Overslaghemdje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marielle82, 21 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ik vroeg me af, waar een overslaghemdje voor dient...
    Misschien een rare vraag.Maar ik weet het echt niet.
    Dit doe je over een rompertje? Of ipv?
    Kan dit bij zowel een jongen als een meisje?

Bedankt Marielle

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik dacht dat dat gewoon een bovenkledingstuk was. Als een truitje of shirtje, maar dan makkelijker aan te trekken.
    En kan gewoon voor meisje en jongen lijkt me.

3. Nicci

Nicci Lid

18 jun 2006
    62
    0
    0
    Adviseur CWI
    Den Helder
    Het is inderdaad gewoon een shirtje over het rompertje heen. Het is makkelijker aan te doen bij een kleine omdat je het helemaal open kunt vouwen. Dit kan zowel voor een meisje als een jongetje. De hema heeft vaak hele leuke en lekker zachte kleertjes voor in het begin. www.hema.nl
    Daar staan er ook een aantal op.

Groetjes Nicole

4. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Dank je, ik had het vanmorgen ook inderdaad bij de Hema gezien en gekocht met bijpassend broekje en slofjes. Maar toen achteraf kwamen de vragen..
    Toen dacht ik ook, is dit niet meer voor een meisje als voor een jongen...

Maar nu weet ik het dus. Dank je!
    Marielle

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik ha dze ook al in huis voordat ik wist of het een jongen of een meisje zou worden. Ik vind het juist lieve kleertjes die voor allebei kunnen. Als het een jongetje wordt ga je hem de eerste tijd toch geen spijkerbroek aandoen met overhemd, maar iets dat lekker zacht is en makkelijk.

6. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    ja, het is heel lief...schattig.Daarom kon ik ze ook niet laten leggen.
    Maar ik bedoelde meer op het strikje, is dat niet meisjesachtig, waar je hem vastmaakt.

Of ben ik nu een tut? :(

7. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Zolang het geen roze strikje is vind ik het goed kunnen hoor.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,

Bij prenatal en v&d heb je ze ook met drukkertjes, bijvoorbeeld van nijntje of het draakje. Ik heb een jochie en heb ze ook veel gebruikt. Waren echt mijn favoriete kledingstukken :) Je hoeft ze namelijk niet over het hoofd te doen, dat vond ik echt veel te eng in het begin.

Groetjes Rosa

9. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Daar kan ik me nou niets bij voorstellen, ik heb daar echt helemaal geen problemen mee gehad. Heb dan ook geen overslagtruitjes of rompertjes gebruikt, veel te ingewikkeld.
    De meeste overslagtruitjes vind ik trouwens wel meisjesachtig.

10. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Dat zie je maar weer smaken verschillen. Heb je geen rompertjes gebruikt? Dacht dat dit standaard was...

groetjes

11. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Ja natuurlijk wel gewone rompertjes, maar geen overslagrompertjes ;)

12. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    oh, kdacht al. Hihi :D

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond die met touwtjes ook meisjesachtig inderdaad.. ook al waren ze dan grijskleurig bijvoorbeeld. Drukkertjes vind ik dan leuker voor jongens, ook al is het dus voor allebei; die touwtjes...

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind ze fijn in gebruik, maar mijn man vind het ondingen! Ik geloof dat hier op het forum de meningen ook nogal verschillen ;)

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Heb heel veel overslag rompertjes en truitjes gebruikt, vooral omdat dat bijna het enige is wat er te krijgen is voor premature kindjes...
    Wel handig idd omdat het niet over het hoofdje hoeft.
    Maar ik ben juist heel blij dat nu Thomas eindelijk in maat 50 past dat ie stoere 'grote jongens'-rompers en truitjes aankan die gewoon over t hoofd gaan (en niet alleen maar met beertjes en nijntjes enzo; ook lief, maar na 8 weken was ik er wel op uit gekeken)!

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Zo'n overslaghemdje is toch makkelijk in het begin? Lijkt me vooral in het begin zo breekbaar en met die navelclip zeg maar.. (althans... dit is wat mijne moetie zegt)

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij vinden gewone truitjes en rompertjes net zo handig. En mijn vriend vind het ingewikkeld, snapte niet wat nou waarheen gevouwen moest worden dus die gaf het na 3x proberen al op :) . Ik vind het met de touwtjes niet perse meisjes achtig maar ligt denk ik meer aan de afwerking en de print van het pakje.

Mmmmm, breekbaar, nee valt best mee hoor :D . Hier zitten alle armen en beentjes er nog aan, en ook de hoofdjes :) . Maar kan me best voorstellen dat sommige het eng vinden zo over het hoofdje. En de navel klip vonden wij ook niet eng en die waren er met een dikke week weer vanaf.

Ik zou zeggen, leg er een paar ik de kast en probeer het uit vinden jullie het niks dan laat je ze lekker in de kast liggen en anders gebruik je ze tot de kleine eruit gegroeid is! ;)

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hihi...das wel handig om te weten... Wilde al zo'n bhzak kopen (voor in de wasmachine) zodat al die onderdelen van het kindje bij elkaar bleven ;)

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :) :) nee, dat is niet nodig hoor. :) :)
    Maar je moet gewoon echt zelf even kijken of je het fijn vind of niet.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.430
    36.309
    113
    Mij leken ze ook erg handig de overslagrompertjes en had er dan ook veel gekocht. Vond ze alleen uiteindelijk niet zo handig omdat ze gestrikt moesten worden. Met drukknoopjes vond ik wel ideaal, idd hoefde er niks over het hoofdje dan. Maar daar wen je ook zo snel aan..

Deel Deze Pagina