Meegroeibed of gelijk een groot bed?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by germar, Jul 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Hoi hoi
    Mijn dochter is bijna 2 en in de loop van deze maanden willen we haar een nieuw bedje kopen. Ik wil in iedergeval geen peuterbed, hoe leuk t ook is, maar dan kun je over een paar jaartjes nog een keer. Is t nodig om een meegroeibed te kopen (die vindt je helaas niet overal) of kan een groot bed ook wel wanneer ze 2 zijn? Wat doen jullie of hebben jullie gedaan?
    Vind t wel moeilijk om tot een keuze te komen, vandaar deze vraag :) Alvast bedankt voor jullie antwoord.
    Groetjes

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Als je geen peuterbed wil, zou ik een groot bed kopen. Zo'n meegroei bed heeft vaak van die matrasdelen, toch? lijkt me niet zo comfortabel! Koop dan een groot bed met eventueel een rekje (ikea) zodat je kind er niet uit kan rollen. Met knuffels kan je het bed nog iets "kleiner" maken. ik heb zelf voor zn tweede verjaardag onze zoon een peuterbedje gegeven. kon er 1 scoren op marktplaats voor 50 euro. voor dat geld wilde ik er wel aan! Ik was toen al zwanger dus het idee dat het bedje nog wel een jaar of 6 mee kan voor 2 kindjes trok me over de streep. Ik vond het in het begin nog altijd een heeeeel groot ed voor een heeeeeeel klein jochie, dat zal met een eenpersoons bed al helemaal zo zijn... maar hij vindt het vanaf het begin af aan een daverend succes!!

3. germar

germar Bekend lid

Nov 30, 2008
    587
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Denk ook dat ik beter geen meegroeibed kan kopen, zal toch minder praktisch zijn en minder comfortabel, wat je zegt.. en dat is ook niet de bedoeling :) Wel een leuk idee om t bed te "verkleinen" met grote knuffels.. Mijn dochter is gek op knuffels ;) Is zo'n rekje van de ikea universeel? Weet nog niet waar we t bed gaan kopen..

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Wij hebben gewoon gelijk een groot bed gedaan.

Isabella was 2 jaar en het ging gewoon gelijk goed. Ze was toen ook net droog in de nacht.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Denk dat zo'n rekje wel universeel is ja. Het bed wat we via marktplaats hadden, was gewoon van een beddenspeciaalzaak namelijk en had een vrij brede ombouw. Het ikea rekje paste er net op. Op vakantie zat het rekje vrij los op het bed wat ze daar hadden ( kan je wel vasterschroeven hoor).

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Wij hebben besloten om direct een eenpersoonsbed te kopen. We hebben een bed bij Ikea (Tromsö) gekocht. Bedbank met drie hoge kanten en we draaien het bed met de open kant naar de muur. Later kan hij dan omgedraaid worden (zoals een gewoon bed, met de open kant naar de kamer).

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook al een aantal weken een gewoon normaal groot bed staan. Vanaf nacht een sliep ze er goed in. Hebben er wel een rekje langs omdat ze er anders nog wel eens uit wil rollen, ze is nogal een draaikont in bed.

8. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

Sep 30, 2009
    1,269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gelijk allebei naar een groot bed gegaan (stapelbed). Rekje tegen het uitvallen en lekker veel knuffels erin :D

9. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hier ook een groot bed met hekjes van de Ikea, ze ligt er al een paar weken in en het ging vanaf de eerste nacht meteen goed. Nou ja.. de eerste nacht had ze nog geen hekjes en madame wilde perse in het nieuwe bed, dus ze is er 1x uit gekukeld.. :D Maar verder was de overgang geen enkel probleem. ;)

10. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier as weekend een groot bed halen.
    Heb bewust niet voor een peuter of een meegroei bed gekozen.. Hebben wij ook niet gehad, en zijn er ook groot mee geworden (nou ja, groot..... ben 1,53, maar dat heeft niks met mijn bed te maken :p)
    Ons meisje is nu 20m, maar ze komt steeds vast te zitten tussen de spijltjes als ze eruit wil klimmen, en ze is er al n keer bijna uit gedonderd..... Was maar goed dat mama toevallig boven moest zijn.....
    Wat ik me meer af vraag is: hoe doen jullie dat bij oppas...???
    Want ik ben dus bang dat ze daar ook uit het campingbedje gaat klimmen, maar 1 oppas van ons heeft alleen een campingbedje, of een 2 persoons bed zonder voetteneind. Die staat wel in de hoek zodat ze iig niet bij het hoofeind en de zijkant eruit kan vallen maar toch... Er blijven 2 open plekken over, en het bed is vrei hoog....

Share This Page