Nu Elena de 1 is gepasseerd begint het hier wel een beetje te kriebelen voor de 2e. Als ik eindelijk mijn angsten voor de zwangerschap en bevalling de baas ben, willen we ervoor gaan. Natuurlijk ga je dan ook nadenken over de financien. Wij betalen nu voor Elena al bijna 600 euro per maand voor 2 daagjes opvang. Als de 2e ook zoveel gaat kosten, dan komen wij in de problemen . Kunnen de mama's die voor 2 of meer kinderen KDV hebben, hier wat over vertellen?
Een 2e kost volgens mij minder. Tenminste...je krijgt meer geld terug van de belasting. Je kunt een proefbereking maken op www.toeslagen.nl Hier is het iig wel goedkoper. (maar het blijft allemachtig veel geld he)
poeh dat is een beste zak met geld 600 euro voor twee dagen, krijg je geen belasting terug? ik betaal voor 1 dag 178 euro en krijg bijna 100 euro terug van de belasting (is nog onderweg dat het geregeld wordt hoor) Maar 600 euro dat is ja bijna niet te doen! ik denk wel dat een tweede goedkoper is maar dat zou je ook nakunnen vragen bij het kdv. henriette
Waarom betaal je 600 euro? Dat is toch helemaal niet waar? Waar is het geld van de kinderopvangtoeslag heen?
als ik de kleine straks naar een kdv zou doen (wat gelukkig niet nodig is want hij kan mee naar kantoor) zou ik ook ongeveer een 600 euro per maand moeten betalen en dan krijg ik 138 euro terug.dus dan doe ik het niet.nu met de kinder gebonden buget gaat ook de toeslag ook nog eens naar beneden ben ik echter gekomen wij gaan van 80 naar 45 euro
Maar hoe KAN dat? Want wij hebben net geen recht op kindertoeslag en krijgen wel veel geld terug voor de kinderopvangtoeslag. Of er klopt iets niet in jouw berekening, of er is iets anders raars aan de hand. Want dat je maar 138 euro terug krijgt klopt echt niet als je allebei gewoon werkt en ook nog eens recht hebt op kindertoeslag.
Oh wordt in dit topic niet de kindertoeslag verward met de kinderbijslag? Dat zijn 2 compleet verschillende dingen namelijk... Kinderbijslag blijft gewoon bestaan voor 2009 maar wordt waarschijnlijk per 2010 afgeschaft. Kindertoeslag wordt in zijn geheel per 2009 vervangen door het kindgebondenbudget. Dit budget gaat in 2010 ook de kinderbijslag vervangen. Hm overigens zie ik weer op een andere site dat de kinderbijslag wel blijft bestaan. Ik snap er niets meer van. In ieder kan het bedrag van de kinderopvangtoeslag niet kloppen
wij krijgen van de 675,- ofzo ook iets van 600,- terug dus we betalen straks mischien 75,- ofzo voor 3 dagdelen per week
Wij krijgen nu van de 575 euro 413 euro terug als kinderopvangtoeslag. Dus we betalen nu zelf zo'n 150 euro voor de opvang voor 2 hele dagen. Ik heb gekeken, wij hebben geen recht op kindertoeslag of kindgebonden budget in 2009. Maar wordt de kinderbijslag afgeschaft per 2010? OMG...
nou de berekening klopt wel maar wij verdienen gewoon teveel om meer terug te krijgen. wij krijgen dus per jan 2009 190 euro kinder bijslag 45 euro kindertoeslag en al het nodig is voor 24uur kinderopvang 138 euro terug
Ja daar zijn plannen voor las ik ergens maar weer ergens anders las ik dat dat wel weer ter discussie staat... Ik zou het belachelijk vinden als ze dat afschaffen. Onderhand is het bijna goedkoper om gewoon niet te werken dan wel te werken maar NET nergens recht op te hebben. Ik word daar wel een beetje moedeloos van. Ik heb laatst uitgerekend dat lage inkomens ruim 600 euro meer aan toeslagen kunnen ontvangen dan wij. Dat betekent dus dat het nergens op slaat dat we meer verdienen aangezien dat die 600 euro al bijna dekt.
Maar je verdient blijkbaar minder dan wij aangezien je wel kindertoeslag krijgt. Wij krijgen geen kindertoeslag (of naja, het is 8 euro per maand ofzo wat voor mij gelijk staat aan niets ). We krijgen echter wel veel meer terug voor de kinderopvangtoeslag. Dat klopt dus niet? Of heb je soms speciale kinderopvang waar ik geen weet van heb? Daarbij krijg je hoe dan ook 1/3 van je kinderopvangskosten vergoed, ongeacht hoeveel je verdient. Dus dat klopt sowieso al niet.
ach en die kinderopvang toeslag heb ik toch niet nodig ik neem die kleine gewoon mee naar kantoor (heb een eigen kantoor met verdeel wand) maar het is toch eigenlijk allemaal moeilijk als je zo kijkt wat je dan nog even moet regelen.is dat ook niet mals .wist je trouwens dat ik oostenrijk de eerste 5 jaar van de kleine 100% betaald word voor je.
In meer landen geloof ik. Dat was ook het plan van dit kabinet maar de kosten vielen toch veel hoger uit dan ze hadden voorspeld. Wel lekker trouwens dat je je kindje mee kunt nemen naar je werk!
wat vreemd, onze kindertoeslag was jawel, 25 euro voor een heel jaar, en die werd gewoon overgemaakt......
voor twee kinderen, 2 dagen naar het kdv, betalen we 874 euro, we krijgen 777 euro terug van de belasting, das dus een prikkie!