Hellup! Wie heeft dit ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jane1972, 2 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal, ik heb opeens een hele moeilijke baby, terwijl ze altijd zo super makkelijk was! Ze is nu in haar 10e week.

In haar wiegje 'overstrekt' ze zich en trappelt na een borstvoeding en schudt met haar hoofdje. Aan de borst overstrekt ze zich ook, gaat huilen met haar hoofd naar achteren en laat windjes.

Ook is ze erg huilerig opeens.

Wie oh wie herkent dit?

een inmiddels wrak... (bezorgd, moe, etc.)

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

MIsschien heeft ze last van krampjes, want dan kunnen ze ook zo tekeer gaan en zeker omdat je aangeeft dat ze windjes laat denk ik wel dat het dat is, ik zou als ik jou was bij de kruidvat ofzo Cinababy te kopen, dit zijn druppeltjes speciaal voor krampjes er zitten verder geen gekke dingen in het is puur gemaakt van planten extrakten,. misschien dat het helpt.. Hier hielp het altijd wel, wij deden dan een druppel of twee op de speen en gaven dit dan aan kyano, en omdat het zoet is vinden ze het nog lekker ook.... Succes

3. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Ja, ik herken het!
    nova heeft zich lang en vaak "overstrekt". Was ook van de darmkrampjes, maar ook om haar energie kwijt te kunnen. Heb cinababy druppels van VSM gegeven. En als ze zich overstrekte probeerde ik haar is zit houding op mijn schoot of in mijn armen te krijgen. Zachte draaiende bewegingen met de klok mee over haar buikje hielp ook (zat haar broek binnen 5 minuten vol).

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena had idd ook krampjes en ook zo met d'r beentjes trappelen en met 'r hoofd schudden en windjes laten (deed ze daarvoor ook al maar dan had ze ook elke keer een poepluier en nu al een dag niet) en ze lag ook elke keer aan de andere kant van 'r bed en ze was gewoon minder leuk dan normaal ;)

Heb haar rooibosthee gegeven (ook door d'r flesvoeding) en Cinababy en doe iets meer water in d'r fles en regelmatig d'r buikie masseren (wat Louloutje zegt) en nu doet ze het weer goed!

5. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    bedankt meiden! Inmiddels ook een advies gehad van cb om haar eens anders te voeden, andere houding (rugby). Ook moet ik even kort afkolven omdat ik veel melk geef en anders komt het ineens in haar maagje.

Die druppels zijn een goed idee! Had ik ook al in huis. Geven jullie dat bij iedere voeding? Hoe vaak per dag?

Wie weet tot wanneer die krampjes zijn?

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hoi,

Heb Lena afgelopen vrijdag de druppels gegeven voor het eerst, steeds als ze wakker werd of nadat ze gegeten had gaf ik ze. Moest elk uur maar om d'r 'r voor wakker te maken vond ik ook zo wat...

Nu gaat het weer goed ze heeft al twee keer een poepluier gehad sinds vanochtend.

Succes! Ik hoop voor je dat je dochtertje snel weer zich zelf is!

7. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Sem had het ook vaak, maar hij had dan op een gegeven moment maar 1 poepluier per 8 dagen... Water bijgeven, andere voeding, druppels, het hielp allemaal niks. Op het laatst ben ik (in overleg met de ka) glycerine zetpillen gaan geven. Dit was na een maand van verschillende dingen uitproberen, hij was inmiddels 5 maanden. De zetpillen zijn een uitkomst geweest, hij was een ander menneke met die dingen! Dus mocht niks werken, dan is dat misschien een idee.

Nog een ander idee dat ik had omdat ze problemen geeft aan het eind van de borstvoeding: soms hebben ze nog een zuigbehoefte, maar geen honger meer. Dan raken ze gefrustreerd omdat ze wel willen zuigen, maar dan krijgen ze nog steeds melk binnen. Een oplossing is dan om ze een speen te geven aan het eind. Ik denk niet dat dat het probleem is, maar je kan het altijd proberen, niet?

Succes!

Deel Deze Pagina