Hellup! Nu weet ik 't echt niet meer...

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Roosje75, Oct 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hallo!

Zaterdag 29 september heb ik mijn 2e iui behandeling gehad.
    Ondanks dat de kwaliteit van het sperma eigenlijk niet goed genoeg was, wilde de arts de behandeling toch doen, voor de laatste keer.
    Daarna zijn we doorverwezen naar het Catharina ziekenhuis in Eindhoven.

Zaterdag 14 oktober mocht ik testen, maar 's middags had ik een beetje donkerbruine afscheiding, wat tegen de avond meer werd. Sorry, 't klinkt een beetje vies, maar ik weet het echt niet meer. :oops:
    Dit heeft tot maandagavond geduurd en het was meer donkerbruin tot zwart slijm, geen helder bloed. Er zat wel een beetje bloed bij, maar niet zoals normaal. Ook zat er een zwarte slijmprop bij. Normaal duurt mijn ongi zeker 4 tot 5 dagen, dit duurde 2,5 dag.

Gisteren hebben we het intake gesprek gehad bij de arts in Eindhoven.
    Ik vertelde over mijn vreemde ongi en toen opperde zij dat het ook een zwangerschap kon zijn?! Ik heb dinsdag getest en dit was negatief, dus ik ga niet uit van een zwangerschap..
    Ik vond het erg bot dat ze dit zo zei, zeker omdat we al zolang bezig zijn!
    Ik vroeg het aan haar omdat ik me zorgen maak, omdat ik bang ben dat er iets mis is. Maar ze zei dat het geen kwaad kon en dat dit inderdaad wel eens voorkwam bij een zwangerschap. En dat het misschien nog te vroeg was om te testen...

Nu weet ik het dus ECHT niet meer..
    Heeft iemand van jullie zoiets al eens meegemaakt?

xx Roosje

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Roosje,
    nee, nog niet vaker meegemaakt. Mijn collega (net bevallen van een gezonde dochter) heeft wel (via normale weg) iets vergelijkbaars gehad, zij was ook 1,5 ongesteld (anders dan anders) en bleek toch zwanger te zijn.
    Maar ja, ik weet het niet. Balen hoor, die onzekerheid!
    Veel succes hoor meid! ;)

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Het kan inderdaad bij een zwangerschap zo zijn, maar hoeft niet. Wel gek dat ze dat zo zegt en verder niet op onderzoek uitgaat. Hebben ze ook geen inwendige echo gemaakt?

Anders morgen nog even een testje doen, aangezien hcg om de zoveel dagen stijgt. Dan zou je nu misschien iets kunnen zien. Heel veel succes/sterkte!

4. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Het viel me echt koud op mijn dak dat ze het zo botweg zei! Ik had een andere reactie verwacht en eigenlijk ook wel een onderzoek.
    Maar niks, ik moest maar afwachten. Net of ze vond dat ze haar tijd aan het verspillen was omdat ik misschien toch zwanger zou kunnen zijn.
    Waar ik zelf trouwens niet van uit ga, omdat het sperma van mindere kwaliteit was.

Misschien dat ik dan morgen toch maar een test doe. Zou wel heel ironisch zijn, normaal zou ik nu al 6 testen versleten hebben en nu heb ik er niet eens eentje in huis..

xx Roosje

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Maar ik neem toch aan, dat je deze maand ook weer een traject ingaat. Of vind er nu geen iui plaats? Wel vreemd inderdaad. Het kan wel zijn dat het bruinverlies toch een ongesteldheid geweest is. Ik heb het ook wel eens gehad en niets aan de hand. Maar ik hoop dat het bij jou iets positiefs betekent. Uiteindelijk is er maar 1 zaadje nodig. Dus het kan altijd.

(Hoe slecht was het zaad? Heb je aantallen?)

6. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi Prinses,

We zitten nu in de molen voor ivf/ icsi omdat iui geen zin heeft, vandaar dat we nu naar Eindhoven gaan. We waren voor de iui in Roermond onder behandeling, maar daar doen ze geen ivf/ icsi.
    Na opwerking waren er 1.000.000 cellen over met 5% beweeglijkheid.

Mijn menstruatie begint meestal ook met een beetje bruinverlies, vandaar dat ik dacht dat in ongesteld werd. Maar het zette niet door in rood bloed, het bleef donkerbruin, tegen het zwarte aan. En er zat bijna geen bloed bij, het was meer slijm. :oops: :oops:

En ja, je hebt gelijk. Er is maar 1 zaadje nodig! Maar ik durf er niet op te hopen!

xx Roosje

7. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

Jun 17, 2007
    603
    0
    0
    Hi Roosje, ik zou het ziekenhuis om een bloedtest vragen.
    Een gewone zwangerschapstest geeft pas positief aan als je hcg waarde hoger dan 50 is, een bloedtest geeft de precieze waarde aan en is betrouwbaarder.
    Succes meid, ik hoop echt dat het raak is!

Groeten Gerlinde

8. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Je kunt inderdaad ook voor de bloedtest gaan. Anders even naar je huisarts bellen en je verhaal voorleggen. Het is ook zo jammer om in onzekerheid te zitten. Heb je verder geen symptomen?

9. hai roosje! lang niet gesproken joh! wat fijn om weer wat van je te lezen, ookal is het een beetje een rot bericht!
    ik kan me echt goed voorstellen dat je het niet leuk vind dat die gyn dat zo zegt. je hecht toch waarde aan haar mening, en als zij je een beetje zit aan te moedigen (en ook met de gedachte dat ze dat doet omdat ze misschien wel vind dat je haar tijd verdoet als je ect zwanger bent).. nee..
    natuurlijk hoop ik het beste voor je, dat je voor de valreep voor icsi toch nog zwanger word.
    sla je je er een beetje doorheen?
    dikke knuffel
    je penvriendinnetje

10. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi Rachel!

Hoe is 't met je? We hebben elkaar idd lang niet gesproken, het is ook veel te druk geweest! :oops:

@ Prinses & Gerlinde 1
    Ik denk dat ik nog even afwacht, misschien morgen een test doe of volgende week. Ik durf er toch niet op te hopen
    Tja of ik symptomen heb, weet ik eigenlijk niet goed. Ik weet alleen dat ik bekaf ben, echt moe moe moe..
    Ik slaap goed, maar wordt vroeg wakker en heb het 's nachts bloedheet.
    Heb het gevoel dat mijn borsten wat gezwollen zijn, maar ben wel een beetje bang dat ik mezelf voor de gek houd!
    Prinses, wat had jij dan voor symptomen?

Meiden, bedankt voor jullie reacties en veel succes voor Rachel en Gerlinde!

xx
    Roosje

11. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Daarom kan je ook beter niet te lang wachten met testen. Want ook al wil je geen hoop hebben, je hebt het toch.

Mijn symptomen waren dat ik gewoon het idee had dat ik ongi ging worden en dat mijn borsten inderdaad anders aanvoelden. Verder had ik in het begin helemaal nergens last van.

12. bengel

bengel Niet meer actief

hoi roosje

ik heb nu dus hetzelfde..nou ja bijna, geen IUI ofzo, maar ik ben nu 2,5 dag ongi, maar niet echt ongi, alleen bloedverlies bij afvegen. Echo's gehad, maar als ik zwanger zou zijn, dan is het nog niet zichtbaar, wel kunnen ze dikte bmslijmvlies bepalen, en daarvan enigszins wat afleiden...
    ik heb zojuist bloed laten prikken, en krijg morgen uitslag omdat de urine test neg was.
    t maakt je gek he....
    succes komt uiteindleijkallemaal goed, *(zegt men)

13. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi Bengel,

Hoe lang ben jij overtijd dan? Of kun je niet spreken over 'overtijd' omdat je misschien toch ongi bent? Pfff.. verwarrend allemaal.. :(
    Het maakt je idd gek!
    Ben benieuwd naar jouw uitslag morgen; hopelijk ben je hartstikke zwanger. ;)

Prinses, je hebt gelijk ook. Ik ga zo maar even een test kopen.
    En maar duimen nu.. ;)

xx
    Roosje

14. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Wel wachten tot morgenochtend hoor. Dan zou je de meeste hcg in je urine hebben.

15. bengel

bengel Niet meer actief

ik ben vandaag 1 dag overtijd..
    het kan een pseudo menstruatie of innesteling zijn..
    ik ga maar uit van niet, kan het alleen maar meevallen
    succes morgen!
    bengel

16. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    En....?

17. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi Prinses,

Sorry voor de late reactie, maar ik was mijn wachtwoord vergeten.. :oops: :oops:
    Vanuit mijn computer thuis kan ik dit ook niet opvragen dus ik moest tot vandaag wachten!

Maar goed, test was dus negatief. Heb hem zaterdagmorgen gedaan en het werd even een kruisje en daarna trok het weg (cb-test), dus niks.
    Jammer..

Ben wel een beetje lastig nu. Als die arts in Eindhoven nu niets gezegd had over een mogelijke zwangerschap, dan was ik er nu niet mee bezig geweest.. En nu kan ik het niet meer uit mijn hoofd zetten..
    Afwachten maar tot mijn volgende ongi komt..

xx Roosje

18. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Maar het werd eerst wel een kruisje? Pff, niet echt overtuigend no. Ik zou toch een bloedtest aanvragen.

19. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Erg he, die onzekerheid.
    Ik heb nog maar een test gekocht en doe die nog eens over een paar dagen. Mijn vriendin testte pas 14 dagen overtijd positief, dus wie weet..
    Superfrustrerend...

20. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Sterkte met de onzekerheid! Vreselijk.

Share This Page