ik heb gestemd op Niké maar denk dat ik eigenlijk Nikée leuker vind. hoe spreek je het uit : Nie-kee ?
Griekse Godin van de overwinning leuk hoor, maar eigenlijk schrijf je het als Nikè. Misschien wordt het dan wat onduidelijk voor veel mensen. Ik heb dus gestemd op Niké.
Niké Die schrijfwijze komt het meest overeen met de naam van de Griekse godin van de overwinning, waar deze naam van is afgeleid. Nikè - Wikipedia
Leuke naam! Ik zou het schrijven als Nikée Als ik Niké zie staan, denk ik een beetje aan het merk Nike, maar dan met een streepje.
Beide niet mijn smaak...denk direct aan het sport merk, maar als ik keuze moest maken dan nikee Misschien is Niek ook nog een idee?
Nikée om de associatie met het sportmerk minder te maken. In beide gevallen in ieder geval een meisjesnaam.
Nikée! Niké zal vaak geschreven worden als Nike en ik denk ook uitgesproken als het merk Nike op z'n engels naikie.
Als ik de naam hoor zou ik denken dat het geschreven word als Nikée. Net zoals Esmée, Aimée, Romée.. Dubbel e.