zo helpen we elkaar allemaal smak.
Okay daar heb je wel gelijk in ik heb ook geen zin een welles nietes spelletje ik heb veel liever dat we gewoon ervaringen met elkaar delen en elkaar kunnen helpen inplaats van ruzie maken Bedankt voor de uitleg van jou kant En ik hoop dat we het nog heel gezellig krijgen Liefs
Mijn test was beter rond de 9 weken dan de test die ik deed rond de 12 weken. Ik wilde namelijk een hele dikke streep, dus vandaar ook op 12 weken getest, maar die streep ,was toch minder dik als die een paar weken ervoor! Ach, ieder lichaam is anders.