vanochtend ontdekt dat er een muis in de kelder is.Ik heb gelijk gemeente gebeld voor ongediertebestrijding maar kost 250 euro.Voor 1 muis vind ik best duur grapje nu heb ik Zelf rattegif gekocht maar ben zo bang dat ik hem in de woonkamer tegenkom ofzo dat ik nog een idee heb gekregen.Zal ik aan de buuf vragen of ze even langs kan komen met haar kat?? katten jagen op muizen toch? of is dat een stom idee? wie heeft een ander idee??
gewoon een muizeval neerzetten. de kat van de buurvrouw opsluiten in je kelder, moet je niet doen lijkt me, straks is die kat in paniek, is ook zielig. succes met je muis
wie zegt dat ik de kat ga opsluiten dan??? ik laat de kat gewoon het hele huis rondlopen meer niet hoor, ik heb vroeger zelf een kat gehad ben echt geen dierenbeul hoor
Een klem met hagelslag! Die beesten houden van chocola.. Hier eens perongeluk een muis gevangen in een emmer behangplaksel/papier mache.. Er lag een ronde kwast overheen. en 's ochtends lag er opeens een muis in het plaksel, en de kwast ernaast.. Gif is best rotspul. Houdt het in ieder geval uit de buurt van je kleintje.
muizenval met pindakaas, of anders zo'n doosje met gif weg zetten. En ik wil je niet bang maken, maar waar er 1 zit, zitten er vaak meer. Dus als je die ene hebt gevangen, gewoon nog even door gaan met de val weg te zetten, of gif doosjes neer te leggen.
( ohw en mocht je toevallig in de buurt van belgie wonen, daar even gifdoosjes halen. Is vele malen aggressiever dan NL gif )
Geen dierenbeul maar wel een muis willen doden ? Die vat ik niet helemaal ... Je hebt ook diervriendelijke muizenvallen.. kan je hem gewoon in vangen en buiten zetten ergens ver weg. Dit kan je ook nog doen : Ultrasone muizenval: Door de frequentie van 12 tot 24 kHz die voor de mens niet waarneembaar is worden de muizen uit huis geweerd. Plaats het apparaat in het stopcontact. Bron: Alternatieve, milieuvriendelijke middelen tegen muizen en ratten
Alle mensen en dieren kunnen ziektes verspreiden Snap dat je hem weg wilt hebben natuurlijk hoor!! Maar dat hij dan meteen dood moet kan ik niet begrijpen. Maar goed, zelf weten wat je ermee doet, hopelijk heb je iets aan de site die ik je gaf ! Succes.
Een plankje hout maken met muizenlijm erop als een val niet zou werken. De muis blijft hier opgeplakt zitten Gifblokjes werken niet zo effectief. Hebben hier hele blokken van dat spul gehad in de schuur en na een dag opgevreten maar muizen leefde nog gewoon
ik hoor dat ultrasone gedoe en krijg er lichtjes koppijn van, de muizen bleven komen je hebt er ook voor marters, die blijven er wel voor weg maar dat "geluid" is nog 100x erger, krijg ik echt koppijn van en na een minuut denk ik dat ik klaar ben voor een gekkegesticht, krijg er ook een herl raar gevoel van brrr mn vriend hoort beiden niet vergif leggen is het beste en blijven leggen totdat ze er niet van eten, als je het buiten neerlegt moet je het wel wat verstoppen zodat de vogeltjes er niet van gaan eten hier komen de muizen altijd tussen het plafond van de slaapkamer en de vloer van de zolder, het duurt vaak wel even neerdat ze het vergif of de val gevonden hebben, elk jaar hebben we ze, is een oud huis
Nou ik heb in de kelder en op zolder ook voor de zekerheid gifbakjes weggezet. Maar vreemd genoeg zijn er helemaal geen muizenkeutels of viezigheid ergens , nu ben ik er niet helemaal zeker van of het een muis is geweest, Maar wat kan het dan zijn toch? er is van de appels gegeten en van de nootjes en zonnebloempitten in de kelder en tamme kastanjes . En plastic zakken waren aan geknaagd etc. Ik heb alles moeten weggooien . Ik ben benieuwd of er v/d gifbakjes zijn gegeten ik ga morgen checken anders ga ik van die muizenvallen kopen