Ik werk fulltime als docent in het VO, dat houdt in dat ik 28 uur les geef en daarnaast dus nog wat andere taken vervul, alles bijelkaar goed voor ruim 42 uur werk in de week. NU ben ik bijna 20 weken zwanger en ik krijg steeds meer moeite met mijn werk. Ik ben moe en ik verlies de lol er in, de klassen vind ik veel moeilijker dan anders. Zelf vind ik dit alles absoluut geen reden om mijn VK te vragen of ik minder moet werken, maar mijn directe omgeving (man, moeder, collega's) vinden dat ik aan de bel moet trekken. Wat is nou een reden om minder te gaan werken?
Dat je moe word vh werk, zo krijg je minder zin, en worden je dagen alleen maar langer. Mocht je echt zelf minder willen werken, geef dan gewoon aan, dat je niet meer kunt, ik ben minder gaan werken na 24 weken, ik kreeg harde buiken, en een zere rug, dit is een teken van je lichaam dat roept; doe het rustiger aan! Ik heb er zeker naar geluisterd, mijn kind is belangrijker als m'n werk.
Ik werk 4 dagen van 8.30 tot 16.15 uur en ik heb 45 minuten pauze in totaal. Ik ben om 16.15 uur helemaal kapot en dan moet ik eigenlijk thuis nog aan het werk met nakijken en voorbereiden, daar heb ik echter helemaal geen zin meer in en daardoor lopen mijn lessen niet lekker meer, want zonder goede voorbereiding maken de leerlingen gebruik van je.
ik lees hier redenen genoeg eigenlijk... Volgens mij ben je gewoon een beetje op aan het raken. Het is ook geen makkelijke job wat je hebt, dus tsja..
reden genoeg meid, zou ik zeggen! Ik zit momenteel in t zelfde schuitje en ik weet dat t moeilijk is om hieraan toe te geven, maar luister goed naar je lichaam.