Gister is het bekendgeworden dat de Kinderopvang duurder gaat worden. En ook dat de Kindertoeslag wordt vervangen door een Kindgebonden Budget. Ik heb wat bedragen voorbij zien komen, zoals 994 max voor het eerste kind. Weten jullie of dit bedrag per maand of per jaar is? En wat vinden jullie er nou van? Overigens verbaast het me dat nog niemand hier een topic over heeft geopend!
Hier kun je zien wat de bedoeling is en wanneer je er recht op hebt: http://www.jeugdengezin.nl/dossiers/kin ... efault.asp Voor ons gaat het niet op, wij verdienen denk ik te veel... Kinderopvang heb ik uitgerekend en valt me eigenlijk wel mee. Dat kun je trouwens hier uitrekenen: http://www.minocw.nl/berekeningkinderopvang/ En dan ook het heerlijke nieuws dat het ouderschapsverlof verdubbeld wordt! Dus van 13 weken naar 26 weken!
Misschien is dat hier nog niet geopend, een topic over het 'kindtoeslag'' of vanaf 2009 een 'Kindgebonden Budget', omdat dat niets te maken heeft met de Kinderopvangtoeslag.. dat de kinderopvang duurder gaat worden, ja dat weten de meeste denk ik wel, dus ja het is helaas accepteren en uitrekenen hoeveel je in 2009 gaat krijgen.
Wat ik heb begrepen is dar de kinderopvangtoeslag wordt vervangen door dit Kindgebonden Budget. En dan treft het wel de mensen die kindjes op het KDV hebben. Daarom vroeg ik het me af.
Heb t net eens zitten uitrekenen met die link.. Alleen het klopt mooi niet! Ook niet wat we nu ontvangen aan kinderopvangtoeslag klopt niet.. (is precies omgedraaid zeg maar.. Dus wat ik betaal zou eigenlijk de bijdrage van de belastingdienst zijn.. mmm raar..) En er zit volgens deze berekening geen verschil bij ons tussen 2008 en 2009.. Vreemd hoor.. Okey, nog een keer geprobeerd en nu klopt het al 'beter'... (moest even hard nadenken over wat ik precies had laten invullen bij mijn inkomen (dat was wat meer) omdat ik niet in feb 2009 het bericht wil krijgen dat ik teveel heb ontvangen in 2008.
nee, het vervangt de Kindtoeslag, niet de kinderopvangtoeslag. van de link van jou gekopieerd: In 2008 heeft elk gezin met kinderen jonger dan 18 jaar recht op kindertoeslag. In 2009 wordt dat een kindgebonden budget. Dit stelt de nieuwe Wet op het kindgebonden budget.
Oke, nu voel ik me heeeeeeeel dom maar ik wist echt niet dat dat wat anders was... Ik ga me er eens ff in verdiepen...
niet doen hoor! Kan toch gebeuren! Die woorden lijken ook nog veel op elkaar.. Ik moest in het begin me ook even verdiepen in alle toeslagen etc.. en omdat ik toen al niet in aanmerking kwam voor de Kindtoeslag (wij verdienen dus net teveel) wist ik dat ik dat niet kreeg .. maar wel Kinderopvangtoeslag.. En dat is toevallig blijven hangen, haha..
Het maakt in de praktijk toch niet zoveel uit of wel? Die kindertoeslag of budget. Overigens lijkt het me heel sterk dat dat bedrag per maand is Dat is natuurlijk gewoon per jaar. Trouwens, als je recht hebt op dat budget, betaal je ontzettend weinig extra voor de kinderopvantoeslag (10 euro per maand?). Dus dat valt toch allemaal wel mee?
Ik snap trouwens niet dat ze het ouderschapsverlof verdubbelen maar niets doen aan het feit dat mannen maar 2 dagen verlof krijgen na de bevalling. Waarom hebben ze dat niet omhoog gedaan?
haha dat is een goeie die snap ik ook nog steeds niet hebben net geworden papa's geen gevoel ofzo. mijn vriend heeft gelukkig 2 weken vrij mischien 4 maar wat heb je nu aan die 2 dagen ook niets
Ben inderdaad wel benieuwd hoe het straks bij ons gaat. Ik zit momenteel nog zonder werk (contract werd niet verlengd halverwege de zwangerschap) en weet dus niet zeker wat ik ga verdienen. En aangezien ik gehoord heb dat de kinderopvang weer duurder wordt... Weet ook iemand hoe het straks zit met de vergoeding als oma gedeeltelijk op past? Mijn partner heeft maar recht op 1 dag vrij na de bevalling.. Erg weinig niet? Alsof je de bvalling kunt bijstaan en dezelfde dag de baby nog aan kan geven! Gelukkig neemt hij nog wel een week vrij.
ik heb net ff zitten rekenen. volgens de site ga ik ipv 77 euro eigenbijdrage naar 100 euro eigen bijdrage. ik kan het missen, maar niet iedereen toch?